Mina tankar, jag orkade inte läsa alla 5 sidorna men jag svarar med vad jag kan.
Bakhjulsdrift kommer bara vara kul på vintern oavsett vad alla säger! du får ha rätt mycket effekt för att kunna göra några "roliga manövrar" när det är torrt väglag även om du har bakhjulsdrift.
Bilarna då. dessa har jag viss erfarenhet av.
Volvo 240/740/940
Bra= stryktåliga, bra priser på delar och alla delar finns hos de flesta handlare, lätta och tacksamma att mecka med.
Dåligt= ganska slöa, lite trista att köra, komforten duger , dra mycket bensin! inte speciellt snygga bilar(men dem kan bli)
Volvo 850.
Bra= superskön att köra, bra komfort, bra säkerhet, bättre soppaförbrukning än äldre volvos, T5-modellen plockar du lätt ut 300hk ur.
Dåligt= Jobbiga att skruva med, tar en del soppa jämnfört med likvärdiga bilar, försäkringen hög?
VW. Golf 3, Polo
bra= bra motorer, bra bilar överlag(volvo kvalité nästan) går billigt, roliga att köra (speciellt GTi modellerna) billig försäkring(ej GTi) speciellt på polo, billiga delar. relativt lättmekade, inte så pass som gammla volvo dock.
Dåligt= rostar en del om man inte sköter dem, komfort är inte direkt prioriterat(duger), framhjulsft.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.