såhär ligger det till , förr i tiden för sig sådär 15 år sen så skruvades det ganska friskt på bilar nere i tyskland vet det med 120% säkerhet då min bror har tagit hem ett x antal bilar där det visat sig att det skruvats en del , vilket va skit samma för dom hade inte gått mkt ändå ...
på dagens bilar om man säger , typ iaf 2000 talet så har tyskarna kommit på något system som på något sätt kan visa om en bil är skruvad eller inte .. och detta leder till ENORMA böter ... så allt va skruvning heter kan du nästan glömma , det kan dock förekomma i vissa fall , men jag kan säga att det förekommer BETYDLIGT mkt mer i sverige nu för tiden iaf ...
va gäller import så va noga med alla papper osv ... kolla bilen noga , fråga gärna per tele om du kan få nr till verkstäder som servat bilen tex så du kanske kan ringa o kolla så allt e ok ... ringa någon f.d. ägare om du vill ... lite sådana små saker , annars är det bara kolla som vanligt som när du köper bil i sverige ...
ha dock gärna med dig en folk som har koll på läget , för där e en del papper som ska fixas nere i tyskland om du vill göra allt rätt ...
sen tvekar jag på att det skulle löna sig i dagens läga att åka ner o köpa någon bil i tyskland , det tvivlar jag på ganska starkt iom att euron är så dyr som den är och att det går pruta ENORMT i sverige ....
annars kan jag väl bara säga lycka till