Någon som har provat någon av dessa Coilovers på sin volvo 850?? Vill höra vad ni tycker dom.

T_modee
3 januari 2009 · 482 Inlägg

Hej!
undrar om de finns någon som har provat Coilovers på sin volvo 850.
Dom ja tänker på är någon av dessa: KW-Variant 3. Eller FK. Eller dom billiga från GE motorsport.
Dom ja funderar på är KW-Variant 3 till min 850 T5a.
Men de är roligt att höra vad ni tycker om dom tre.

KW variant 3 ligger på 15.900kr Dom sänker 35-65 bak och fram.
Fk ligger på ca 10.000kr Har juag för mig iaf. tror Fk ligger på ca pris där om kring. vet inte vad dom sänker.
Ge ligger på 6.900kr dom sängker 0-85mm fram och bak sänker dom 20-60mm

MVH Thimmy Modee

Senast redigerat av T_modee (4 januari 2009)

V70Dahlgren
3 januari 2009 · 143 Inlägg

Är sj inne på samma:

Vad ligger de tre alternativen i pris/sänkning:

GE Motorsport: kostar väll 6900kr  sänker: 0-85/0-60 (har jag mest funderat på)

KW-Variant 3: Pris? Sänker?

FK: Pris? Sänker?

T_modee
3 januari 2009 · 482 Inlägg

V70Dahlgren skrev:
Är sj inne på samma:

Vad ligger de tre alternativen i pris/sänkning:

GE Motorsport: kostar väll 6900kr  sänker: 0-85/0-60 (har jag mest funderat på)

KW-Variant 3: Pris? Sänker?

FK: Pris? Sänker?

Står där uppe nu!

V70Dahlgren
3 januari 2009 · 143 Inlägg

T_modee skrev:

V70Dahlgren skrev:
Är sj inne på samma:

Vad ligger de tre alternativen i pris/sänkning:

GE Motorsport: kostar väll 6900kr  sänker: 0-85/0-60 (har jag mest funderat på)

KW-Variant 3: Pris? Sänker?

FK: Pris? Sänker?

Står där uppe nu!

Tackar!

T_modee
5 januari 2009 · 482 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/29841/536401_zgqz0p.jpg

Detta är GE mororsports Coilovers. Dom sänker bilen mest av alla Coilovers till Volvo 850.
själva fjäderbenet är 3cm kortare än orginalbenet är plus att man kan sänka 85mm på de till då.
Det inebär att man kan få bilen så låg man vill ha den med dessa smile

Senast redigerat av T_modee (5 januari 2009)

FLindgren
5 januari 2009 · 5 089 Inlägg

Jag tänkte fråga denna frågan för ett tag sen också, men jag beställde ge satsen, jag är ju ganska säker på att kw satsen är klart mycket bättre, men jag är ingen seriös banåkare, så jag skulle ändå aldrig veta hur\när\varför man ska ställa retur å tryck å allt detdära;P Så GE tror jag funkar till oss "normala" banåkare:P

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
T_modee
5 januari 2009 · 482 Inlägg

FLindgren skrev:
Jag tänkte fråga denna frågan för ett tag sen också, men jag beställde ge satsen, jag är ju ganska säker på att kw satsen är klart mycket bättre, men jag är ingen seriös banåkare, så jag skulle ändå aldrig veta hur\när\varför man ska ställa retur å tryck å allt detdära;P Så GE tror jag funkar till oss "normala" banåkare:P

Ja de är lite så ja tänker med! De kanske räcker med dessa i med ja inte kör på bana mm.
Fick du bättre pris på dom eller?

FLindgren
5 januari 2009 · 5 089 Inlägg

T_modee skrev:

FLindgren skrev:
Jag tänkte fråga denna frågan för ett tag sen också, men jag beställde ge satsen, jag är ju ganska säker på att kw satsen är klart mycket bättre, men jag är ingen seriös banåkare, så jag skulle ändå aldrig veta hur\när\varför man ska ställa retur å tryck å allt detdära;P Så GE tror jag funkar till oss "normala" banåkare:P

Ja de är lite så ja tänker med! De kanske räcker med dessa i med ja inte kör på bana mm.
Fick du bättre pris på dom eller?

jag har inte fått något pris än, beställde en jävla massa mer prylar så han skulle räkna lite när dom började jobba igen, alla ska ju vara lediga såhär runt jul;P
men maila du johan på xtremt och fråga, mycket trevlig nisse;P

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
T_modee
10 januari 2009 · 482 Inlägg

FLindgren skrev:

T_modee skrev:

FLindgren skrev:
Jag tänkte fråga denna frågan för ett tag sen också, men jag beställde ge satsen, jag är ju ganska säker på att kw satsen är klart mycket bättre, men jag är ingen seriös banåkare, så jag skulle ändå aldrig veta hur\när\varför man ska ställa retur å tryck å allt detdära;P Så GE tror jag funkar till oss "normala" banåkare:P

Ja de är lite så ja tänker med! De kanske räcker med dessa i med ja inte kör på bana mm.
Fick du bättre pris på dom eller?

jag har inte fått något pris än, beställde en jävla massa mer prylar så han skulle räkna lite när dom började jobba igen, alla ska ju vara lediga såhär runt jul;P
men maila du johan på xtremt och fråga, mycket trevlig nisse;P

Okej smile

Traktornissen Hemmameck sen vaggan. ;)
12 juli 2010 · 4 Inlägg

Vart får man tag i dessa grejer? yikes

My calipers are red and my headlights are blue.
My manifold is glowing but it's cool compared to you.
Volvo 854 SE "Röda faran" (1996)
anderzohn bilbytarkung
8 augusti 2010 · 196 Inlägg

Traktornissen skrev:
Vart får man tag i dessa grejer? yikes

köp inte det skräpet ifrån GE MOTORSPORT kan lika gärna kasta pengarna i sjön..ja jag vet för ja köpte sj skräpet

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
MattiasH
8 augusti 2010 · 1 291 Inlägg

anderzohn skrev:

Traktornissen skrev:
Vart får man tag i dessa grejer? yikes

köp inte det skräpet ifrån GE MOTORSPORT kan lika gärna kasta pengarna i sjön..ja jag vet för ja köpte sj skräpet

Ett sånt svar kan inte tas på allvar utan en utförlig förklaring om problemet/-en och hur GE motorsport svarade/löste det!!

anderzohn bilbytarkung
9 augusti 2010 · 196 Inlägg

MattiasH skrev:

anderzohn skrev:

Traktornissen skrev:
Vart får man tag i dessa grejer? yikes

köp inte det skräpet ifrån GE MOTORSPORT kan lika gärna kasta pengarna i sjön..ja jag vet för ja köpte sj skräpet

Ett sånt svar kan inte tas på allvar utan en utförlig förklaring om problemet/-en och hur GE motorsport svarade/löste det!!

till och börja med så fick man ingen beskrivning hur det ska sitta..men när man väl hade gissat sig te hur det ska sitta så fick JAG ett glapp på några mm väldigt irriterande å höra på å spec om man har en cab..plockade isär fem ggr utan resultat försökte med allt..så ja tänkte ja ringe GE å hör om det är nån annan som har haft detta problemet..ja fick te svar att det måste va dåligt gummi..svarade att allt är nytt..ja då skulle ja ringa tebaka om en halvtimme då ja skulle få prata med nån som hade monterat dessa coilovers flera ggr..ringde väl efter 40-50min å han hade inte kommit in än så då bad ja killen ja prata med att han kunde väl ringa upp mig istället för att ja ska ringa stupp i kvarten..nej du då fick ja mig ett utag att det hade dom verkligen inte tid med å bla bla..så d blev ett klick för han i andra änden..å jag har handlat min sista grej där..


tillräckligt svar åt dig MattiasH

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
Evert_
9 augusti 2010 · 303 Inlägg

anderzohn skrev:

MattiasH skrev:

anderzohn skrev:

köp inte det skräpet ifrån GE MOTORSPORT kan lika gärna kasta pengarna i sjön..ja jag vet för ja köpte sj skräpet

Ett sånt svar kan inte tas på allvar utan en utförlig förklaring om problemet/-en och hur GE motorsport svarade/löste det!!

till och börja med så fick man ingen beskrivning hur det ska sitta..men när man väl hade gissat sig te hur det ska sitta så fick JAG ett glapp på några mm väldigt irriterande å höra på å spec om man har en cab..plockade isär fem ggr utan resultat försökte med allt..så ja tänkte ja ringe GE å hör om det är nån annan som har haft detta problemet..ja fick te svar att det måste va dåligt gummi..svarade att allt är nytt..ja då skulle ja ringa tebaka om en halvtimme då ja skulle få prata med nån som hade monterat dessa coilovers flera ggr..ringde väl efter 40-50min å han hade inte kommit in än så då bad ja killen ja prata med att han kunde väl ringa upp mig istället för att ja ska ringa stupp i kvarten..nej du då fick ja mig ett utag att det hade dom verkligen inte tid med å bla bla..så d blev ett klick för han i andra änden..å jag har handlat min sista grej där..


tillräckligt svar åt dig MattiasH

konstigt hur dom ska sitta ser man ju vad ska man ha instruktioner till jag köpte dom sitter som smäck på bilen riktigt bra blev det

heter numera blyfot_racing här på garaget
anderzohn bilbytarkung
9 augusti 2010 · 196 Inlägg

Evert_ skrev:

anderzohn skrev:

MattiasH skrev:

Ett sånt svar kan inte tas på allvar utan en utförlig förklaring om problemet/-en och hur GE motorsport svarade/löste det!!

till och börja med så fick man ingen beskrivning hur det ska sitta..men när man väl hade gissat sig te hur det ska sitta så fick JAG ett glapp på några mm väldigt irriterande å höra på å spec om man har en cab..plockade isär fem ggr utan resultat försökte med allt..så ja tänkte ja ringe GE å hör om det är nån annan som har haft detta problemet..ja fick te svar att det måste va dåligt gummi..svarade att allt är nytt..ja då skulle ja ringa tebaka om en halvtimme då ja skulle få prata med nån som hade monterat dessa coilovers flera ggr..ringde väl efter 40-50min å han hade inte kommit in än så då bad ja killen ja prata med att han kunde väl ringa upp mig istället för att ja ska ringa stupp i kvarten..nej du då fick ja mig ett utag att det hade dom verkligen inte tid med å bla bla..så d blev ett klick för han i andra änden..å jag har handlat min sista grej där..


tillräckligt svar åt dig MattiasH

konstigt hur dom ska sitta ser man ju vad ska man ha instruktioner till jag köpte dom sitter som smäck på bilen riktigt bra blev det

förstår inte ett smack av denna mening

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
henke_92 TBM NINJA
9 augusti 2010 · 917 Inlägg

vad mennas med coilovers? e det bara fancy name? sen undrar jag också, det måste väl finnas någon riktigt mykt billigare sats med fjädrar och stötar för sänkning fram? för vanligt gatu bruk asså? eller?

Tack in pre

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
Tom Darth Vader
9 augusti 2010 · 1 644 Inlägg

Du kan ju köpa tyskt för under 4000 inkl. frakt med smile :
http://cgi.ebay.de/Gewindefahrwerk-Volv … 5636bc0363

Inge väghållningsmonster, men de sänker tongue. (Precis som de andra du nämnt)

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
henke_92 TBM NINJA
9 augusti 2010 · 917 Inlägg

Tom skrev:
Du kan ju köpa tyskt för under 4000 inkl. frakt med smile :
http://cgi.ebay.de/Gewindefahrwerk-Volv … 5636bc0363

Inge väghållningsmonster, men de sänker tongue. (Precis som de andra du nämnt)

tack smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
kolvas
9 augusti 2010 · 4 001 Inlägg

henke_92 skrev:
vad mennas med coilovers? e det bara fancy name? sen undrar jag också, det måste väl finnas någon riktigt mykt billigare sats med fjädrar och stötar för sänkning fram? för vanligt gatu bruk asså? eller?

Tack in pre

Coilovers är det redan original på 850, det betyder att fjädern sitter runt stötdämparen, men det som menas utav dom flesta är en stötdämpare med höjdjusterbart fjäderläge och typ 40-60mm diameter på fjädrarna.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
henke_92 TBM NINJA
9 augusti 2010 · 917 Inlägg

kolvas skrev:

henke_92 skrev:
vad mennas med coilovers? e det bara fancy name? sen undrar jag också, det måste väl finnas någon riktigt mykt billigare sats med fjädrar och stötar för sänkning fram? för vanligt gatu bruk asså? eller?

Tack in pre

Coilovers är det redan original på 850, det betyder att fjädern sitter runt stötdämparen, men det som menas utav dom flesta är en stötdämpare med höjdjusterbart fjäderläge och typ 40-60mm diameter på fjädrarna.

aha tack, så då borde jag kunna sänka min lite? redan utan nya grejor? big_smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang