FredrikF - Nissan Skyline R33 GTS-T

Litet projekt som blev ett stort projekt.
  • 56 Följare
  • 190 945 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 februari 2016
FredrikF
27 april 2009 · 369 Inlägg

Liten update angående skadorna på bilen. Varit i kontakt med både varkstad och försäkringsbolag, IF gav klarteckan för att bekostad reparationen. Verkstan ska nu bara betälla ruta och list sen ska jag köra dit den så fort jag får tid, tar det nog efter träffen nere i Markryd den 9:de maj.

Har inte fått tag på någon huv än, j-spec har på väg hem men då det härjar lite pirater nere i afrika så åker båten runt vilket gör att det tar lite lite längre tid.

Ska se om jag kan få tag på en svart eller bayside blue orginalhuv som jag kan montera då jag har en köpare på den trasiga.

Senast redigerat av FredrikF (27 april 2009)

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
FredrikF
20 maj 2009 · 369 Inlägg

Nu börjar det nästan bli lite komiskt det här. Bilen är ståendes igen, nu med kopplingsproblem. Just för tillfället tar kopplingen när jag har den helt nertryckt, ett problem som uppstod när jag luftat hydraulsystemet, innan tog kopplingen en cm upp. 

Kollar runt lite efter en ny slavcylinder, hoppas få tag på en snart nog och att det är den som är problemet. Behöver ju ha bilen körbar när den ska in och få taket lagat.

Ska även slå en signal till J-spec och se om dom fått in några kolfiberhuvar.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Matt3_
22 maj 2009 · 449 Inlägg

Najs cool

GL

FredrikF
28 maj 2009 · 369 Inlägg

Fått hem nya kolfiberhuven idag som jag beställde av J-Spec i tisdags, fick den hemlevererad av DHL imorse. tongue Nu ska den bara monteras också.

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/Kolfiberhuv.jpg

Väntar på att få hem en huvudcylinder till kopplingen som jag köpt av Mitzu. Borde dyka upp i början på nästa vecka. När den är bytt ska bilen in och få taket lagat och lackat, sen är det bara att tuta och köra. big_smile

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Westberg Japs :)
28 maj 2009 · 775 Inlägg

Jäklar vilken snygg huv, kmr bli kala smile

Erick
28 maj 2009 · 4 767 Inlägg

helt klart snyggaste huven man kan ha på en 33a big_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
FredrikF
28 maj 2009 · 369 Inlägg

Erick skrev:
helt klart snyggaste huven man kan ha på en 33a big_smile

Hahah... Ja lr hur? tongue

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
FredrikF
3 juni 2009 · 369 Inlägg

Äntligen! big_smile Första riktiga banträffen är inbokat, Gatebil på Mantorp 26-28 juni. Kommer som det ser ut nu att köra under lördagen och söndagen. big_smile

I helgen blir det till att byta huvudcylindern till kopplingen och hoppas på att det är den som spökar, om inte så blir det till att felsöka lite. Tänkte jag skulle slänga på kolfiberhuven också big_smile Skickar upp lite bilder här sen med slut resultatet.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Caylon Bayerische Motoren Werke
4 juli 2009 · 271 Inlägg

Kul projekttråd! Ska följas smile

BMW M3 E92 (2008)
FredrikF
4 juli 2009 · 369 Inlägg

Lite dåligt med update just nu.. Kommer i helgen då det ska skruvas lite och så kommer det upp lite bilder från Gatebil på Mantorp.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
FredrikF
9 juli 2009 · 369 Inlägg

Dags att göra en liten uppdatering. Har bytt lite mätare i bilen åkte en sväng till Realcar och handlade lite prosportmätare istället. Efter mycket om och men var dessa monterade. Passade även på att byta bromsbelägg runt om, blev EBC Redstuff. Nyper riktigt bra får jag säga. tongue


Slänger upp lite nytagna foton, kommer mer om ett par dagar.

Nytvättad, innan avfärd till Gatebil Mantorp
http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/S6300635.jpg

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/S6300644.jpg

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/S6300638.jpg

Imorn blir det en sväng till garaget, ska kolla över tändstift ordentligt och ev. isolera tändspolarna.

Senast redigerat av FredrikF (8 december 2010)

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Westberg Japs :)
9 juli 2009 · 775 Inlägg

Oj den blev ju riktigt fin smile

FredrikF
12 juli 2009 · 369 Inlägg

Westberg skrev:
Oj den blev ju riktigt fin smile

Tackar big_smile Faktiskt riktigt nöjd med den. tongue

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Alex_M Steker som aldrig förr
12 juli 2009 · 503 Inlägg

jag såg den inte idag på meet of the month ? tongue

8-)
FredrikF
12 juli 2009 · 369 Inlägg

Alex_M skrev:
jag såg den inte idag på meet of the month ? tongue

Jobbade tyvär till elva, men var ute en sväng efteråt.tongue

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Caylon Bayerische Motoren Werke
13 juli 2009 · 271 Inlägg

FredrikF skrev:

Alex_M skrev:
jag såg den inte idag på meet of the month ? tongue

Jobbade tyvär till elva, men var ute en sväng efteråt.tongue

Attans, missade din fina bil! big_smile
Jobbade själv sent, men hann ju se och bidraga lite iallafall roll

BMW M3 E92 (2008)
FredrikF
15 augusti 2009 · 369 Inlägg

JDM Face Off på Mantorp avklarat för denna gång. En del körning blev det iaf, även fast bilen fick för sig att börja misstända löver 5000 varv. Kollade tändstiften lite snabb, men problemet är nog tändspolarna. Blev dock lite bättre när jag fick "lufta" stiften lite.

Ska lägga upp en film från körningen och ev lite bilder (hade fotograf med men hon tog bara kort på sig själv  #-o  smile).

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
syabo
15 augusti 2009 · 1 278 Inlägg

snygg bil:) göra nått med motorn?

Street Knight
FredrikF
16 augusti 2009 · 369 Inlägg

syabo skrev:
snygg bil:) göra nått med motorn?

Jo då den kommer uppdateras till nästa år, kan bli en helt ny motor eller så bygger jag om den jag har. Måste ändå öppna upp motorn då jag har ett litet missljud, som dock försvinner vid belastning.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Rquired Allmänt envis
16 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Blev väldigt bra med kolfiberhuven, inget ont som inte har nått gott med sig (angående olyckan) smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang