Jävla luren drejeri annonser!!!

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
23 januari 2009 · 3 519 Inlägg

Blev idag blåsy på 1500kr av en kille som jag trodde man kunde lita på. Var ju dum nog att sätta in lite pengar i förväg på hans konto innan jag fick grejen. Ps3.
Man lär sig av sina misstag.

Jag har gjort en anmälan emot honom. Har hans namn, person nr, mobil nr och konto nr. Så jag tycker fan det borde gå att göra nå åt hmm

Blir så jäkla less!!!!!

Nån mera som varit med om samma sak?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
JockeRX7 KTM 660
23 januari 2009 · 537 Inlägg

Men att köpa ett ps3 för 1500 hamnar nog under kategorin "låter det för bra för att va sant så är det nog inte det"

Bara att beklaga och hoppas han åker dit.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
23 januari 2009 · 3 519 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Men att köpa ett ps3 för 1500 hamnar nog under kategorin "låter det för bra för att va sant så är det nog inte det"

Bara att beklaga och hoppas han åker dit.

Det var bara en liten summa av vad jag skulle betala. Skulle sätta in mera när jag fått konsolen och sett att allt fungerade.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
JockeRX7 KTM 660
23 januari 2009 · 537 Inlägg

Okej. Jag läste bara vad du skrivit och fick det till att du betalat varan men inte fått den

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
23 januari 2009 · 3 519 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Okej. Jag läste bara vad du skrivit och fick det till att du betalat varan men inte fått den

Som sagt, alla gör vi sina mistag wink Men jag skulle hellre haft mina 1500kr så jag kunde köpt nå annat för dom. Än att ha slängt dom i sjön.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Germax
23 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Det är jävligt svårt de där med o skicka grejor.
Samtidigt som jag själv aldrig skulle förskottsbetala mer än typ 300kr så vägrar jag skicka grejor med efterkrav då jag fått tillbax skiten 2 ggr med dyra fraktkostnader som följd och att jag inte kan sälja grejen på nytt förens jag fått tillbax den efter dryga månaden.

Muttley
23 januari 2009 ·

Alla borde lära sig att man aldrig ska sätta in pengar på annans konto om man inte vet ett skit om personen.
När de är en helt okänd person så är de postförskott som gäller, när varan kommer får han pengarna.

Andreas 940 -utan 940
23 januari 2009 · 1 728 Inlägg

Jag satte ut en köpesannons på TPC att jag ville köpa ett grenrör och spridare, fick svar från en kille som knappt hade skrivit några inlägg i forumet och han vägrade ge mig några som helst garantier förutom hans personnummer.

Han var rädd att jag inte skulle hämta ut paketet och ville ha minst 2000kr i förskott insatt på sitt konto (grejerna kostade 2500kr). Jag erbjöd 500kr i förskott och att han skickade mot postförskott för resterande summa men inte ens det gick han med på så jag sket i det och köpte grejerna på annat håll.

Det är det närmaste jag kommit en lurendrejare.

Senast redigerat av Andreas 940 (23 januari 2009)

matteeee Ingen himmel är så blå som min
23 januari 2009 · 2 973 Inlägg

En kollega letar efter ett Wii och har stött på annonser från en kille med kontantkort utan koppling till nån person.
Det lustiga är att alla telefonnummerna är i samma serie, bara sista siffran skiljer.
Han säljer ett sprillans Wii för 14-1600kr (Nytt kostar runt 2500) med kvitto och garantin som är kvar, enligt annonsen.

Han vill ha in halva summan på sitt konto, sen skickar han. Min kollega bad att få kolli-nr på SMS, men inget kom. Som tur var hade kollegan bluffat och sagt han satt in pengar men inte gjort det. (Det tar ju en stund innan mottagaren ser transaktionen i sin bank).

Sen dess har killen inte svarat...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
alain www.bimmerpower.org
23 januari 2009 · 3 995 Inlägg

90% av folk som vill har pengar på konto innan dom skicka produkten är bluffmakare.
Allting jag ha köpt betalade jag med postförskot, alldrig skicka pengar innan eller jag köper inte produkten.
Synd att du förlårade 1500:- Hoppas att du får det tillbaka.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
MilleN
23 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Lösningen stavas p-o-s-t-f-ö-r-s-k-o-t-t smile Jag har visserligen också betalt i förskott / fått betalt i förskott men då har det varit "känt" folk från Opel Sport Club och det har varit ok.

Sushikocken Sleeper
23 januari 2009 · 3 084 Inlägg

MilleN skrev:
Lösningen stavas p-o-s-t-f-ö-r-s-k-o-t-t smile Jag har visserligen också betalt i förskott / fått betalt i förskott men då har det varit "känt" folk från Opel Sport Club och det har varit ok.

Vem vare här på gorg som hade fått fiskpinnar i sitt postförskottspaket, då han hade beställt en mobil eller vad det var . hmm

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
MilleN
23 januari 2009 · 9 108 Inlägg

hehe ja postförskott är ju inte heller någon 100% garanti men bra mycket säkrare smile

Muttley
23 januari 2009 ·

MilleN skrev:
hehe ja postförskott är ju inte heller någon 100% garanti men bra mycket säkrare smile

man får ett paket åtminstone men om de är rätt saker i det vet man aldrig=)

Atlaz745 Mannen myten legenden
23 januari 2009 · 179 Inlägg

alldrig betala innan man fått varan!

wooooommm, pschii, wooooommmm
onej84
23 januari 2009 · 1 854 Inlägg

blev blåst på tradera 333kr hade allt adress nr namn.. hände nått nej, det du får göra är ett hembesök med basebollträ lr liknande så folk lär sig!

Anmälan blir bara pappersarbete..

go_offroad Avstängd
24 januari 2009 · 74 Inlägg

Mr_M_ skrev:
Blev idag blåsy på 1500kr av en kille som jag trodde man kunde lita på. Var ju dum nog att sätta in lite pengar i förväg på hans konto innan jag fick grejen. Ps3.
Man lär sig av sina misstag.

Jag har gjort en anmälan emot honom. Har hans namn, person nr, mobil nr och konto nr. Så jag tycker fan det borde gå att göra nå åt hmm

Blir så jäkla less!!!!!

Nån mera som varit med om samma sak?

varför inte gråta ut på bloggen om du missat att folk som ger sken av att vara ärliga inte är det!

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!
oplen
24 januari 2009 · 31 Inlägg

alain skrev:
90% av folk som vill har pengar på konto innan dom skicka produkten är bluffmakare.
Allting jag ha köpt betalade jag med postförskot, alldrig skicka pengar innan eller jag köper inte produkten.
Synd att du förlårade 1500:- Hoppas att du får det tillbaka.

Om jag var säljare skulle jag aldrig skicka iväg någoting utan först ha fått pengar på kontot. Och postförskott kräver att man ha ett sk. girokonto, något som kostar pengar. Det roliga i det hela är att ex Blocket skriver i sina "tips" till säljaren att aldrig skicka utan först fått pengar på kontot...och "tipset" till köparen är att aldrig betala utan först få varan. Då blir det svårt att göra affärer.  Postförskott är skit också, de enda som tjänar pengar är posten, och jag som säljare är tvungen att betala frakten...och sen hämtar köparen ändå inte ut paketet.

Jag tror helt enkelt på att man ska gå på känsla när det gäller annonser, och man får fram mycket genom att ringa till säljaren ifråga.

Saab 93b "Flygaren" (1959)
Mortalis VW-nörd?
24 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Postförskott o öppna paketet på Posten.

Köper för övrigt allt på Tradera utan postförskott, o säljer en hel del där med. Aldrig några problem då de finns omdömessystem o man gör inte affärer med de som har massa minus...blocket däremot e ju skitlurigt.

Liner
24 januari 2009 · 583 Inlägg

Sushikocken skrev:

MilleN skrev:
Lösningen stavas p-o-s-t-f-ö-r-s-k-o-t-t smile Jag har visserligen också betalt i förskott / fått betalt i förskott men då har det varit "känt" folk från Opel Sport Club och det har varit ok.

Vem vare här på gorg som hade fått fiskpinnar i sitt postförskottspaket, då han hade beställt en mobil eller vad det var . hmm

Aerodynamik va de wink

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang