2554
Sök

Dubrolles ke70 Elmia 2011

Utbildad proffsamatör
786 Inlägg
20 mars 2010
Nice som fan, gillar inte att du sänker den så mycket men ja, man kan inte gilla allt smile

336 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61672/881885_2vqptl.jpg
fick i lite svart nät i hålet därbak

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61672/881886_7krpbx.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61672/881887_vjjwv3.jpg
huv o ruta på !! tiltade huven i bakkant kan vara bar o släppa ut lite värme

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61672/881888_1kredf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61672/881891_rc1hfw.jpg
avgs mynnar ut i 4.5"

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61672/881892_8hrrtu.jpg

DUBroLLe RoCKER

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
21 mars 2010
Tricket med huven e faktiskt ingen bra ide.

Det finns ställen på karossen där det bildas tryck å där det bildas sug. Å ett av dom ställen som det bildas ett tryck å bakom huven det e därför nästan alla bilar har intaget till kupeluften där. om denna har det så e det garanterat ett tryck där på denna me.

Stora hå i fronten så går värmen ut under bilen istället. Aternativt vika ner i frmakant av huven mot kylkraen. Men det sur ju ut som om du skall ha den bak... Det hjälper ju automatisk ner tempen i motorrummet. Turbo grenrös å downpipe bör coatas eller lindas då blir det säkert kalasbra

Men fan va snygg den e

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Zzzz
937 Inlägg
21 mars 2010
Ja jäklar vad schysst den blir.
Otroligt synd att vi inte får se den på Elmia sad

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
21 mars 2010
Fasen va fet den blir alltså..ja elmia missar något..dom gjorde ett misstag att inte ta med denna wink

Mvh Christian

873 Inlägg
Lusse
236 Inlägg
22 mars 2010
Hur kan man inte gilla när man sänker;)

Ja älskar denna bilen. Du säljer denna till mig sen wink

3 650 Inlägg
22 mars 2010
HELVETE va fint !! kör du plastad baklucka?

//mk

500 Inlägg
22 mars 2010
JaggaChafen skrev:

Det finns ställen på karossen där det bildas tryck å där det bildas sug. Å ett av dom ställen som det bildas ett tryck å bakom huven det e därför nästan alla bilar har intaget till kupeluften där. om denna har det så e det garanterat ett tryck där på denna me.

Stora hå i fronten så går värmen ut under bilen istället. Aternativt vika ner i frmakant av huven mot kylkraen. Men det sur ju ut som om du skall ha den bak... Det hjälper ju automatisk ner tempen i motorrummet. Turbo grenrös å downpipe bör coatas eller lindas då blir det säkert kalasbra

Men fan va snygg den e

Nja an vill ju att så lite luft som möjligt ska ta vägen genom motorrum och ner under bilen då det minskar marktrycket. Många vassare banbilar höjer motorhuven såsom denna då man hellre vill ha ut luften där. Banbilar har ju ofta helt plan undersida för att luften inte ska ta sig ut där och för att öka marktrycket.

172 Inlägg
22 mars 2010
kan inte mer än att älska bilen..samma stil vill jag ha på min 504 med..tummen up.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
23 mars 2010
Nocturnal skrev:
JaggaChafen skrev:

Men fan va snygg den e

Nja an vill ju att så lite luft som möjligt ska ta vägen genom motorrum och ner under bilen då det minskar marktrycket. Många vassare banbilar höjer motorhuven såsom denna då man hellre vill ha ut luften där. Banbilar har ju ofta helt plan undersida för att luften inte ska ta sig ut där och för att öka marktrycket.

Nu skall jag inte hacka hans projekt tråd men.. Jag har aldrig sett en riktig racing bil som har höjt huven i bakkant inte en enda gång.

Du har dock rätt ang åenda att det e dumt med mkt luft under bilen ja.

Men om man skall ventilera ut varmluft från motorrummet så e det mkt bättre att göra i framskärmarna bakom framhjulen där har du ett naturligt sug på karossen.

Höjning av huven ser dock ballt ut å detta kommer nog inte vara en bil som slår några varvrekord det e nog mest for the looks

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 291 Inlägg
23 mars 2010
JaggaChafen skrev:
Nocturnal skrev:
JaggaChafen skrev:

Men fan va snygg den e

Nu skall jag inte hacka hans projekt tråd men.. Jag har aldrig sett en riktig racing bil som har höjt huven i bakkant inte en enda gång.

Men om man skall ventilera ut varmluft från motorrummet så e det mkt bättre att göra i framskärmarna bakom framhjulen där har du ett naturligt sug på karossen.

Höjning av huven ser dock ballt ut å detta kommer nog inte vara en bil som slår några varvrekord det e nog mest for the looks

Kolla igen, har sett måånga tävlingsbilar som har så, dock brukar det vara att töja på reglerna i många klasser.
Huruvida det gör resultat låter jag vara osagt, sämre blir det nog inte. Det blir ju inget högt tryck just bakom huven om den är höjd i bakkant.
Hursomhelst ser det ganska coolt ut, och det räcker smile

336 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
MattiasH skrev:
JaggaChafen skrev:
Nocturnal skrev:

Kolla igen, har sett måånga tävlingsbilar som har så, dock brukar det vara att töja på reglerna i många klasser.
Huruvida det gör resultat låter jag vara osagt, sämre blir det nog inte. Det blir ju inget högt tryck just bakom huven om den är höjd i bakkant.
Hursomhelst ser det ganska coolt ut, och det räcker smile

oj här diskuteras det kul smile jag har fått upp huven av två anledningar o det e få ut värme och sen tycker jag det ser ballt ut hehe men jag har dock tagit efter race och drifting åk som jag sett har det så med smile drift on!!

DUBroLLe RoCKER

Lusse
236 Inlägg
26 mars 2010
Drift on rolle drift on wink

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
26 mars 2010
Ang höjningen av huven så kommer det pga att det är en högtryckzon att dras in luft i höjningen och inte tvärt om. dvs vill säga att luften kommer gå in i glipan som blir och ut under bilen.

Mera luft under bilen ger mera lyftkrafter i chassit. och negativa egenskaper.

Skitbra för att kyla motorn.. Mycket dåligt för väghållningen.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

336 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
myran skrev:
Ang höjningen av huven så kommer det pga att det är en högtryckzon att dras in luft i höjningen och inte tvärt om. dvs vill säga att luften kommer gå in i glipan som blir och ut under bilen.

Mera luft under bilen ger mera lyftkrafter i chassit. och negativa egenskaper.

Skitbra för att kyla motorn.. Mycket dåligt för väghållningen.

okej okej big_smile tur för mig att jag vill ha så lite väghållning som möjligt hehe nä men ärligt i mitt fall tror jag inte det spelar någon roll detta e ju ingen banbil ändå men tack för upplysningen !! wink

DUBroLLe RoCKER

336 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61672/894328_l8doiz.jpg
tog eltejp o testade med röd gti rand jajaja jag vet jag e vw skadad men jag tyckte det blev lite fränt!!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61672/894329_hpvvsf.jpg
oranga p-ljus med smile

DUBroLLe RoCKER

5 111 Inlägg
5 april 2010
Orange p-ljus är det som gäller, mycket trafiksäkrare och snyggare.
Röd striping runt grillen vore faktiskt en rätt bra idé tror jag.

744 Inlägg
5 april 2010
de vart fränt med den röda tejpen runt grillen  ser anorlunda ut  om man så säger

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Sök