Tyck till om pris på min Mercedes!!!

Muttley
23 januari 2009 ·

om priset är rätt. ja de är en bra fråga. Det är ju liksom bara en som kan bestämma det, de är din köpare. Vi kan väl inte säga vad du skulle fåsmile

ErnadG
23 januari 2009 · 212 Inlägg

tkd_rille skrev:
om priset är rätt. ja de är en bra fråga. Det är ju liksom bara en som kan bestämma det, de är din köpare. Vi kan väl inte säga vad du skulle fåsmile

inte vad jag skulle få men sådär ungefär om det låter rimligt

Muttley
23 januari 2009 ·

bmw530iA skrev:

tkd_rille skrev:
om priset är rätt. ja de är en bra fråga. Det är ju liksom bara en som kan bestämma det, de är din köpare. Vi kan väl inte säga vad du skulle fåsmile

inte vad jag skulle få men sådär ungefär om det låter rimligt

http://www.blocket.se/vi/19603453.htm?c … amp;last=1 dock äldre men du ligger nog rätt i pris.

s12 Nissan Gazelle
23 januari 2009 · 1 460 Inlägg

bmw530iA : jag tror att du kommer att få mellan 200 000 till 250 000 tusen kronor för din Mercedes , men vem vet du kanske får mer för den , de e ju bra för din skull i alla fall

Nissan Silvia
ErnadG
23 januari 2009 · 212 Inlägg

s12 skrev:
bmw530iA : jag tror att du kommer att få mellan 200 000 till 250 000 tusen kronor för din Mercedes , men vem vet du kanske får mer för den , de e ju bra för din skull i alla fall

hahahahah 200.000, du kanske ser fel det är ingen e500 utan en e55 2004.
om du skulle värdera din bil, vilket värde hade du satt på den?

s12 Nissan Gazelle
23 januari 2009 · 1 460 Inlägg

bmw530iA : de vet jag inte men jag är hur njöd som helst å äga en sällsynt bil ha ha

Nissan Silvia
ErnadG
23 januari 2009 · 212 Inlägg

s12 skrev:
bmw530iA : de vet jag inte men jag är hur njöd som helst å äga en sällsynt bil ha ha

aha ok, men hur konstatderade du 200 för min bil

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
23 januari 2009 · 1 152 Inlägg

s12 skrev:
bmw530iA : jag tror att du kommer att få mellan 200 000 till 250 000 tusen kronor för din Mercedes , men vem vet du kanske får mer för den , de e ju bra för din skull i alla fall

Mår du bra? 200 för en e55 -04:a?

bmw530iA: jag kan ta den för 200 000:- wink

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
ErnadG
23 januari 2009 · 212 Inlägg

ExCon skrev:

s12 skrev:
bmw530iA : jag tror att du kommer att få mellan 200 000 till 250 000 tusen kronor för din Mercedes , men vem vet du kanske får mer för den , de e ju bra för din skull i alla fall

Mår du bra? 200 för en e55 -04:a?

bmw530iA: jag kan ta den för 200 000:- wink

hehe, jaaa visst hade nog inte haft den mer än i 2h på annons, en skrev har en range ro´ver för 99.000 han erbjuder 230 plus sin bil men jag tackade nej. så 230 plus en range rover som jag kan kanske sälja för 70 alltså 300 får jag, och han snackar 200. Jag undrar verkligen var han fått det priset ifrån...

Rock-Star
23 januari 2009 · 2 982 Inlägg

e55 är en bil i sin egen klass, och prislappen är helt korrekt MEN...
Antalet människor som har möjlighet att lägga ut pengar och verkligen vill  ha en E55a är mycket liten.
håll ut så kommer nog rätt köpare komma förbi, jag skulle kränga på ett par godkända däck på bakhjulen.
det första jag INTE vill göra när jag köper en bil; är att besikta, köpa nya däck eller byta bromsar eller serva bilen.

ErnadG
23 januari 2009 · 212 Inlägg

Residence skrev:
e55 är en bil i sin egen klass, och prislappen är helt korrekt MEN...
Antalet människor som har möjlighet att lägga ut pengar och verkligen vill  ha en E55a är mycket liten.
håll ut så kommer nog rätt köpare komma förbi, jag skulle kränga på ett par godkända däck på bakhjulen.
det första jag INTE vill göra när jag köper en bil; är att besikta, köpa nya däck eller byta bromsar eller serva bilen.

nyservad, nybesiktad, nya skivor och klossar för ca 150mil sen, sen e d nya 19 tummare med nya däck, så man är ej i behov att köpa nya bakdäck. men slänger säkert på nya bakdäck till 18 tummarna om rätt pris fås

Rock-Star
23 januari 2009 · 2 982 Inlägg

bmw530iA skrev:

Residence skrev:
e55 är en bil i sin egen klass, och prislappen är helt korrekt MEN...
Antalet människor som har möjlighet att lägga ut pengar och verkligen vill  ha en E55a är mycket liten.
håll ut så kommer nog rätt köpare komma förbi, jag skulle kränga på ett par godkända däck på bakhjulen.
det första jag INTE vill göra när jag köper en bil; är att besikta, köpa nya däck eller byta bromsar eller serva bilen.

nyservad, nybesiktad, nya skivor och klossar för ca 150mil sen, sen e d nya 19 tummare med nya däck, så man är ej i behov att köpa nya bakdäck. men slänger säkert på nya bakdäck till 18 tummarna om rätt pris fås

köpa bilen kan jag göra... men att hå råd för att kunna behålla den i drift klarar jag dessvärre inte. smile

Epitaph
23 januari 2009 · 835 Inlägg

Vad en bil är värd och vad den säljs för är ju två skilda saker tyvärr.

En begagnad bil är trots allt en begagnad bil. Vare sig det är en Ferrari eller en Skoda.

Senast redigerat av Epitaph (23 januari 2009)

ErnadG
23 januari 2009 · 212 Inlägg

Epitaph skrev:
Vad en bil är värd och vad den säljs för är ju två skilda saker tyvärr.

En begagnad bil är trots allt en begagnad bil. Vare sig det är en Ferrari eller en Skoda.

och det här inlägget betyder vad???
jag menar du bara filosoferar, jag bara undrade vad NI tycker, du får gärna skriva 20.000:- men ge då svar.

MVH

Epitaph
23 januari 2009 · 835 Inlägg

bmw530iA skrev:

Epitaph skrev:
Vad en bil är värd och vad den säljs för är ju två skilda saker tyvärr.

En begagnad bil är trots allt en begagnad bil. Vare sig det är en Ferrari eller en Skoda.

och det här inlägget betyder vad???
jag menar du bara filosoferar, jag bara undrade vad NI tycker, du får gärna skriva 20.000:- men ge då svar.

MVH

'
Det betyder att man inte alltid kan räkna med att få så mycket som man tänkt sig. Lugna sig lite nu.

Din bil är ändå 5 år gammal. för 300k får man mycket annat fint. Den är säkert värd pengarna men det finns nog inte så många köpare, kanske. Jag gissar 9 000 000 så fick du en siffra också.

Rock-Star
23 januari 2009 · 2 982 Inlägg

bmw530iA skrev:

Residence skrev:
e55 är en bil i sin egen klass, och prislappen är helt korrekt MEN...
Antalet människor som har möjlighet att lägga ut pengar och verkligen vill  ha en E55a är mycket liten.
håll ut så kommer nog rätt köpare komma förbi, jag skulle kränga på ett par godkända däck på bakhjulen.
det första jag INTE vill göra när jag köper en bil; är att besikta, köpa nya däck eller byta bromsar eller serva bilen.

nyservad, nybesiktad, nya skivor och klossar för ca 150mil sen, sen e d nya 19 tummare med nya däck, så man är ej i behov att köpa nya bakdäck. men slänger säkert på nya bakdäck till 18 tummarna om rätt pris fås

med mitt svar så menade jag mer på att det är lättare att få den dyrgripen såld om du hade haft godkända vinterdäck.
utav egna erfarenheter så vet jag redan nu att 18" vinterdäck är otroligt dyra. smile

H.T
23 januari 2009 · 197 Inlägg

De e rätt pris tycker jag men som sagt man får ju inte de man vill ha, speciellt nu. Men fin bil.........

Mazda Mx-5 (2006)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
23 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Tror priset är rätt okej. Men du får väl vara beredd att gå ner en del, vid snabb affär eller så.
Sedan får man väl inte ha för stora förhoppningar heller. Sådana dyra/fina bilar är ju inte vem
som helst som köper, om man säger så...

Det är inte som att sälja en Volvo 850 för 15.000 kr liksom.

Senast redigerat av Hexenhammer (23 januari 2009)

ErnadG
23 januari 2009 · 212 Inlägg

hehe nej jag vet e beredd att gå ner i pris självklart men inga drömpriser, har ett par saker till jag ska fixa på bilen sen ska jag lägga upp nya bilder, så får ni avgöra igen. Men mycket tacksam för allas svar.

Superman
23 januari 2009 · 321 Inlägg

Helt ok pris på din kärra!
Dock lite svårt att sälja just nu (januari) men vänta till i början på mars så säljer du den på en gång!
Ett litet tips bara,antingen byter du bakdäcken eller raderar det på annonsen och nämner det när någon visar seriöst intresse....ser inte bra ut på en annars bra annons!
Önskar dig lycka till med försäljningen i allafall.

Buick Invicta "Victa60" (1960)
Cadillac Fleetwood "Bad Kaad" (1959)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang