Fortkörning Tingsrätten Fredag!

Amstaff
12 januari 2009 · 253 Inlägg

Med anledning av denna tråd har jag nu hämtat samt kopierat Polisens rapport i detta fall.

Jag är kallad till Tingsrätten på Fredag. Hävdar fortfarande att deras mätning EJ var tillförlitligt vilket polismannen nu erkänner i rapporten där han anger att han stod EXAKT där jag beskrev att han gjorde och han hade då omöjligt fri sikt på mitt fordon.

NOTERA BILDERNA!

Rapporten till Platsprotokollet som Polisen fyller i efterhand är skriven för den FÖRSTA mätningen som ej var på min bil.

Notera att de har mätt mig 00.48 den 17/8-2008 och den tidigare mätningen på den andra bilen är 00.08 17/8-2008!

I Primärrapporten står det "Tidpunkt 00.08"

Jag kan ju alltså hävda att deras vittnesmål gäller den Andra bilen som mättes 00.08 och inte min som mättes 00.48!

http://www.zatzy.com/allmaent/332008-fo … ptrad.html

Bilder på Platsprotokoll samt Rapport:

http://www.pici.se/pictures/small/UMIwCtFhX.jpg

http://www.pici.se/pictures/small/pcYWlfdte.jpg

http://www.pici.se/pictures/small/BTYGRafhz.jpg

http://www.pici.se/pictures/small/JPXLNmoTZ.jpg

BMW 318D xDrive "Sportsline" (2016)
Bossni
12 januari 2009 · 274 Inlägg

Jaha?

Om du är skyldig eller inte, det vet inte jag men jag ska notera ett par saker för mig sj.

''Jag hävdar att det är helt omöjligt. Att det inte finns en chans att jag först accelererar från korsningen till 76km/h när jag passerar polisbilen till att sedan hinna bromsa ner och i lugn takt svänga av avfarten. Som förövrigt är väldigt brant, så en hög fart skulle bara leda till att man får sladd, vilket hände en bil kvällen före!''

Det där kan jag bara inte tro på. Men jag skulle nån gång vilja stå i den korsningen och se om min bil kan komma upp till 76kmh fram till polisbilen. Sen att du inte kan sänka hastigheten med 16kmh på en kort sträcka som ser ut att vara 50m kan jag inte heller tro på. För att har du fungerande bromsar på bilen och tvärnitar så sänker du från 76-50 på typ bara några meter ca15 kanske.

Nr2  ''Jag nekar och vägrar att skriva på något, Jag diskuterar och de säger då (eller ja, passar på) att de även ska rapportera mig för "Störande och onödig körning i tätbebyggt område".
Jag blir då förbannad, eftersom jag erkänt och fått böter för just detta för 3månader sedan.
Jag förklarade att min bil är godkänd enligt regler och att det finns inte en chans att den bryter mot några regler. De hävdar att det är min körstil som väcker uppmärksamhet och att bilen lever om.''

Så bara för att du har fått böter för nått för 3 månader sen så ska du inte kunna få det igen, bara för att det var så nyligen.


Aja jag vet inte. Kan inte säga mer än lycka till. Skriv gärna hur det gick för dig.

CoSmoZ 2lateuloose
12 januari 2009 · 543 Inlägg

Hoppas du klarar dej! .... När jag tog Mc-kort så skulle man direkt komma upp i rätt hastighet, alltså vid rödljus var det bara att gasa på! man skulle exakt vid skylten hålla den hastighet som det stod!

och om avgassytemet låter är väl inget att skriva om, tror dom att den låter för mycket enligt lagen får dom väl kolla upp det! Dom skriver säkert så för att många tror att en bil som åker fort, låter mycket! men det behöver inte vara sant! .. jag kan köra på ettan med min bubbla runt stan & då låter det som bilen går i 300, ..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
MilleN
12 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Du hade redan en tråd om detta vill jag minnas, och vad du vill med denna tråden framgår inte. Inga frågor eller liknande så det verkar vara ett blogginlägg? Låser.

edit: Låser upp, trådskaparen ska uppdatera sitt inlägg med vad det är han vill ha hjälp med.

Senast redigerat av MilleN (12 januari 2009)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 januari 2009 · 13 748 Inlägg

en fråga till trådskaparen..har du mätt avståndet från Stora Max skylten och 82meter framåt och vart hamnade du då?

där kanske du kan bevisa att dom inte står där dom sa tex..

bara en tanke

förvänta dig inte att vinna men säg gärna att du är medveten om att man som civilperson har noll chans att vinna mot en polis som ljuger smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
13 januari 2009 · 820 Inlägg

Growe skrev:
en fråga till trådskaparen..har du mätt avståndet från Stora Max skylten och 82meter framåt och vart hamnade du då?

där kanske du kan bevisa att dom inte står där dom sa tex..

bara en tanke

förvänta dig inte att vinna men säg gärna att du är medveten om att man som civilperson har noll chans att vinna mot en polis som ljuger smile

Det där är inte riktigt rätt, nej.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
Kungen-EssE
13 januari 2009 · 993 Inlägg

jag skriver aldrig på mina böter, kvittar vad det är.. du har alltid en till chans på tingsrätten som inte kostar något så varför ska du skriva på.. sen är det 50/50 att det ens kommer upp till rätten.

jag fick 1000kr i böter för att jag körde upp till 0-50kmh SNABBT framför polisen med min RS4 dom hade stoppat en annan RS4 på andra sidan vägen, sen längre fram stod en annan polis bil som vinka in mig,

då sa grisen: " japp böter förhögbullernivå"

och det roliga är att man kan inte för förhögbuller nivå i ett industriområde som vi befann oss på just då::

haha jag skratta åt honom och bad honom att behålla "bötes" lappen,

sen kom det upp i rätten (samtidigt som jag var kallad till ett annat mål)
så läste åklagaren upp det, och dommaren bara skratta..

2 veckor efter fick jag lapp hem stod det, "fallet nerlagt pga brist på bevis"


detta är typ 1 av 10000 historierna..

så ge inte upp så lätt att dom ska lura er

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Memme I'am AWESOME..
13 januari 2009 · 2 783 Inlägg

Stämmer rätt bra det KUNG-ESSE säger. Du tänkte på det som hände i Lödde va Esse? Där polisen inte kunde peka ut vem som va vem. För att dom skulle få ge böter så gav dom för högtljud!:S...

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Kungen-EssE
13 januari 2009 · 993 Inlägg

Japp stämmer det..
Det roliga är att den andra bilen fick för samma skit, och vi båda kör med orginal system.

http://www.geting.se/image.php/145016-r1.jpg

http://www.geting.se/image.php/145017-r2.jpg

http://www.geting.se/image.php/145018-r3.jpg

http://www.geting.se/image.php/145019-r4.jpg

http://www.geting.se/image.php/145014-ras6.jpg

senare på kvällen:  (en vanlig kväll @ löddeköpinge)

http://www.geting.se/image.php/145021-kvall.jpg

http://www.geting.se/image.php/145022-kvall2.jpg

Senast redigerat av Kungen-EssE (13 januari 2009)

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Rensvinf
13 januari 2009 · 528 Inlägg

Naaa..   är det inte knepigt att hävda att vittnesmålet gäller andra bilen och inte din? Att det är fel tidsangivelse på ena pappret är ju en sak - men du vet väl själv om deras beskrivning gäller dig och inte den andra? Om den gäller dig, så bete dig som en ansvarsfull person och betala dina böter.  Om de inte gäller dig, så behöver du ju inte visa på att tidsangivelsen är fel, för då är ju beskrivningen på hur, när och var du framfört ditt fordon felaktigt.   Det kan ju vara så enkelt som att en allt för kraftig acceleration jämfört det tempo som övrig medtrafikanter håller - faktist faller under det de menar med "onödig och störande" körstil.  Om du inte vill betala böter för detta, så får du ju visa på att det inte är dig de beskriver - och inte att det är fel tidsangivelse..   eller?

Senast redigerat av Rensvinf (13 januari 2009)

Kungen-EssE
13 januari 2009 · 993 Inlägg

Rensvinf skrev:
Naaa..   är det inte knepigt att hävda att vittnesmålet gäller andra bilen och inte din? Att det är fel tidsangivelse på ena pappret är ju en sak - men du vet väl själv om deras beskrivning gäller dig och inte den andra? Om den gäller dig, så bete dig som en ansvarsfull person och betala dina böter.  Om de inte gäller dig, så behöver du ju inte visa på att tidsangivelsen är fel, för då är ju beskrivningen på hur, när och var du framfört ditt fordon felaktigt.   Det kan ju vara så enkelt som att en allt för kraftig acceleration jämfört det tempo som övrig medtrafikanter håller - faktist faller under det de menar med "onödig och störande" körstil.  Om du inte vill betala böter för detta, så får du ju visa på att det inte är dig de beskriver - och inte att det är fel tidsangivelse..   eller?

Va snackar du om?
Sen när blev man ansvarsfull för man betala(r) en bot ??
Du är juh nästan lika dum som den där polisen: jag har fortfarande inte framfört mitt fordon felaktigt.
I vilken pl står det att man ska få böter på högbullernivå i ett industriområde? och ska han ge mig det på ett orginal system ? du tror också att han sitter i bilen med en Decibelmätare.
Och ang kraftig acceleration har absolut inget med högbullernivå och göra, det kallas vårdslöshet i trafiken och det kunde dom heler inte sätta dit mig för, för att jag överskred aldrig hastigheten (tillåtna) plius att jag körde inte fel heler (t.e.x som överskred heldragen linje .e.t.c...

sen skrev du: " "onödig och störande" körstil." <-- vad vill du jag ska kommentera på det ?!

Antingen är du 14 år och sitter försöker göra dina egna lagar, lr så vet du inte riktigt vad du  pratar om?


Lycka till iaf.

Senast redigerat av Kungen-EssE (13 januari 2009)

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Sokrates Eliminator
13 januari 2009 · 1 441 Inlägg

Amstaff.
Jag tycker du skall ta ditt straff som en man och inte gnälla som en kärring.

Uppenbarligen har du dåligt omdöme och fick nyligen böter i liknande ärende.

En gång är ingen gång.

/Tommy.

Senast redigerat av Sokrates (13 januari 2009)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Crozzfire Avstängd
13 januari 2009 · 512 Inlägg

Har som aldrig förstått de som byter avgas system, för att det ska börja leva om! Byter mitt för att få bilen tyst! Kan ev förstå det på en Härlig V8 glidare, som går helt ljudlöst i orginalskick, men en Bmw eller Volvo, känns som Epa traktor, och gärna en stor biltema vinge på det...

Dragonbreath
13 januari 2009 · 326 Inlägg

"för hög buller nivå" det skickar polisen ut som om det vore presentkort här i stan.. inte riktigt kloka.. haha..

"Sweet Insane Road Maniac"
Ellertz Norrlänning
17 januari 2009 · 1 453 Inlägg

hahaha snacka om att dessa poliser är körde.. De där med tiden åker dom dit på rejält. Kom ihop för att bli dömd ska det vara utan minsta tvivel. Om de då står två olika tider så blir de väldigt förvirrande.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Team-Adolfsson Gödseldräng
17 januari 2009 · 4 529 Inlägg

Crozzfire skrev:
Har som aldrig förstått de som byter avgas system, för att det ska börja leva om! Byter mitt för att få bilen tyst! Kan ev förstå det på en Härlig V8 glidare, som går helt ljudlöst i orginalskick, men en Bmw eller Volvo, känns som Epa traktor, och gärna en stor biltema vinge på det...

vissa gör det för att få effekt andra gör det får att dom gilalr ljudet
Jag gör det för att jag gillar BMW sexans muller på låga varv och det vassa ljudet på höga varv

Viktorsson
17 januari 2009 · 180 Inlägg

Här i Borås har jag aldrig hört talas om att någon jag känner fått för hög ljudninvå iaf. Min mustang har raka rör ända ifrån topparna, 8->4->2 de går inte att vara beredd på ljudet om ja skulle ge fullt. smile

Senast redigerat av Viktorsson (17 januari 2009)

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd
Jimmy_N Makaronborrare
17 januari 2009 · 993 Inlägg

Crozzfire skrev:
Har som aldrig förstått de som byter avgas system, för att det ska börja leva om! Byter mitt för att få bilen tyst! Kan ev förstå det på en Härlig V8 glidare, som går helt ljudlöst i orginalskick, men en Bmw eller Volvo, känns som Epa traktor, och gärna en stor biltema vinge på det...

Hur kan man ens jämföra det underbara ljudet från en Bmw 6a med grövre avgas med en epa????
Fy skäms mad

Rensvinf
18 januari 2009 · 528 Inlägg

Kungen-EssE skrev:

Rensvinf skrev:
Naaa..   är det inte knepigt att hävda att vittnesmålet gäller andra bilen och inte din? Att det är fel tidsangivelse på ena pappret är ju en sak - men du vet väl själv om deras beskrivning gäller dig och inte den andra? Om den gäller dig, så bete dig som en ansvarsfull person och betala dina böter.  Om de inte gäller dig, så behöver du ju inte visa på att tidsangivelsen är fel, för då är ju beskrivningen på hur, när och var du framfört ditt fordon felaktigt.   Det kan ju vara så enkelt som att en allt för kraftig acceleration jämfört det tempo som övrig medtrafikanter håller - faktist faller under det de menar med "onödig och störande" körstil.  Om du inte vill betala böter för detta, så får du ju visa på att det inte är dig de beskriver - och inte att det är fel tidsangivelse..   eller?

Va snackar du om?
Sen när blev man ansvarsfull för man betala(r) en bot ??
Du är juh nästan lika dum som den där polisen: jag har fortfarande inte framfört mitt fordon felaktigt.
I vilken pl står det att man ska få böter på högbullernivå i ett industriområde? och ska han ge mig det på ett orginal system ? du tror också att han sitter i bilen med en Decibelmätare.
Och ang kraftig acceleration har absolut inget med högbullernivå och göra, det kallas vårdslöshet i trafiken och det kunde dom heler inte sätta dit mig för, för att jag överskred aldrig hastigheten (tillåtna) plius att jag körde inte fel heler (t.e.x som överskred heldragen linje .e.t.c...

sen skrev du: " "onödig och störande" körstil." <-- vad vill du jag ska kommentera på det ?!

Antingen är du 14 år och sitter försöker göra dina egna lagar, lr så vet du inte riktigt vad du  pratar om?


Lycka till iaf.

Du läste nog lite som du själv ville i det jag skrev. För det första skriver du om dig själv, men det är väl inte du som skapade tråden och inte dig som det handlar om? Jag skrev angående det första inlägget i tråden - det som tråden handlade om.


Ansvarsfullheten låg i att utifall polisens rapport är sann i beskrivningen av ärendet  så är det väl inte mer än rätt att personen i fråga betalar sina böter. Om man gjort något felaktigt ska man ta konsekvenserna.
Men OM polisens rapport är felaktig i beskrivningen av ärendet så är det ju det personen ifråga ska tala för. Att anmärka på att tidsangivelserna är felaktiga är väl rätt i sig, och det är en juridisk fråga huruvida det går att komma ifrån ev. ansvar bara för att tidsangivelsen är felaktig. Capish? Det är två olika saker:  Tidsangivelsen  och beskrivningen på hur han körde sitt fordon.

Det jag anmärkte på var att det i första inlägget lades vikt på att polisen angett fel tid och att det därmed inte är helt klart att det är hans bil det rör sig om -  men för alla inblandade är det väl klart och tydligt vilken bil det rör sig om.  För en domstol kanske det inte är - men för den ansvarsfulle är det det. Det är klart det går att komma undan domstolen ibland,  och det är klart man kan fega sig genom livet och aldrig ta konsekvenserna av sina handlingar - men då önskar jag personen i fråga ingen god sömn om nätterna.

Kungen-EssE
18 januari 2009 · 993 Inlägg

Rensvinf skrev:
Du läste nog lite som du själv ville i det jag skrev. För det första skriver du om dig själv, men det är väl inte du som skapade tråden och inte dig som det handlar om? Jag skrev angående det första inlägget i tråden - det som tråden handlade om.


Ansvarsfullheten låg i att utifall polisens rapport är sann i beskrivningen av ärendet  så är det väl inte mer än rätt att personen i fråga betalar sina böter. Om man gjort något felaktigt ska man ta konsekvenserna.
Men OM polisens rapport är felaktig i beskrivningen av ärendet så är det ju det personen ifråga ska tala för. Att anmärka på att tidsangivelserna är felaktiga är väl rätt i sig, och det är en juridisk fråga huruvida det går att komma ifrån ev. ansvar bara för att tidsangivelsen är felaktig. Capish? Det är två olika saker:  Tidsangivelsen  och beskrivningen på hur han körde sitt fordon.

Det jag anmärkte på var att det i första inlägget lades vikt på att polisen angett fel tid och att det därmed inte är helt klart att det är hans bil det rör sig om -  men för alla inblandade är det väl klart och tydligt vilken bil det rör sig om.  För en domstol kanske det inte är - men för den ansvarsfulle är det det. Det är klart det går att komma undan domstolen ibland,  och det är klart man kan fega sig genom livet och aldrig ta konsekvenserna av sina handlingar - men då önskar jag personen i fråga ingen god sömn om nätterna.

ok, du är förlåten smile smile

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang