hör hela tiden att volvo s40 är dåliga, men får inget riktigt svar på varför??

christianos
22 januari 2009 · 73 Inlägg

tjenare..när jag snackar me folk och nämner s40 (av den gamla modellen), så säger dom köp den inte för den är kass/dålig generellt men jag får inget riktigt svar på varför dom är dåliga lr är det bara en myt om att dom är dåliga??:S

så snälla kan ni ge ett riktigt svar på varför dom är dåliga om dom nu är det..

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
22 januari 2009 · 5 650 Inlägg

e nog inge sämmre än de andra volvosarna från de åren visst vissa bilar har ju mer problem än andra fast de gäller ju alla modeller

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Navkapsel
22 januari 2009 · 4 637 Inlägg

De Holländska Volvobilarna har aldrig blivit vidare lyckade men S40 blev visst lite bättre någon gång år 2001 tror jag...

fordelvis Ford Racing
22 januari 2009 · 479 Inlägg

För det är en Renault;)

Ja Just!
Abeed Pekabow i can see u
22 januari 2009 · 644 Inlägg

s40 med gt motor är kass ,, snålare och problem , vanliga volvo motor det står volvo på motoren är bra

FLindgren
22 januari 2009 · 5 089 Inlägg

Har du kört en s40? och en v70?

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Pikey
22 januari 2009 · 2 283 Inlägg

Fråga Torpis, han har nog en del att säga.

R.I.P. Michael Jackson!
christianos
22 januari 2009 · 73 Inlägg

FLindgren skrev:
Har du kört en s40? och en v70?

njah bara en v70 2,5t har ja kört då, men inte s40..skillnaden är vad tyckeru??

TurbOla Reservdansk
22 januari 2009 · 6 271 Inlägg

volvo_dude skrev:
e nog inge sämmre än de andra volvosarna från de åren visst vissa bilar har ju mer problem än andra fast de gäller ju alla modeller

Den S40n med minsta motorn, mitsubishi tror jag det är, är känd för att vara lite opålitlig, första modellerna av S40 och V40 har väl en del barnsjukdomar, fars svåger har en V40 -98 som läcker in en massa vatten igenom bakluckan t.ex. men de senare N-modellerna har ju allt sånt åtgärdat.

Problemet med S40 är ju att första generationen har bästa T4 motorn, medan den senare har den lite svagare, men snyggaste utseendet, enligt mig. smile

Tycker dock inte om S/V40 rent allmänt, för små bilar för min smak. smile

Senast redigerat av TurbOla (22 januari 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
christianos
22 januari 2009 · 73 Inlägg

volvo_dude skrev:
e nog inge sämmre än de andra volvosarna från de åren visst vissa bilar har ju mer problem än andra fast de gäller ju alla modeller

aah de förstår ja att vissa bilar har mer problem än andra, men asså alla säger att s40 är kass åå då vill ja bara veta vad är kasst och varför

camaro67 Meister
22 januari 2009 · 6 763 Inlägg

TurbOla skrev:

volvo_dude skrev:
e nog inge sämmre än de andra volvosarna från de åren visst vissa bilar har ju mer problem än andra fast de gäller ju alla modeller

Den S40n med minsta motorn, mitsubishi tror jag det är, är känd för att vara lite opålitlig, första modellerna av S40 och V40 har väl en del barnsjukdomar, fars svåger har en V40 som läcker in en massa vatten igenom bakluckan t.ex. men de senare N-modellerna har ju allt sånt åtgärdat.

Problemet med S40 är ju att första generationen har bästa T4 motorn, medan den senare har den lite svagare, men snyggaste utseendet, enligt mig. smile

Tycker dock inte om S/V40 rent allmänt, för små bilar för min smak. smile

Mitsu-motorn är en gdi maskin som är känd för att sota igen. Så om man har en sån så ska man nog plåga den dagligen big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
christianos
22 januari 2009 · 73 Inlägg

TurbOla skrev:

volvo_dude skrev:
e nog inge sämmre än de andra volvosarna från de åren visst vissa bilar har ju mer problem än andra fast de gäller ju alla modeller

Den S40n med minsta motorn, mitsubishi tror jag det är, är känd för att vara lite opålitlig, första modellerna av S40 och V40 har väl en del barnsjukdomar, fars svåger har en V40 som läcker in en massa vatten igenom bakluckan t.ex. men de senare N-modellerna har ju allt sånt åtgärdat.

Problemet med S40 är ju att första generationen har bästa T4 motorn, medan den senare har den lite svagare, men snyggaste utseendet, enligt mig. smile

Tycker dock inte om S/V40 rent allmänt, för små bilar för min smak. smile

tack för ett bättre svar än vad ja brukar fåwink

christianos
22 januari 2009 · 73 Inlägg

camaro67 skrev:

TurbOla skrev:

volvo_dude skrev:
e nog inge sämmre än de andra volvosarna från de åren visst vissa bilar har ju mer problem än andra fast de gäller ju alla modeller

Den S40n med minsta motorn, mitsubishi tror jag det är, är känd för att vara lite opålitlig, första modellerna av S40 och V40 har väl en del barnsjukdomar, fars svåger har en V40 som läcker in en massa vatten igenom bakluckan t.ex. men de senare N-modellerna har ju allt sånt åtgärdat.

Problemet med S40 är ju att första generationen har bästa T4 motorn, medan den senare har den lite svagare, men snyggaste utseendet, enligt mig. smile

Tycker dock inte om S/V40 rent allmänt, för små bilar för min smak. smile

Mitsu-motorn är en gdi maskin som är känd för att sota igen. Så om man har en sån så ska man nog plåga den dagligen big_smile

haha då kanske man ska skaffa sig en sån dåtongue

Volvo_Mannen Volvoskadad
22 januari 2009 · 6 017 Inlägg

S/V40 fas 2 har bättre kvalitet än fas 1 som gärna rostar. bror min har en 00a som skärmkanten bak var ganska kexig, och under sidokjolarna döljdes endel rost med.

Jonas
m_a_c X40 Nordic
22 januari 2009 · 784 Inlägg

Jag anser att s40 är en bra och prisvärd bil och som känns hyfsat modern för sin ålder. Det man ska hålla sig ifrån är sugmotorerna då det är mitsubitchi motorer som ett flertal har påpekat så har de en tendens att sota igen. Men hållar man sig till turbo varianterna  som är volvo motorer gjorda i skövde så är de inga problem då får man en bränslesnål liten motor med bra effekt och vrid. Men man ska akta sig för dom tidiga 98 orna då de har en styrbox som har en tendens att krångla.

Sen är s/v40 bilarna utvecklade tillsammans med mitsubitchi vilket gör att den har komponenter från dom och tvärtom men den betyder ju inte att de är dåliga. ( Man kan t.ex ta bussningar från evo 7 och montera på en x40) o.s.v

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
christianos
22 januari 2009 · 73 Inlägg

m_a_c skrev:
Jag anser att s40 är en bra och prisvärd bil och som känns hyfsat modern för sin ålder. Det man ska hålla sig ifrån är sugmotorerna då det är mitsubitchi motorer som ett flertal har påpekat så har de en tendens att sota igen. Men hållar man sig till turbo varianterna  som är volvo motorer gjorda i skövde så är de inga problem då får man en bränslesnål liten motor med bra effekt och vrid. Men man ska akta sig för dom tidiga 98 orna då de har en styrbox som har en tendens att krångla.

Sen är s/v40 bilarna utvecklade tillsammans med mitsubitchi vilket gör att den har komponenter från dom och tvärtom men den betyder ju inte att de är dåliga. ( Man kan t.ex ta bussningar från evo 7 och montera på en x40) o.s.v

ok tack för ännu ett bra svar:).

KimVsWorld Mästare
22 januari 2009 · 2 947 Inlägg

m_a_c skrev:
...Sen är s/v40 bilarna utvecklade tillsammans med mitsubitchi vilket gör att den har komponenter från dom och tvärtom men den betyder ju inte att de är dåliga. ( Man kan t.ex ta bussningar från evo 7 och montera på en x40) o.s.v

Eller en huv... roll tongue

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
camaro67 Meister
22 januari 2009 · 6 763 Inlägg

KimVsWorld skrev:

m_a_c skrev:
...Sen är s/v40 bilarna utvecklade tillsammans med mitsubitchi vilket gör att den har komponenter från dom och tvärtom men den betyder ju inte att de är dåliga. ( Man kan t.ex ta bussningar från evo 7 och montera på en x40) o.s.v

Eller en huv... roll tongue

Haha den va bra tongue

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
TurbOla Reservdansk
22 januari 2009 · 6 271 Inlägg

KimVsWorld skrev:

m_a_c skrev:
...Sen är s/v40 bilarna utvecklade tillsammans med mitsubitchi vilket gör att den har komponenter från dom och tvärtom men den betyder ju inte att de är dåliga. ( Man kan t.ex ta bussningar från evo 7 och montera på en x40) o.s.v

Eller en huv... roll tongue

En uv i fårakläder? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Rand
22 januari 2009 · 1 024 Inlägg

polaren har en sådan haft i 5 år snart inga problem med den inte.

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang