Transportfirmor?

AngelBuffy
22 januari 2009 · 20 Inlägg

Hej!

Jag funderar på att köpa en bil ifrån England. Har aldrig gjort det förut och är jäkligt osäker! Säljaren har sagt att vi kan använda ett fraktbolag som heter EMT Express. Jag undar om någon har hört talas om detta transport företag och vet om de är pålitligt. De hjälper en med allt, ägarbyten etc. Man överför pengar till dem, de skickar bilen till mig och om jag accpepterar den då först för de över pengar till säljarens konto. Är så fruktansvärt rädd att bli blåst!
Skulle bli så tacksam för svar!

Mvh Jessica

Senast redigerat av AngelBuffy (22 januari 2009)

Det gäller att ha mod att vara den man är och att inte tappa modet för att man är den man är.
littlemissperfect Team 58
22 januari 2009 · 35 Inlägg

Jag skulle nog kolla upp bolaget väldigt noga... Fått precis samma beskrivning av en säljare från Tyskland. Bästa är nog om man kan åka över själv och kolla på den, så har vi gjort med utlandsbilar.

AngelBuffy
22 januari 2009 · 20 Inlägg

Vad heter säljaren? Kommer du ihåg de?

Det gäller att ha mod att vara den man är och att inte tappa modet för att man är den man är.
littlemissperfect Team 58
22 januari 2009 · 35 Inlägg

Killen som sålde hette José. Om jag va som dig skulle jag nog leta reda på ett eget transportbolag och höra om dom kan göra upp affären... Eller snoka väldigt mkt om det bolag som rekommenderats

AngelBuffy
22 januari 2009 · 20 Inlägg

Okej. Hon som vill sälja sin bil till mig bor i England men bilen är reggad i tyskland. Jag kollar upp så mkt jag kan om företaget men kan inte hitta nåt direkt så. Hemsidan ser väldigt seriös ut och jag har mailat en del med transportbolaget men de kan ju luras. Man vet ju aldrig! Är jättetacksam att du svarat och ger mig råd!! Vill verkligen ha bilen men vill inte bli blåst på över 40 000.

Det gäller att ha mod att vara den man är och att inte tappa modet för att man är den man är.
littlemissperfect Team 58
22 januari 2009 · 35 Inlägg

Lite du kan fundera över är att om priset är skäligt för en sådan bil? Är det extremt lågt så är det då man kan börja fundera lite extra...

sirmiro Double-Unicorn Rider
22 januari 2009 · 2 486 Inlägg

Jag köpte nyligen bil från england, och när jag letade bland fraktbolag fann  jag inget som jag kände vvar tillräckligt tillförlitligt, så jag flög över och körde hem. Troligen hade kostnaderna blivit liknande för ett transportföretag.

TurboTias Permanently Banned
22 januari 2009 · 343 Inlägg

Åk över o hämta bilen själv. ända sättet att vara säker på att man inte blir blåst.
väldigt många som blåser folk på det här sättet.

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
BMW 330d "M Performance" (2016)
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
R-S-P
22 januari 2009 · 38 Inlägg

jag jobbar med detta på heltid.

Detta är en traditionell bluff, personen som kontrollerar kontot du mailat till, i detta fallet transportfirman är samma person som säljaren!

bästa är att flyga över o betala samtidigt som du får bilen samt ägarpapper (V5C som det heter i England).

snoddas
22 januari 2009 · 1 142 Inlägg

ja kanske är ute och cyklar men man kanske kan smöra för pbz så kanske dom kan importera den åt dig:P vet inte de kanske går...

AngelBuffy
23 januari 2009 · 20 Inlägg

Tack för alla svar jag fått! Jag funderar på att åka över å hämta bilen.

Det gäller att ha mod att vara den man är och att inte tappa modet för att man är den man är.
AngelBuffy
23 januari 2009 · 20 Inlägg

Nu har jag fått det bekräftat! Det var en enda stor bluff! Säljaren som kallar sig för Ramona Kösker har bedrivit denna verksamhet i många andra länder och blåst folk på ofantliga summor. Vore bra om ni kan sprida detta. Sökte på hennes namn på google och de kom upp en väldigt massa negativt om henne. Tack för att ni brytt er med råd och tips! Mvh Jessica

Senast redigerat av AngelBuffy (23 januari 2009)

Det gäller att ha mod att vara den man är och att inte tappa modet för att man är den man är.
Memme I'am AWESOME..
23 januari 2009 · 2 783 Inlägg

Får man fråga, vad var det för bil? tongue Själv är man sugen på att åka ner till Tyskland och hämta hem en M3a för samma summa du sa smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
AngelBuffy
23 januari 2009 · 20 Inlägg

Det var en Ford Mustang 1966 för 38 500 kr. Anade att nåt var fel för bilen var i topp skick men man hoppas ju alltid. Denna Ramona Kösker försöker även sälja andra bilar än just den Mustangen jag såg.

Det gäller att ha mod att vara den man är och att inte tappa modet för att man är den man är.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang