Bilen köptes 2005 efter att jag sålt min gamla 02a. Bilen hade varit samma familj i över 20 år och var i ett genomgående bra skick. Jag körde med bilen sommartid några år, men var sugen på lite mer hästar. Delar började köpas in... Visa mer
Jadå, vi fick bogsera hem den. Den får tyvärr inte plats nån annanstans, sen så kunde jag använda de gamla hålen så jag slapp göra nya. Ska iväg på semester nu så hinner inte med Knutstorp tyvärr. Själv då?
Vad sökte du på, på ebay för att hitta alpina emblemet? Vet att Mark mcclell som har denna sidan http://www.alpinabmw2002.com/ är ute efter ett sådant emblem...
Tjena, jag förlorade några budgivningar. Så jag tröttnade och mailade säljaren om hag fick köpa ett till fast pris. Jag fick köpa det sista han hade. Men ev skulle han tillverka fler. Har inte sett några sen det jag köpte. Finns en del färdiga ventilkåpor jag varit sugen på.
Fick för mig att kontrollera ventillyftet vid ÖD då detta ska vara 2,9 mm för min kam. Gjorde detta när motorn sattes ihop för ett par år sen men har bättre grejjer nu. En liten justering behövdes då den bara lyfte 2,7 mm nu. Små marginaler men är viktigt när man ska plocka de sista kusarna på toppen.
off topic Inte ännu, ingen brådska här inte Ska kolla hos Göteborgs skruvcenter... Ska åka och höra någon gång i mellandagarna hade jag tänkt, nu är det skola som gäller...
off topic Inte ännu, ingen brådska här inte Ska kolla hos Göteborgs skruvcenter... Ska åka och höra någon gång i mellandagarna hade jag tänkt, nu är det skola som gäller...
on topic Är det nya i gummi eller silikon/plast?
Mvh NK
Både och hittade inga i gummi mellan övre delen av kylet till motor så där blev det två 90 graders silikon + alurör. Resten är gummi.
Snyggt! Hur är lädret på ratten är det torrt/sprucket? Hade du den ratten i bilen innan du bytte till Yngve Rosqvist ratten? Fanns det sådana navkåpor till turbinfälgarna eller är det rennsportfälgarnas kåpor med stickers?
Jag erkänner... Jag gillar rattar!! tror det kan vara nummer 4 i ordningen. De nytillverkas och finns kite överallt i 350mm och vinklade ekrar. Detta är dock som den första lite mer ovanliga varianten på 370mm och raka ekrar(platt) som Alpina rattarna var. Hittade ett företag i England som får dessa specialtillverkade från Italien. Dessa satt även i tidiga porschar och orginalrattar kostar mellan 6-10k denna var betydligt mer överkommlig.