Importera bil från Tyskland..? Tips & råd önskas!!

trippelturbo Trucker
21 januari 2009 · 2 710 Inlägg

Tja!

Efter att ha letat lite överallt i Svrige efter en fin bil så har jag tröttnat. Har nästan bestämt mig för att åka ner till Tyskland för att hämta en bil men behöver all tips & råd jag bara kan få. Kanske finns de nån här som har erfarenhet och importerat nyligen..?

Tänkt o lägga ner en sisådär 50k +-. Och bilen sommest slår är en A4 eller A6 -05 +-, Merca E eller C klass, BMW 3-serie (E90), ja ni förstår nog vart jag är tongue

Finns de nån sida som blockets motsvarighet i Tyskland fast på engelska??
Som känt så rör dom miltalen iprincip lika ofta som man tankar tongue Hur kollar jag att de är ärliga mil förutom s-boken?

Hur mkt kostar de o regga den i Sverige?

Ja, ni vet nog vad jag vill och behöver veta..
tacksam för minsta lilla detalji som för mig vidare smile

Mvh
Hakke

Fart missbrukare
Rydell BaM BaM
21 januari 2009 · 232 Inlägg
Inget vara för evigt.
trippelturbo Trucker
21 januari 2009 · 2 710 Inlägg

Rydell skrev:
www.mobile.de

Engelska tack smile

Fart missbrukare
master_-
21 januari 2009 · 730 Inlägg

Man kan ändra språk på den sidan

alain www.bimmerpower.org
21 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Kanske detta kan hjälpa dig?
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport/
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … till-slut/
Om det räker inte kan du alltid ringa till VV och fråga exakt hur det går till, vad och hur du ska göra.
MVH.

Senast redigerat av alain (21 januari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
mastrovious
21 januari 2009 · 627 Inlägg

BMWgrabben skrev:
Tja!

Efter att ha letat lite överallt i Svrige efter en fin bil så har jag tröttnat. Har nästan bestämt mig för att åka ner till Tyskland för att hämta en bil men behöver all tips & råd jag bara kan få. Kanske finns de nån här som har erfarenhet och importerat nyligen..?

Tänkt o lägga ner en sisådär 50k +-. Och bilen sommest slår är en A4 eller A6 -05 +-, Merca E eller C klass, BMW 3-serie (E90), ja ni förstår nog vart jag är tongue

Finns de nån sida som blockets motsvarighet i Tyskland fast på engelska??
Som känt så rör dom miltalen iprincip lika ofta som man tankar tongue Hur kollar jag att de är ärliga mil förutom s-boken?

Hur mkt kostar de o regga den i Sverige?

Ja, ni vet nog vad jag vill och behöver veta..
tacksam för minsta lilla detalji som för mig vidare smile

Mvh
Hakke

1) Du kan ändra språket på mobile.de längst upp till höger
2) här kan du läsa lite om bilimport från Tyskland: http://alltombilen.com/bilimport.asp
3) Det absolut bästa är om du har någon kontakt inom bilbranchen. Jag va själv inne på att importera från Tyskland och lyckades skaka fram en besiktningsman som skulle åka med mig ner (lite lyx kanske smile) men det handlar om att gå igenom bilen och leta på rätt ställe i dokumentation etc.

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Fredrik_Rangert Egenföretagare
21 januari 2009 · 999 Inlägg

www.ebay.de finns mycket privat-annonser.
Ofta beskrivs bilarna mycket noggrannare där än på t ex mobile eller Blocket.

De flesta bilarna skruvas av importörerna som tar bilen till Sverige.

Här finns mycket fakta http://www.autopower.se/guider/importguiden/

Senast redigerat av weeeman (21 januari 2009)

trippelturbo Trucker
21 januari 2009 · 2 710 Inlägg

De flesta bilarna skruvas av importörerna som tar bilen till Sverige.

Men om jag importerar själv då? Åker dit personligen och letar upp rätt bil.. finns de nån risk att den rörs hemma i Tyskland?? trodde att de var mer tyskarna som höll på sådär..

Fart missbrukare
Syst3m
21 januari 2009 · 1 079 Inlägg

BMWgrabben skrev:
De flesta bilarna skruvas av importörerna som tar bilen till Sverige.

Men om jag importerar själv då? Åker dit personligen och letar upp rätt bil.. finns de nån risk att den rörs hemma i Tyskland?? trodde att de var mer tyskarna som höll på sådär..

Herregud när ska myten döööööööööö?? Bara att det är lagligt betyder inte det att man skruvar hejvilt...

Iaf, mobile.de som nämt och autoscout24.de är de största siterna. Räkna med 8-10k att få hem den och att få den registrerad. Finns firmor som tar hem en annars åt dig...

trippelturbo Trucker
21 januari 2009 · 2 710 Inlägg

Firmor som vilka då??

Ange gärna nåra..

mvh

Fart missbrukare
Tigerofsweden
21 januari 2009 · 1 231 Inlägg

såhär ligger det till , förr i tiden för sig sådär 15 år sen så skruvades det ganska friskt på bilar nere i tyskland vet det med 120% säkerhet då min bror har tagit hem ett x antal bilar där det visat sig att det skruvats en del , vilket va skit samma för dom hade inte gått mkt ändå ...

på dagens bilar om man säger , typ iaf 2000 talet så har tyskarna kommit på något system som på något sätt kan visa om en bil är skruvad eller inte .. och detta leder till ENORMA böter ... så allt va skruvning heter kan du nästan glömma , det kan dock förekomma i vissa fall , men jag kan säga att det förekommer BETYDLIGT mkt mer i sverige nu för tiden iaf ...



va gäller import så va noga med alla papper osv ... kolla bilen noga , fråga gärna per tele om du kan få nr till verkstäder som servat bilen tex så du kanske kan ringa o kolla så allt e ok ... ringa någon f.d. ägare om du vill ... lite sådana små saker , annars är det bara kolla som vanligt som när du köper bil i sverige ...
ha dock gärna med dig en folk som har koll på läget , för där e en del papper som ska fixas nere i tyskland om du vill göra allt rätt ...

sen tvekar jag på att det skulle löna sig i dagens läga att åka ner o köpa någon bil i tyskland , det tvivlar jag på ganska starkt iom att euron är så dyr som den är och att det går pruta ENORMT i sverige ....


annars kan jag väl bara säga lycka till smile

Bjork OEM <3
21 januari 2009 · 6 957 Inlägg

En rolig sak med import, tyskarna köper ju bilar av oss nu för det är billigare tongue

OEM <3
Pilsk
21 januari 2009 · 460 Inlägg

vag autoriserade firmor kan kollar upp historik i tyskland på deras egna märken.

NiKeMaN Entreprenör
21 januari 2009 · 1 286 Inlägg

BMWgrabben skrev:
Tja!

Efter att ha letat lite överallt i Svrige efter en fin bil så har jag tröttnat. Har nästan bestämt mig för att åka ner till Tyskland för att hämta en bil men behöver all tips & råd jag bara kan få. Kanske finns de nån här som har erfarenhet och importerat nyligen..?

Tänkt o lägga ner en sisådär 50k +-. Och bilen sommest slår är en A4 eller A6 -05 +-, Merca E eller C klass, BMW 3-serie (E90), ja ni förstår nog vart jag är tongue

Finns de nån sida som blockets motsvarighet i Tyskland fast på engelska??
Som känt så rör dom miltalen iprincip lika ofta som man tankar tongue Hur kollar jag att de är ärliga mil förutom s-boken?

Hur mkt kostar de o regga den i Sverige?

Ja, ni vet nog vad jag vill och behöver veta..
tacksam för minsta lilla detalji som för mig vidare smile

Mvh
Hakke

A4 eller A6 05a eller E90.............. För 50 000:- ?
Hoppas du skojjar. Annars är det lika bra att du lägger ner ditt leta bil i tyskland-projekt för det kommer inte leda någonstans smile

// Niklas Johansson
Larsson_Power Saabvilde!
21 januari 2009 · 1 708 Inlägg

Bjork skrev:
En rolig sak med import, tyskarna köper ju bilar av oss nu för det är billigare tongue

Jaså säger du det? Visste ja inte! ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
trippelturbo Trucker
22 januari 2009 · 2 710 Inlägg

NiKeMaN skrev:

BMWgrabben skrev:
Tja!

Efter att ha letat lite överallt i Svrige efter en fin bil så har jag tröttnat. Har nästan bestämt mig för att åka ner till Tyskland för att hämta en bil men behöver all tips & råd jag bara kan få. Kanske finns de nån här som har erfarenhet och importerat nyligen..?

Tänkt o lägga ner en sisådär 50k +-. Och bilen sommest slår är en A4 eller A6 -05 +-, Merca E eller C klass, BMW 3-serie (E90), ja ni förstår nog vart jag är tongue

Finns de nån sida som blockets motsvarighet i Tyskland fast på engelska??
Som känt så rör dom miltalen iprincip lika ofta som man tankar tongue Hur kollar jag att de är ärliga mil förutom s-boken?

Hur mkt kostar de o regga den i Sverige?

Ja, ni vet nog vad jag vill och behöver veta..
tacksam för minsta lilla detalji som för mig vidare smile



Mvh
Hakke

A4 eller A6 05a eller E90.............. För 50 000:- ?
Hoppas du skojjar. Annars är det lika bra att du lägger ner ditt leta bil i tyskland-projekt för det kommer inte leda någonstans smile

Jasså? ja om man kollar runt på blocket så ligger dom allt mellan 150-170k, så om man tar sig tid borde man kunna få en fin sådan för 50k+- wink Känner en kille som hämtade en S4 -03 för billigt. han har haft den i ett år nu och skulle garanterat få tibak pengarna än idag om han sålde den men han e så nöjd så..

Fart missbrukare
azid Det som inte dödar gör ont
22 januari 2009 · 2 668 Inlägg

om dom ligger i 150-170k i sverige vad ska det vara för skick på den i tyskland då för 50k hade du tänkt?

2slow
NiKeMaN Entreprenör
22 januari 2009 · 1 286 Inlägg

BMWgrabben skrev:

NiKeMaN skrev:

BMWgrabben skrev:
Tja!

Efter att ha letat lite överallt i Svrige efter en fin bil så har jag tröttnat. Har nästan bestämt mig för att åka ner till Tyskland för att hämta en bil men behöver all tips & råd jag bara kan få. Kanske finns de nån här som har erfarenhet och importerat nyligen..?

Tänkt o lägga ner en sisådär 50k +-. Och bilen sommest slår är en A4 eller A6 -05 +-, Merca E eller C klass, BMW 3-serie (E90), ja ni förstår nog vart jag är tongue

Finns de nån sida som blockets motsvarighet i Tyskland fast på engelska??
Som känt så rör dom miltalen iprincip lika ofta som man tankar tongue Hur kollar jag att de är ärliga mil förutom s-boken?

Hur mkt kostar de o regga den i Sverige?

Ja, ni vet nog vad jag vill och behöver veta..
tacksam för minsta lilla detalji som för mig vidare smile



Mvh
Hakke

A4 eller A6 05a eller E90.............. För 50 000:- ?
Hoppas du skojjar. Annars är det lika bra att du lägger ner ditt leta bil i tyskland-projekt för det kommer inte leda någonstans smile

Jasså? ja om man kollar runt på blocket så ligger dom allt mellan 150-170k, så om man tar sig tid borde man kunna få en fin sådan för 50k+- wink Känner en kille som hämtade en S4 -03 för billigt. han har haft den i ett år nu och skulle garanterat få tibak pengarna än idag om han sålde den men han e så nöjd så..

Tro mig - du kommer inte att hitta någon för 50 000:-
Titta runt lite på mobile.de så ser du vad jag menar smile

// Niklas Johansson
Mortalis VW-nörd?
22 januari 2009 · 4 332 Inlägg

kan få en som e krockskadad för 50 kanske

trippelturbo Trucker
22 januari 2009 · 2 710 Inlägg

jaha..

vad tycker ni man ska lägga ner då för att få en fin o bra bil?

smile

Fart missbrukare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang