Audi eller Bmw

Black Knight
13 mars 2005 · 711 Inlägg

Dj_Aleks skrev:

Black Knight skrev:

Dj_Aleks skrev:

ja...I SAMMA KLASS JA! en S4 hamnar fan inte i samma klass som en M3?! de e ju som skillnaden mellan 545 och M5...
du kanske ska ta o kolla upp din argument innan du kastar ur dig massa skitsnack som inte ens stämmer!
RS4 är i samma klass som din M3a, INTE en S4a

o ja, den äter M3-or till frukost...

visst, för audi har ju verkligen inte gjort modeller som är värre än BMW´s...riiiight...RS4 tar M3 any day, lika som RS6 käkar M5..nya..supervälutveckladeblahablahamotorn....

BMW'n tar RS4:an (omodifierad) också, kom med fakta istället, än att säga den äter den och den. smile

du grabben..ta o läs på lite vettja

RS4
Horsepower:     380 bhp @ 6100 rpm
Torque:     325 lb-ft @ 2500 rpm


o du gör en felaktig jämförelse HELA TIDEN när du jämför med en S4-a...de är 2 olika bilar helt enkelt...ska vi snacka, så ska vi snacka de värsta i originalform, och då är det RS4 samt RS6

Det var precis det jag ville se, du säger emot dig igen, så du menar att det är helt okej att jämföra en bil med 380hk mot en annan med bara 286hk?

Du måste jämföra RS4:an eller RS6:an med en BMW med lika mycket effekt, men uppenbarligen har du problem med inte bara läsa utan även förstå. Som jag skrev, en BMW med samma effekt som en RS4 eller RS6 piskar båda.

Slutligen, jag bryr mig egentligen inte om M3 eller Audi RS, för de pengarna skulle jag aldrig välja dessa och verkligen inte Audin om jag nu skulle skaffa mig en "värsting bil", hade förmodligen satsat på en AMG, Porsche, Corvette eller Ferrari, men hur som helst, det jag irriterar mig på är okunnig folk som jämför bilar som inte ens ligger i samma effekt-klass.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
perrkas fullt ös medvetslös
13 mars 2005 · 122 Inlägg

så du (black knight) menar att allt ska vara lika på bilarna i fråga? samma hk, vrid, vikt, utväxling???? alltså jämföra samma bil

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 318i (1987)
BMW 635 Csi (1983)
Black Knight
13 mars 2005 · 711 Inlägg

perrkas skrev:
så du (black knight) menar att allt ska vara lika på bilarna i fråga? samma hk, vrid, vikt, utväxling???? alltså jämföra samma bil

Inte allting men åtminstone hk'n ska vara någorlunda på  samma nivå, jag vet att BMW tack vare sin berömda vikt fördelning 50/50 och sin enorma aerodynamik konst piskar det mesta i sin effekt klass.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
perrkas fullt ös medvetslös
13 mars 2005 · 122 Inlägg

jag har äger både en bmw och en audi, inga värstingar dock. bmw är kul och pigg o köra, bra chassi mm. men när jag sätter mig i audin som är en audi s4 så blir jag lika förvånad varje gång att en så stor o tung bil kan dra så jäkla gött.

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 635 Csi (1983)
BMW 318i (1987)
Dj_Aleks
13 mars 2005 · 111 Inlägg

Black Knight skrev:

perrkas skrev:
så du (black knight) menar att allt ska vara lika på bilarna i fråga? samma hk, vrid, vikt, utväxling???? alltså jämföra samma bil

Inte allting men åtminstone hk'n ska vara någorlunda på  samma nivå, jag vet att BMW tack vare sin berömda vikt fördelning 50/50 och sin enorma aerodynamik konst piskar det mesta i sin effekt klass.

jaa..de kräver ju att BMW har nåt att erbjuda som matchar...vilket dom uppenbarligen inte har...
o ja KAN både läsa OCH skriva...men du jämför FORTFARANDE BMW´s värsta...då är de väl inte mer än rätt att jämföra med Audis värsta...vilka BEVISLIGEN är värre än BMW...

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
Black Knight
13 mars 2005 · 711 Inlägg

Dj_Aleks skrev:

Black Knight skrev:

perrkas skrev:
så du (black knight) menar att allt ska vara lika på bilarna i fråga? samma hk, vrid, vikt, utväxling???? alltså jämföra samma bil

Inte allting men åtminstone hk'n ska vara någorlunda på  samma nivå, jag vet att BMW tack vare sin berömda vikt fördelning 50/50 och sin enorma aerodynamik konst piskar det mesta i sin effekt klass.

jaa..de kräver ju att BMW har nåt att erbjuda som matchar...vilket dom uppenbarligen inte har...
o ja KAN både läsa OCH skriva...men du jämför FORTFARANDE BMW´s värsta...då är de väl inte mer än rätt att jämföra med Audis värsta...vilka BEVISLIGEN är värre än BMW...

BMW's värsting är den nya M6:an och där ligger audin i lä. smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Bajje Bajje
15 mars 2005 · 54 Inlägg

BMW är bara för pizzaägande invdrandrare. Jag är invandrade själv men jag håller mig till det mer realistiska och mer sofistikerade Audi turbo motorerna. Så valet är ditt!!

Fuck You, Pay Me
Redbull Moderator+
15 mars 2005 · 1 081 Inlägg

Lämna pizza och folk med utländsk bakgrund nu. Kom med något vettigt om ni vill svara annars låt bli, pajkastning ger knappast trådskaparen svar på sin fråga.

Mvh

Vem jag?
Bajje Bajje
15 mars 2005 · 54 Inlägg

Jamen det är så. Hur ofta ser man en svensk köra runt i en BMW och låt oss inte prata om M3:or eller M5:or. Stockholm kryllar av dem...

Fuck You, Pay Me
chrizz Administratör
15 mars 2005 · 11 783 Inlägg

En allmän fundering bara. Har det någon betydelse om pizzabagare med utländsk härkomst gillar bmw? smile

Småflickor gillar barbie (inte alla, men väldigt många), men jag ser ingen störa sig på dem wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Bajje Bajje
15 mars 2005 · 54 Inlägg

Skillnaden är just det att det inte behöver vara JUST invandrare som kör BMW. BMW relateras ofta som en bil som man vill skryta med, men när egentliga fallet inte är så. Min personliga åsikt/ erfarenhet är att om en "invandrae" kommer med en 318i och en "svensk" kommer med en S4, så är fortfarande BMW:n som är coolare. Varför?? Jag vet inte? Okunskap? Kanske, och där förlorar bmw stort. Man tror att bmw:n kommer någon vart men tittar över axeln så kommer Audi kick ass.

Fuck You, Pay Me
quattromaniac
15 mars 2005 · 97 Inlägg

Ok.... Nu ska jag ge mig in i fajten oxå smile
Jag va med i rätt många race med min förra bil en chippad S2:a 94 med kanske 280-290hk å en bit över 400nm...... Kan säga att det va INGEN M3.a som slog mig! Det vanliga scenariot va att BMW:en spann lite i början varpå jag tog drygt en billängd å sedan kom aldrig beemern ikapp! Man kan ju inte bara snack hästar hit å dit....vridet som kommer när turbon laddar gör väääldigt mycket!
Har varit på några av BMW-klubbens träffar i Gävle å de tider bilarna presterar där på 402m är långt borta från alla fina fabriks å testsiffror wink Det är inte förrän det monteras turbo i BMW det blir fart på dem men då är de otroligt grymma istället big_smile

Senast redigerat av quattromaniac (16 mars 2005)

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder
Bajje Bajje
15 mars 2005 · 54 Inlägg

Exakt och det jag vill säga rent ut så där till er bmw ägare. Era bilar är sämst wink ok kanske inte sämt men dåligare än Audi iaf. Så det så =P

Fuck You, Pay Me
AddesFoto Audiot ;)
16 mars 2005 · 195 Inlägg

Har ägt både BMW och Audi,inga värstingar direkt.
BMW´n var rolig och hade gött motorljud,men gick sönder HELA tiden! JÄMT! Blev så satans trött på den så jag sålde den! Audin har jag haft i 2.5 år och kört den minst lika hårt som Beemern och den har knappt aldrig gått sönder. Helt underbar är den på alla punkter. Hatar inte BMW,dom är fina och man åker bra i dom,men Audi är trots allt bättre i mina ögon!

Mr.Speed
Audiot ;)
Audi A4 Allroad "Lowroad" (2013)
bmwerik
16 mars 2005 · 19 Inlägg

Till Bajje

Du ska inte vara så bitter för alla bmw kör skiten ur dig...
Försök o hänga på väl...

Murphy is the name of my best friend!
dalmasens
16 mars 2005 ·

Audi Helt klart! smile

Bajje Bajje
16 mars 2005 · 54 Inlägg

Fan, tjockskallar precis som era skit bmw, låter mer än vad den presterar wink

Senast redigerat av Bajje (16 mars 2005)

Fuck You, Pay Me
Bajje Bajje
16 mars 2005 · 54 Inlägg

Har inga ord för det här fan ...

Marc skrev:
Men jag tycker fan inte om de här sportiga trånga coola bilarna du vet...Jag vill ha en sportig rymlig familjebil typ..ÄVEN fast det bara är jag..Men jag hatar det här skiten att sitta och trängas då vi ska till STHLM...t.ex. Men din och min är ju i princip rymliga som jag menar, men enligt mig alldeles för svaga...Det är bara därför vi är psykiskt skadade som vi vinner race, vi fruktar ju varken döden eller rullstolen!?.

Fuck You, Pay Me
mrcelica
16 mars 2005 · 1 639 Inlägg

bmwerik skrev:
Till Bajje

Du ska inte vara så bitter för alla bmw kör skiten ur dig...
Försök o hänga på väl...

Haha, även om en BMW kör skiten ur mig blir jag knappast avundsjuk...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
bmwerik
17 mars 2005 · 19 Inlägg

Bajje skrev:
Fan, tjockskallar precis som era skit bmw, låter mer än vad den presterar wink

Hårda ord från nån som inte har nåt att komma med...

Murphy is the name of my best friend!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang