Köpte mig en rulle tätningslist idag.. Ska även smältlimma fast allt som kan tänkas skrammla i dörren! Är endå inte så mycket som sitter löst där. Plåten ger inget oljud iafall vilket är bra!! La för mycket rost *Ford* hahaha..
Nu är nästan all kabeldragning färdig också! Ska bli kul att provspela sen.. Lonefox: Om jag ska köra 6,5orna som rena middbasar, ska jag då endast köra dem i LP och ingen HP ? Kan ju ställa LP mellan 200 och 5k och HP 50-500Hz
passa så inte alla rutor trilla ur bilen då du drar på för fullt
Kör ifrån mig om du kan . . . . . Allt under 500 Häster kallas för START MOTORER !
* * * BESTÄLL DINA MICKEY THOMPSON, 070 - 52 90 900, mickey.thompson@home.se
Tätningslist (har du iofs redan köpt) Lägger man den på kontaktytan runt dörrpanelen gör det fruktansvärt mycket positivt. Tygtejp satte jag på allt som kan tänkas skramla, dvs alla kanter som möts, skenor, låsmekanismer, plastdetaljer osv, passa dig så du inte sätter på fel ställen bara så saker inte fungerar. Extra förstärkning/dämpning just bakom högtalaren skadar inte heller.
Bygger man en bra stabil sluten låda slipper man skrammel Det enda som skramlar i min bil är lösa saker som ligger på golvet och något reglage i instrumentbrädan om jag höjer riktigt ordentligt.. Sa jag att jag kör med mellanregister av dome-typ i brädan som inte rör på sig
Tätningslist (har du iofs redan köpt) Lägger man den på kontaktytan runt dörrpanelen gör det fruktansvärt mycket positivt. Tygtejp satte jag på allt som kan tänkas skramla, dvs alla kanter som möts, skenor, låsmekanismer, plastdetaljer osv, passa dig så du inte sätter på fel ställen bara så saker inte fungerar. Extra förstärkning/dämpning just bakom högtalaren skadar inte heller.
Bygger man en bra stabil sluten låda slipper man skrammel Det enda som skramlar i min bil är lösa saker som ligger på golvet och något reglage i instrumentbrädan om jag höjer riktigt ordentligt.. Sa jag att jag kör med mellanregister av dome-typ i brädan som inte rör på sig
Mvh Andreas
Tackar för tipset! Ska ha så som du säget, tätningslist mellan dörrsidan och plåten.. Just nu kör jag inte sluten låda, men ska sluta den idag! Visste inte om elementen fick plats först :p
Hehe..
Lonefox: Har nu provlyssna på allt samt labbat lite med gain osv. Det låter faktiskt väldigt bra! Den center effekten du påpekade märks faktiskt inte av så mycket när man labbar med gainen, sen fördelar även diskanterna ljudet väldigt bra!!
Men du ska få lyssna på det samt ställa in steget åt mig! - Är klar annars så vilken dag som helst passar mig!
Någon som har ett par 205/60 R15 odubbade vinterdäck över??
Nu är nästan all kabeldragning färdig också! Ska bli kul att provspela sen.. Lonefox: Om jag ska köra 6,5orna som rena middbasar, ska jag då endast köra dem i LP och ingen HP ? Kan ju ställa LP mellan 200 och 5k och HP 50-500Hz
Ska jag köra ByPass eller Rear HP ?!
Om du ska köra dom som enbart middar så har du ett LP på runt 200 eller så. Jag körde med HP på 50hz iaf.
Ska jag köra ByPass eller Rear HP ?!
Om du ska köra dom som enbart middar så har du ett Hp på runt 200 eller så. Jag körde med LP på 50hz iaf.
Lonefox får labba in det där!! Har tätat dörrsidorna nu, minimalt skrammel vid väldigt mycket bas, annars inget. Jag kör ju 3-vägs system så blir nog bäst att ha 6,5 som rena middbasar :p
Brains had einte skallen med sig där. Men 40-60Hz HP och 160-200 LP.
Usch...skall upp o jobba om fyra timmar och har inte sovit sedan i förrgår....och Fiaten har stannat.....troligen bränslefiltret som satt igen sig......
Usch...skall upp o jobba om fyra timmar och har inte sovit sedan i förrgår....och Fiaten har stannat.....troligen bränslefiltret som satt igen sig......
Ah, sant jag var nog lite borta när jag skrev det. Tyvärr är jag nog ännu värre nu så det blir nog inga tips i detta inlägg
Ah, sant jag var nog lite borta när jag skrev det. Tyvärr är jag nog ännu värre nu så det blir nog inga tips i detta inlägg
Låter som ljudet slår igenom hela tiden i princip. Men körs dem med endast HP så fungerar dem fin fint!! Dock är jag som sagt helt värdelös på att ställa in!!
Nu ska jag göra klart baslådan istället så LoneFox får ställa in allt ljud sen!!
Jag kör mina rätt ut i dörren, sen har jag tätat alla hål så ingen luft från baksidan når framsidan av middarna. Men jag hann aldrig försöka med ett 3 vägssystem så jag körde mina på ett passivt delningsfilter tillsammans med ett par diskanter. Vet inte var delningen låg men någonstans kring 3-4k hz kanske?