1874
Sök

Styla min Fiesta (Första bil)

122 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Dream_ skrev:
DaNi8331 skrev:
Jag tror faktiskt jag kommer att tröttna på fiestan efter ett litet tag, Men utan kjolpaket är Mondeon inte så mycket heller.., Vad jag tycker iallafall

Hallå ? Skriftliga uppdateringar , när får vi se om du gör något ?
Lägg ner projektet .

Som sagt. Jag la den i styling först. Du kanske ska ta och läsa hela tråden innan du skriver något. Just nu så har jag inget garage att skruva i. Det jag har nu som ska dit är: Varvräknare,Vita mätare med UV Ljus i mätarrummet(om det heter så), Skrikare(diskanter),2 st MDS mellanregister(efter jag har köpt delningsfilter). Sen måste jag kolla om min stereo funkar, Den slutade att mata in skivorna helt plötsligt mad

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
20 januari 2009
SnowPuppy skrev:
För fan! Sluta hacka på han. Inte fan trodde jag att det skulle finnas så jävligt negativa personer på Garaget.
Killen vill ju bara ha lite hjälp , alla har vatt nybörjare på nått.
Varför inte hjälpa han och stötta han ?  ska jag hoppa in i en tråd och säga Fy fan vad ful volvo! skrota skiten ?

Jag tycker att det låter som ett roligt och fräckt projekt.
Mvh jocke.

Det finns negativa personer överallt . Många kanske är trötta på folk som säger att de ska göra det och de , men inte händer smile

Det blir som det blir!

122 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
om du inte tycker dethära "projektet" är intressant så måste du inte vara här och skriva negativa saker.sad
Senast redigerat av DaNi8331 (20 januari 2009)

619 Inlägg
20 januari 2009
DaNi8331 skrev:
Okej smile Tack för alla positiva svar smile
Ska jag behålla fälgarna jag har nu eller sälja ? Jag tycker sälja dom. Men kan man få tag i några fina sen runt 2000kr kanske? Helst breda. Jag tänker göra som Rlundgren sa. Sänka den, Lackering, Breda däck, Kanske bredda den lite grann.. Sen en trevlig inredning med Sportstolar och Störtbåge. Vad tror ni om det ? smile

Tycker att det låter som ett bra recept till en Fiesta big_smile
Kör på det.

Mvh Jocke.

122 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Perfekt  smile När jag är klar på fiestan ska jag ge mig på Mondeon smile

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
20 januari 2009
DaNi8331 skrev:
Dream_ skrev:
DaNi8331 skrev:
Jag tror faktiskt jag kommer att tröttna på fiestan efter ett litet tag, Men utan kjolpaket är Mondeon inte så mycket heller.., Vad jag tycker iallafall

Hallå ? Skriftliga uppdateringar , när får vi se om du gör något ?
Lägg ner projektet .

Som sagt. Jag la den i styling först. Du kanske ska ta och läsa hela tråden innan du skriver något. Just nu så har jag inget garage att skruva i. Det jag har nu som ska dit är: Varvräknare,Vita mätare med UV Ljus i mätarrummet(om det heter så), Skrikare(diskanter),2 st MDS mellanregister(efter jag har köpt delningsfilter). Sen måste jag kolla om min stereo funkar, Den slutade att mata in skivorna helt plötsligt mad

Visst , sätt i dina saker . Men du kan ju ladda upp bilder ibland så man får se resultat .

Det blir som det blir!

1 327 Inlägg
20 januari 2009
Köp inte så mycket "skräp" till bilen är mitt tips. Satsa på fälgar och puts. Serva upp motorn och bilen. Pengar kan behövas till mycket delar när man har en ford. Det har man fått lära sig som en tidigare fordägare.

122 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Just nu så har jag inget garage att skruva i!!

Okej typ, Ändrör med neon , Vilket jag redan har beställt wink

Tror ni en dubbelvingar Svart ALU vinge ska passa ? (OBS Takvinge)

961 Inlägg
20 januari 2009
spöka inte ut bilen ! gör den clean o snygg iställe , men de är ju tur att alla har olika smak iaf !!!! nee ingen alu vinge !

Pure DieselPower

122 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
har ju redan beställt en sån, Sätter dit den eller säljer.

517 Inlägg
20 januari 2009
Urk, det vart för mycket svammel i den här tråden så jag orkade inte läsa alla inlägg!

Förstår att du är sugen att sätta tänderna i förstabilen och en fiesta är ju ingen tokig början, billig att äga och köra. Vill du satsa på neon och feta högtalare så gör det för sedan när du skaffar dig en lite finare bil är det ju bara att flytta över sakerna och på så sätt är det ju inte helt bortkastade pengar.

På tala om bortkastade pengar. Glöm det där med turbo konvertering. visst kan det vara tufft med en snabb bil som pyser och fräser men det är ingen barnlek att få det att funka som det ska. Dessutom är olagligt.

961 Inlägg
20 januari 2009
Ghost_Face skrev:
På tala om bortkastade pengar. Glöm det där med turbo konvertering. visst kan det vara tufft med en snabb bil som pyser och fräser men det är ingen barnlek att få det att funka som det ska. Dessutom är olagligt.

trodde ja aluvingar va oxå roll

Pure DieselPower

122 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Sjukt att aluvingar är olagliga... Varför är dom det btw ?

517 Inlägg
20 januari 2009
för att folk kan skada sig på dem.
Senast redigerat av Ghost_Face (20 januari 2009)

2 126 Inlägg
20 januari 2009
Har en H&R sänkningsats liggande till en Fiesta, sänker 40mm och e bara provmonterad!
E du intresserad så kan du PM:a mig!

273 Inlägg
20 januari 2009
intressant projekt. tycker du ska satsa på ett cleant stuk, blank lack , fina fälgar o  lagom toning på rutorn ? en sänkning skulle sitta fint oxxå smile. inge volvo 740 epa styling grejjor som ändrör me neon osv smile

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

122 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Ska jag tona runt om ? För om det släppde in 40% ljus så var det lagligt va ? Eller hur var det ?
Japp inte 740 Bond Styling.
Tack för all hjälp jag har fått av er alla, Den har varit till stor hjälp!

122 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Ghost_Face skrev:

HUR kan man skada sig på en alu vinge ? Om man inte slipar till den och backar in i folk då..

Meister
6 763 Inlägg
20 januari 2009
DaNi8331 skrev:
Ska jag tona runt om ? För om det släppde in 40% ljus så var det lagligt va ? Eller hur var det ?
Japp inte 740 Bond Styling.
Tack för all hjälp jag har fått av er alla, Den har varit till stor hjälp!

Tycker de är ganska mycke 740 stil med neon och takvinge men de är ju vad jag tycker...

Meister
6 763 Inlägg
20 januari 2009
DaNi8331 skrev:
Ghost_Face skrev:

HUR kan man skada sig på en alu vinge ? Om man inte slipar till den och backar in i folk då..

Om du kör på någon så rullar den över bilen och slår ihjäl sig på den. Men man är förmodligen död redan innan..

Sök