Audi eller Bmw

perrkas fullt ös medvetslös
12 mars 2005 · 122 Inlägg

otroligt. att man skulle hitta så bra fakta på denna tråden.. tackar för det black knight. har börjat kolla på S4 biturbo. fast då blir det chip, avgass och grejor, ca 310 hk 500 nm med 4-krafs.

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 318i (1987)
BMW 635 Csi (1983)
Snabbare
12 mars 2005 · 153 Inlägg

Så sant Norling.....jämför M3 mot RS4 och/eller M5 mot RS6. Vet inte mkt om RS4ans prestanda, men en RS6a kör ju åttor runt en M5a smile

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

Norling skrev:

Black Knight skrev:
Måste även klargöra några saker, många verkar tro att Audi's S modeller är nånting över det vanliga, men faktumet är att Audi's S modeller är inte så mycket märkligare än andra sportbilar i samma klass om dessa Audi inte vara chippade.

En orginal S4:a Biturbo är faktiskt inte så särskilt kvick över ett längre intervall, tex upp till 200 km/h.

26,4 sek (enl AMS) respektive 25,2 sek (enl Track-challenge) distansen 0-200 km/h är ju inte direkt superdupersnabbt. Intervallet 100-200 tar 20s resp. 19,2s vilket är än mindre respektingivande...

Det är ju knappt så den hänger med en Volvo eller en Saab för att inte tala om en M3:a...

Som sagt, förvandla M3.an till Biturbo och sedan Chippa den, då kan man börja jämför. Det är sällan några originalbilar som kan matcha en M3 (e36), M3 (E46) eller en M5 (E39).


Citat ur Autosport:

"Audimotorn ger "fjuttiga" 265 hästar medan M3 pumpar ur sig 321 - 56 hästar upp alltså!
  På vägen, i verkligheten, ter sig dock skillnaden avsevärt mindre och ibland rent av till Audisexans fördel.
  Orsak: Dubbelturbomotorn ger ett magnifikt vridmoment med 400 Newtonmeters vrid ända från 1 850 varv till oändligheten, tycks det. BMW-sexan ger 350 Nm först vid 3 250 varv.
  Men M3-motorn är också märkvärdigt flexibel för att vara en sugmotor, men kommer naturligtvis i ett kraftmässigt underläge om inte varvräknarnålen syns spela en bit över 4 000 varv.
  Bevis företes vid accelerationsmätningarna: Audin piskar lätt M3 på de höga växlarna, medan BMW sprintar ifrån när den använder hela registret upp till rödmarkeringen. Till 200 km/h får Audin stryk med sex sekunder!
 
http://www.automotorsport.se/biltester/ … mp;carId=3

Observera att det här är jämförelse mot M3 E36, BMW's M3 (E46) är något råare. Och jämförelsen var mot en M3 med 3,2L motor.

Som sagt, Audi utan Chippning och diverse modifiering är inte "All That", skullejag välja en Bil mellan En M3, Audi S klass, BMW Alpina och Mercedes AMG då är Audin som kommer sist på önskelistan och Mercedes AMG först.

Men varför jämföra bmw´s top of the line med en S modell? Ta RS4 mot M3, RS6 mot M5 och RS2 mot e36 M3 så blir det lite mera jämt och deras respektive är riktad mot samma kundkategori.
Nu börjar jag låta lite väl Audi partisk smile

Just nu orkar jag inte göra några jämförelse mellan de modellerna du nämnde:) men kan säga att de RS modellerna är inte heller något och skryta med om BMW kommer med sin nya M6 eller varför inte M3 E46. Som sagt, Audi's värsting modeller behöver ständigt modifieras för att hänga med BMW's värsting modeller i "original skick". BMW behöver inte använda OLW Chips för att hänga med Audi. wink

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Dj_Aleks
12 mars 2005 · 111 Inlägg

Black Knight skrev:

Norling skrev:

Black Knight skrev:
Måste även klargöra några saker, många verkar tro att Audi's S modeller är nånting över det vanliga, men faktumet är att Audi's S modeller är inte så mycket märkligare än andra sportbilar i samma klass om dessa Audi inte vara chippade.

En orginal S4:a Biturbo är faktiskt inte så särskilt kvick över ett längre intervall, tex upp till 200 km/h.

26,4 sek (enl AMS) respektive 25,2 sek (enl Track-challenge) distansen 0-200 km/h är ju inte direkt superdupersnabbt. Intervallet 100-200 tar 20s resp. 19,2s vilket är än mindre respektingivande...

Det är ju knappt så den hänger med en Volvo eller en Saab för att inte tala om en M3:a...

Som sagt, förvandla M3.an till Biturbo och sedan Chippa den, då kan man börja jämför. Det är sällan några originalbilar som kan matcha en M3 (e36), M3 (E46) eller en M5 (E39).


Citat ur Autosport:

"Audimotorn ger "fjuttiga" 265 hästar medan M3 pumpar ur sig 321 - 56 hästar upp alltså!
  På vägen, i verkligheten, ter sig dock skillnaden avsevärt mindre och ibland rent av till Audisexans fördel.
  Orsak: Dubbelturbomotorn ger ett magnifikt vridmoment med 400 Newtonmeters vrid ända från 1 850 varv till oändligheten, tycks det. BMW-sexan ger 350 Nm först vid 3 250 varv.
  Men M3-motorn är också märkvärdigt flexibel för att vara en sugmotor, men kommer naturligtvis i ett kraftmässigt underläge om inte varvräknarnålen syns spela en bit över 4 000 varv.
  Bevis företes vid accelerationsmätningarna: Audin piskar lätt M3 på de höga växlarna, medan BMW sprintar ifrån när den använder hela registret upp till rödmarkeringen. Till 200 km/h får Audin stryk med sex sekunder!
 
http://www.automotorsport.se/biltester/ … mp;carId=3

Observera att det här är jämförelse mot M3 E36, BMW's M3 (E46) är något råare. Och jämförelsen var mot en M3 med 3,2L motor.

Som sagt, Audi utan Chippning och diverse modifiering är inte "All That", skullejag välja en Bil mellan En M3, Audi S klass, BMW Alpina och Mercedes AMG då är Audin som kommer sist på önskelistan och Mercedes AMG först.

Men varför jämföra bmw´s top of the line med en S modell? Ta RS4 mot M3, RS6 mot M5 och RS2 mot e36 M3 så blir det lite mera jämt och deras respektive är riktad mot samma kundkategori.
Nu börjar jag låta lite väl Audi partisk smile

Just nu orkar jag inte göra några jämförelse mellan de modellerna du nämnde:) men kan säga att de RS modellerna är inte heller något och skryta med om BMW kommer med sin nya M6 eller varför inte M3 E46. Som sagt, Audi's värsting modeller behöver ständigt modifieras för att hänga med BMW's värsting modeller i "original skick". BMW behöver inte använda OLW Chips för att hänga med Audi. wink

hehe, du verkar ju verkligen veta va du snackar om...RS6-an har piskat nya M5an gång, på gång, på gång...kolla testerna som många biltidningar har gjort så får du se själv...så ja tror knappast att Audi behöver chippas för att hänga på en bmw ska du se...snarare tvärtom...

Edit:

Saxat från auto motor sport

" Audi RS 6 är en direkt konkurrent till BMW M5 och med 50 hästar och 60 Nm fler än sin rival från Bayern, är den en värdig sådan. M5 får spö både från stillastående till 100 och från 80 till 120 km/h. RS 6 behöver bara 4,7 sekunder till hundra och 3,1 från 80 till 120. Siffrorna för M5 är 5,3 respektive 4,8, så på den punkten får den stå i skamvrån."

Senast redigerat av Dj_Aleks (12 mars 2005)

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

Jag vill bara citera din "saxat från auto sport"
"Audi RS 6 är en direkt konkurrent till BMW M5 och med 50 hästar och 60 Nm fler än sin rival från Bayern..."

Det säger sig själv, varför jämföra Audin den med en bil som är svagare? Jämför Audin med en BMW med samma effekt så har inte Audi'n mycket och komma med.

Det är väl så, Audi fantster tar inte hänsyn till effekt vs effekt,  ungefär som att jag skulle jämför en BMW 325 mot en volvo 740.

Det ska bli intressant och se vad den RS 6:an som audi fantster älskar att höja till skyarna har och sätta emot BMW's nya M6, jag menar de är åtminstone jämn starka vad gäller motor effekt, en M6:a kommer att ligga över 500 hk precis som RS 6:an. Det är bilen som RS6.an ska jämföras med inte en bil som har 200hk mindre. Men jag hade inte heller väntat mig att ni Audi fantaster skulle vara direkt objektiva i sina jämförelser. Som sagt, ni kan inte jämföra en RS6:a mot en M3 E36 exempelvis, de är inte samma effekt nivå överhuvutaget.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

Måste även tilläggas att det är bättre och öppna en tråd exempelvis BMW M3 (E36) vs Audi S4 etc än att jämföra två olika bilar, som en BMW M3 eller M5 mot en Audi RS6.

En jämföresle mellan En BMW ///M3 vs Audi S4 (en i original) och en annan Audi S4 trimmad av Digit power med 310hk bl.a

BMW'n (M3 3.0) i original skick krossar de båda.

Audi S4 Biturbo
Motorart V 6
Hubraum 2671 ccm
Aufladung Biturbo
PS - UMin 265 PS - 5800/Min
Nm - UMin 400 Nm - 1850/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad
Gänge/Schaltung 6/manuell
Supertest in sport auto 08/1998
Gewicht 1592 kg
0 - 80 km/h 4,1 s
0 - 100 km/h 6,0 s
0 - 120 km/h 8,2 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 10,7 s
0 - 160 km/h 15,1 s
0 - 180 km/h 19,2 s
0 - 200 km/h 25,2 s


Audi S4 (Tuner Digit-Power) Biturbo
Motorart V 6
Hubraum 2671 ccm
Aufladung Biturbo
PS - UMin 310 PS - 6410/Min
Nm - UMin 560 Nm - 3100/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad
Gänge/Schaltung 6/manuell
Test in sport auto 12/1998
Gewicht 1640 kg
0 - 80 km/h 4,4 s
0 - 100 km/h 5,6 s
0 - 120 km/h 8,3 s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 13,7 s
0 - 180 km/h 18,5 s
0 - 200 km/h 23,7 s


BMW M3 E36 3.0
Motorart R 6
Hubraum 2990 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 286 PS - 7000/Min
Nm - UMin 320 Nm - 3600/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/manuell
Test in sport auto 02/1995
Gewicht 1517 kg
0 - 80 km/h 4,6 s
0 - 100 km/h 5,9 s
0 - 120 km/h 8,1 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 10,6 s
0 - 160 km/h 13,5 s
0 - 180 km/h 17,5 s
0 - 200 km/h 22,4 s

Som sagt det är bättre och jämföra bilar i samma effekt-klass för att få en rättvis jämförelse, i ävrigt måste jag säga att Audi S4 är bland de mest överskattade (sport)-bilarna i världen.

Senast redigerat av Black Knight (12 mars 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Dj_Aleks
12 mars 2005 · 111 Inlägg

Black Knight skrev:
Jag vill bara citera din "saxat från auto sport"
"Audi RS 6 är en direkt konkurrent till BMW M5 och med 50 hästar och 60 Nm fler än sin rival från Bayern..."

Det säger sig själv, varför jämföra Audin den med en bil som är svagare? Jämför Audin med en BMW med samma effekt så har inte Audi'n mycket och komma med.

Det är väl så, Audi fantster tar inte hänsyn till effekt vs effekt,  ungefär som att jag skulle jämför en BMW 325 mot en volvo 740.

Det ska bli intressant och se vad den RS 6:an som audi fantster älskar att höja till skyarna har och sätta emot BMW's nya M6, jag menar de är åtminstone jämn starka vad gäller motor effekt, en M6:a kommer att ligga över 500 hk precis som RS 6:an. Det är bilen som RS6.an ska jämföras med inte en bil som har 200hk mindre. Men jag hade inte heller väntat mig att ni Audi fantaster skulle vara direkt objektiva i sina jämförelser. Som sagt, ni kan inte jämföra en RS6:a mot en M3 E36 exempelvis, de är inte samma effekt nivå överhuvutaget.

ursäkta men va de kanske inte du som började jämföra med just S modellerna? S modellerna e inte audis värsta, de är däremot BMW´s M serie...så de är ingen orealistisk jämförelse, snarare så att BMW fick smisk av nån som va bättre wink

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

Dj_Aleks //

En BMW får aldrig pisk av en annan bil i samma klass, för att piska BMW måste man komma med högre klass (mer effekt), vilket Audi gjorde med sin RS6:a, de andra Audin har inte en chans.

Snart kommer BMW med sin M6:a och då får Audi jaga igen. smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
mrcelica
12 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Åter igen, S4 är INGEN SPORTBIL, den är likt en S40-T4 eller BMW M3 toppmodellen av en en helt vanlig personbil som syns ståendes på otaliga villauppfarter i Svea rike...

Örättvist att kalla vanliga räcer-editioner av Svenssonbilar för sportbilar...

:-))))))))

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:
Åter igen, S4 är INGEN SPORTBIL, den är likt en S40-T4 eller BMW M3 toppmodellen av en en helt vanlig personbil som syns ståendes på otaliga villauppfarter i Svea rike...

Örättvist att kalla vanliga räcer-editioner av Svenssonbilar för sportbilar...

:-))))))))

Är din Celica en sportbil då? wink

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Dj_Aleks
12 mars 2005 · 111 Inlägg

Black Knight skrev:
Dj_Aleks //

En BMW får aldrig pisk av en annan bil i samma klass, för att piska BMW måste man komma med högre klass (mer effekt), vilket Audi gjorde med sin RS6:a, de andra Audin har inte en chans.

Snart kommer BMW med sin M6:a och då får Audi jaga igen. smile

ja...I SAMMA KLASS JA! en S4 hamnar fan inte i samma klass som en M3?! de e ju som skillnaden mellan 545 och M5...
du kanske ska ta o kolla upp din argument innan du kastar ur dig massa skitsnack som inte ens stämmer!
RS4 är i samma klass som din M3a, INTE en S4a

o ja, den äter M3-or till frukost...

visst, för audi har ju verkligen inte gjort modeller som är värre än BMW´s...riiiight...RS4 tar M3 any day, lika som RS6 käkar M5..nya..supervälutveckladeblahablahamotorn....

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
Dj_Aleks
12 mars 2005 · 111 Inlägg

Black Knight skrev:
Jag vill bara citera din "saxat från auto sport"
"Audi RS 6 är en direkt konkurrent till BMW M5 och med 50 hästar och 60 Nm fler än sin rival från Bayern..."

Det säger sig själv, varför jämföra Audin den med en bil som är svagare? Jämför Audin med en BMW med samma effekt så har inte Audi'n mycket och komma med.

Det är väl så, Audi fantster tar inte hänsyn till effekt vs effekt,  ungefär som att jag skulle jämför en BMW 325 mot en volvo 740.
.

Audimotorn ger "fjuttiga" 265 hästar medan M3 pumpar ur sig 321 - 56 hästar upp alltså!

ehum...du e ju iaf bra duktig på att ha dubbelmoral i dina poster

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
mrcelica
12 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Black Knight skrev:
Är din Celica en sportbil då? wink

Kanske inte, men den dela i alla fall inte kaross och bottenplatta med någon radhuscontainer smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

Dj_Aleks skrev:

Black Knight skrev:
Jag vill bara citera din "saxat från auto sport"
"Audi RS 6 är en direkt konkurrent till BMW M5 och med 50 hästar och 60 Nm fler än sin rival från Bayern..."

Det säger sig själv, varför jämföra Audin den med en bil som är svagare? Jämför Audin med en BMW med samma effekt så har inte Audi'n mycket och komma med.

Det är väl så, Audi fantster tar inte hänsyn till effekt vs effekt,  ungefär som att jag skulle jämför en BMW 325 mot en volvo 740.
.

Audimotorn ger "fjuttiga" 265 hästar medan M3 pumpar ur sig 321 - 56 hästar upp alltså!

ehum...du e ju iaf bra duktig på att ha dubbelmoral i dina poster

Snackar jag skit? Eh, bra sätt och föra en vuxen dialog när du ska kalla folk för skit snakcare lille grabben.

Varför skulle jag inte kunna göra denna jämförelse när du jämför en bil med mindre 100 hk mot en annan?

Men det spelar inget roll, jag gjorde en jämförelse längre ned som du verkar inte tar hänsyn till när du kallar mig för dubbel moral, nämligen denna

BMW'n (M3 3.0) i original skick krossar de båda.

Audi S4 Biturbo
Motorart V 6
Hubraum 2671 ccm
Aufladung Biturbo
PS - UMin 265 PS - 5800/Min
Nm - UMin 400 Nm - 1850/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad
Gänge/Schaltung 6/manuell
Supertest in sport auto 08/1998
Gewicht 1592 kg
0 - 80 km/h 4,1 s
0 - 100 km/h 6,0 s
0 - 120 km/h 8,2 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 10,7 s
0 - 160 km/h 15,1 s
0 - 180 km/h 19,2 s
0 - 200 km/h 25,2 s


Audi S4 (Tuner Digit-Power) Biturbo
Motorart V 6
Hubraum 2671 ccm
Aufladung Biturbo
PS - UMin 310 PS - 6410/Min
Nm - UMin 560 Nm - 3100/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad
Gänge/Schaltung 6/manuell
Test in sport auto 12/1998
Gewicht 1640 kg
0 - 80 km/h 4,4 s
0 - 100 km/h 5,6 s
0 - 120 km/h 8,3 s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 13,7 s
0 - 180 km/h 18,5 s
0 - 200 km/h 23,7 s


BMW M3 E36 3.0
Motorart R 6
Hubraum 2990 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 286 PS - 7000/Min
Nm - UMin 320 Nm - 3600/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/manuell
Test in sport auto 02/1995
Gewicht 1517 kg
0 - 80 km/h 4,6 s
0 - 100 km/h 5,9 s
0 - 120 km/h 8,1 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 10,6 s
0 - 160 km/h 13,5 s
0 - 180 km/h 17,5 s
0 - 200 km/h 22,4 s


Och här de väl jämn starka eller?

Senast redigerat av Black Knight (12 mars 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

Dj_Aleks skrev:

Black Knight skrev:
Dj_Aleks //

En BMW får aldrig pisk av en annan bil i samma klass, för att piska BMW måste man komma med högre klass (mer effekt), vilket Audi gjorde med sin RS6:a, de andra Audin har inte en chans.

Snart kommer BMW med sin M6:a och då får Audi jaga igen. smile

ja...I SAMMA KLASS JA! en S4 hamnar fan inte i samma klass som en M3?! de e ju som skillnaden mellan 545 och M5...
du kanske ska ta o kolla upp din argument innan du kastar ur dig massa skitsnack som inte ens stämmer!
RS4 är i samma klass som din M3a, INTE en S4a

o ja, den äter M3-or till frukost...

visst, för audi har ju verkligen inte gjort modeller som är värre än BMW´s...riiiight...RS4 tar M3 any day, lika som RS6 käkar M5..nya..supervälutveckladeblahablahamotorn....

BMW'n tar RS4:an (omodifierad) också, kom med fakta istället, än att säga den äter den och den. smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:

Black Knight skrev:
Är din Celica en sportbil då? wink

Kanske inte, men den dela i alla fall inte kaross och bottenplatta med någon radhuscontainer smile

Vilken färg brukar container vara i, kan du gissa? smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
mrcelica
12 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Black Knight skrev:
Vilken färg brukar container vara i, kan du gissa? smile

Mörkblå eller svart kanske ??? :-)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Dj_Aleks
12 mars 2005 · 111 Inlägg

Black Knight skrev:

Dj_Aleks skrev:

Black Knight skrev:
Dj_Aleks //

En BMW får aldrig pisk av en annan bil i samma klass, för att piska BMW måste man komma med högre klass (mer effekt), vilket Audi gjorde med sin RS6:a, de andra Audin har inte en chans.

Snart kommer BMW med sin M6:a och då får Audi jaga igen. smile

ja...I SAMMA KLASS JA! en S4 hamnar fan inte i samma klass som en M3?! de e ju som skillnaden mellan 545 och M5...
du kanske ska ta o kolla upp din argument innan du kastar ur dig massa skitsnack som inte ens stämmer!
RS4 är i samma klass som din M3a, INTE en S4a

o ja, den äter M3-or till frukost...

visst, för audi har ju verkligen inte gjort modeller som är värre än BMW´s...riiiight...RS4 tar M3 any day, lika som RS6 käkar M5..nya..supervälutveckladeblahablahamotorn....

BMW'n tar RS4:an (omodifierad) också, kom med fakta istället, än att säga den äter den och den. smile

du grabben..ta o läs på lite vettja

RS4
Horsepower:     380 bhp @ 6100 rpm
Torque:     325 lb-ft @ 2500 rpm

o du gör en felaktig jämförelse HELA TIDEN när du jämför med en S4-a...de är 2 olika bilar helt enkelt...ska vi snacka, så ska vi snacka de värsta i originalform, och då är det RS4 samt RS6

Senast redigerat av Dj_Aleks (12 mars 2005)

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
Black Knight
13 mars 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:

Black Knight skrev:
Vilken färg brukar container vara i, kan du gissa? smile

Mörkblå eller svart kanske ??? :-)

Nej, utan så där solblekt orangrött. smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
perrkas fullt ös medvetslös
13 mars 2005 · 122 Inlägg

jag säger så här.. jag väljer en audi s/rs före bmw varje gång. jag tycker det är så helt olika bilar så det går nästan inte jämföra. anledningen till att jag gillar audis s-modeller är turbomotorerna och den råa styrkan dom levererar. dessutom är en riktigt snyggt stylad och trimmad audi mer värd i mina ögon än dussinbilen m3 som alla höjer till skyarna jämt o ständigt... vilket märke som är bäst är nog ganska personligt

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 635 Csi (1983)
BMW 318i (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang