hör hela tiden att volvo s40 är dåliga, men får inget riktigt svar på varför??

sik
23 januari 2009 · 1 072 Inlägg

fordelvis skrev:
För det är en Renault;)

Jag förstår inte hur man kan klanka ner på Renault så fort man får chansen.
"Den delen kommer från Renault" "Felet är pga Renault"
Lite tråkigt att detta V70 land stirrar sig blind på att just ett märke har haft problem med småfel  som
oftast blir irriterande. Och en V-låda är aldrig dålig, med den är kanske inte gjort för fullgas växlingar.

Lika så topris beskrivning om de uppmålade BMW.. Gäller ÄVEN volvo då de inte direkt ger nån sportig upplevelse alls då de alltid jagar för att bli premium. Vem Faan vill ha en sportbil som inte låter som en sportbil?

OT: Så har Renault ett riktigt sport intresse som inte har tagit sig till detta bistra land. Som ex nya Megane R27.R som enbart säljs till 5 länder. Varav UK får runt 230st.
De har som ex arrangemäng för vanligt folk på racebanor men sina Renaulter, de visar att de brys sig om
sina kunder.

Nog om detta!

azXig Finlirare
23 januari 2009 · 478 Inlägg

Har nog att göra med vad alla som gillar Volvos äldre modeller tycker.
S40/V40 är ju raka motsatsen till 240/740/940.

steifan DR!FTT3KN!K3R
23 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Jompa skrev:

Auto Motor & Sport skrev:
Motorn har frånsett en topp vid 4 000 varv en ganska tunn och kraftlös karaktär, alla sina hästkrafter till trots.

Det kan ju inte heller komma som en överraskning att en familjebil med 125 påstådda kusar inte är någon raket? Återigen, vill man ha en rapp bil köper man väl en T4?

Tror mig minnas att Trafikmagasinet (Staffan Borglund) tyckte att T4:an nästan hade för mycket kraft för vanligt bruk. big_smile
Journalister blir aldrig nöjda!

Navkapsel
23 januari 2009 · 4 637 Inlägg

Jompa skrev:

EmilHammarlund skrev:
De Holländska Volvobilarna har aldrig blivit vidare lyckade...

Vilken källa hänvisar Du till i.o.m. detta påstående?

Bilprovningens/konsumentverkets statistik och diverse begagnattester.

http://begbilguiden.bilprovningen.se/
Jag jämförde besiktningsresultat och krocktest på dessa fyra, samtliga är vanliga verioner av 1997 års modell. Volvo 940 och Toyota Corolla tog jag bara med som jämförelse. Såhär många procent blir underkända vid en besiktning. Resultatet för 400/S40 var ingen trevlig syn.
Volvo 400: 61
Volvo S40: 60
Volvo 940: 33
Toyota Corolla: 27
När det gäller krocksäkerhet på 1997 års modell är S40 och 940 lika bra som medelbilen. 400 och Corolla är en katastrof.

Senast redigerat av EmilHammarlund (24 januari 2009)

fordelvis Ford Racing
24 januari 2009 · 479 Inlägg

Visst kan renault bygga... men handlar det om billiga delar så är dom inte i topp precis......




sik skrev:

fordelvis skrev:
För det är en Renault;)

Jag förstår inte hur man kan klanka ner på Renault så fort man får chansen.
"Den delen kommer från Renault" "Felet är pga Renault"
Lite tråkigt att detta V70 land stirrar sig blind på att just ett märke har haft problem med småfel  som
oftast blir irriterande. Och en V-låda är aldrig dålig, med den är kanske inte gjort för fullgas växlingar.

Lika så topris beskrivning om de uppmålade BMW.. Gäller ÄVEN volvo då de inte direkt ger nån sportig upplevelse alls då de alltid jagar för att bli premium. Vem Faan vill ha en sportbil som inte låter som en sportbil?

OT: Så har Renault ett riktigt sport intresse som inte har tagit sig till detta bistra land. Som ex nya Megane R27.R som enbart säljs till 5 länder. Varav UK får runt 230st.
De har som ex arrangemäng för vanligt folk på racebanor men sina Renaulter, de visar att de brys sig om
sina kunder.

Nog om detta!

Ja Just!
torpis Forummoderator
1 juli 2009 · 10 572 Inlägg
-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
blacken
1 juli 2009 ·

EmilHammarlund skrev:
De Holländska Volvobilarna har aldrig blivit vidare lyckade men S40 blev visst lite bättre någon gång år 2001 tror jag...

Ehhh? S/V40 byggs väl i Gent i Belgien?.

steifan DR!FTT3KN!K3R
1 juli 2009 · 10 427 Inlägg

blacken skrev:

EmilHammarlund skrev:
De Holländska Volvobilarna har aldrig blivit vidare lyckade men S40 blev visst lite bättre någon gång år 2001 tror jag...

Ehhh? S/V40 byggs väl i Gent i Belgien?.

Volvo tillverkade 300, 400 och S40 hos NedCar (tidigare DAF, ägt enbart av
Mitsubishi Motors from 2001) i Nederländerna tom 2004.  Men numera
är det ju Gent i Belgien för alla småbilarna smile (S40N, V50, C30 osv)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang