VW Golf 3. Ghettoblack!

GolfMK3
27 januari 2009 · 601 Inlägg

http://img145.imageshack.us/img145/4985/68778548kz4.th.jpg

Kolla i mitt galleriet för mer bilder.
Men som sagt det blir endel rostlagning på skärmar och bagagelucka..

Planerna för denna bilen är tysktstuk smile
Mer bilder/updates kommer nu med tiden.. Kan berätta att jag har fixat centrallåset då det inte fungerade först när jag fick bilen.
Men nu funkar hela centrallåset med dörrar/bagagelucka/bensinluckan.

Mvh smile

Senast redigerat av GolfMK3 (10 september 2010)

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Twins Twins Bil & Plåt
27 januari 2009 · 2 577 Inlägg

ser riktigt nice ut, ved haru för framtidsplaner på ljudbyge motor mm, och  preiset... helt värt vartenda spänn big_smile

Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (27 januari 2009)

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
soyd
27 januari 2009 · 1 853 Inlägg

Priset kan man ju inte klaga på!, ser fin ut smile

GolfMK3
27 januari 2009 · 601 Inlägg

TwinsBilOchPlat: Ljudbygge ska jag ha 2 st 10or bak och bygga det snyggt där bak.. Motorn vet jag inte just nu ska det bara på en sportluftfilter smile men mer kommer big_smile som sagt tyskstuk
Wide, Low N Slow ^^ men min ska vara lite snabbare hehe..

Soyd: Nej man kan ju inte det big_smile hehe tack, din var mycket fin den med faktiskt smile

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
ts85
27 januari 2009 · 729 Inlägg

Ska följas! MK3 är alltid intressant! Å tyskstuk is da shit! tongue Verkligen inget dumt pris på bilen... Jag ska också börja bygga i ljud i min Golf... i sakta mak... Kolla gärna in min tråd... wink

GolfMK3
27 januari 2009 · 601 Inlägg

ts85 skrev:
Ska följas! MK3 är alltid intressant! Å tyskstuk is da shit! tongue Verkligen inget dumt pris på bilen... Jag ska också börja bygga i ljud i min Golf... i sakta mak... Kolla gärna in min tråd... wink

Kul att du ska följa smile jo det kommer ju lite updates när som helst. På fredag ska jag ha in den i skolan för en service smile byta olja/filter sen lägga sportluftfiltret smile byta lite bromsklotsar och sånt innan besiktningen juh smile

Jo jag har kollat på din tråd innan, tror även jag har kommenterat ( inte säker dock (A) ) men jo jag ska kolla, klart mk3s är roliga att följa smile

Har du några planer för hur bygget ska se ut? smile

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
sir_daniel www.kudoz.se
27 januari 2009 · 3 802 Inlägg

får nog tipsa på att försöka hitta så mycket lösa rostfria delar som möjglit istället för att rostlaga snabbare, enklare och troligen mer hållbart....

GolfMK3
27 januari 2009 · 601 Inlägg

sir_daniel skrev:
får nog tipsa på att försöka hitta så mycket lösa rostfria delar som möjglit istället för att rostlaga snabbare, enklare och troligen mer hållbart....

Jag ser ju din bil som du förmodligen har stylat själv smile och jag tar det som ett jätte bra tips det du säger där... men det som är bra på denna golfen är ju att det inte är rosthål på bilen smile endast färgen som typ rostat upp.. men klart är det något rosthål eller så som jag vet så klart så köper jag ju in en annan sån del smile

Tack iaf för tipsen smile (Y)

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
diamond_ Diamond
27 januari 2009 · 540 Inlägg

ska följa denna trådwink  se bara till att fylla på med bilder ofta..  och kanske man får lite inspiration från dig;)

I'm Rick James Bitch!
vw___tompa Avstängd
27 januari 2009 · 386 Inlägg

sir_daniel skrev:
får nog tipsa på att försöka hitta så mycket lösa rostfria delar som möjglit istället för att rostlaga snabbare, enklare och troligen mer hållbart....

Håller med. Du sparar mycke tid på det ok jag tror inte att det blir billigare att rost laga. Ta tex en framskärm en sån kanske kostar runt 500 helt ny och en rostfri beggad 200.

sir_daniel www.kudoz.se
27 januari 2009 · 3 802 Inlägg

är det bara ytrost så går det ju, blästra rent det (enda sättet att få det rostfritt) på med epoxygrund/syragrund och sedan fixa finnishen o lacka

GolfMK3
27 januari 2009 · 601 Inlägg

vw___tompa skrev:

sir_daniel skrev:
får nog tipsa på att försöka hitta så mycket lösa rostfria delar som möjglit istället för att rostlaga snabbare, enklare och troligen mer hållbart....

Håller med. Du sparar mycke tid på det ok jag tror inte att det blir billigare att rost laga. Ta tex en framskärm en sån kanske kostar runt 500 helt ny och en rostfri beggad 200.

Jaså, inte mer än så yikes får man fråga vart du beställer då? ^^ om det är så så tror jag nog det är ett bra förslag ju smile Fast detta är ju mer färgen som rostat och inga rosthål, vad tror du/ni om det? Så farligt är det ju inte, men vi får se..

diamond_ skrev:
ska följa denna trådwink  se bara till att fylla på med bilder ofta..  och kanske man får lite inspiration från dig;)

Tackar smile Ja, men jag ska försöka fixa sånt som bromsrör mm som kan få den att inte klara besiktningen först. sen så kommer det mer styling. Har juh inget garage själv så jag får se me updatesen smile

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
sir_daniel www.kudoz.se
27 januari 2009 · 3 802 Inlägg

ok, såg precis att du håller till i kalmar, är där nere i veckorna då jag läser via jobbet på sjöfartshögskolan.

ts85
28 januari 2009 · 729 Inlägg

GolfMK3 skrev:

ts85 skrev:
Ska följas! MK3 är alltid intressant! Å tyskstuk is da shit! tongue Verkligen inget dumt pris på bilen... Jag ska också börja bygga i ljud i min Golf... i sakta mak... Kolla gärna in min tråd... wink

Kul att du ska följa smile jo det kommer ju lite updates när som helst. På fredag ska jag ha in den i skolan för en service smile byta olja/filter sen lägga sportluftfiltret smile byta lite bromsklotsar och sånt innan besiktningen juh smile

Jo jag har kollat på din tråd innan, tror även jag har kommenterat ( inte säker dock (A) ) men jo jag ska kolla, klart mk3s är roliga att följa smile

Har du några planer för hur bygget ska se ut? smile

Jo, jag såg först inte att det var du som nyss hade en tråd om den där röda mk3an... smile Bra då du får hålla till i skolan...

Ljudbygget är under planering... Tror jag ska försöka få det symmetriskt och cleant i bakluckan! wink Mer än så vet jag inte nu just... Imorgon tror jag att första beställningen åker iväg!

Senast redigerat av ts85 (29 januari 2009)

Moser .-ϻΘϨƎЯ
28 januari 2009 · 1 313 Inlägg

detta projekt ska följas smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Twins Twins Bil & Plåt
28 januari 2009 · 2 577 Inlägg

så nu får du allt ta o fixa lite bilder´.

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
bjoorniiee
28 januari 2009 · 356 Inlägg

uppdatera ofta, alltid roligt med tyskstuk-projekt !

GolfMK3
28 januari 2009 · 601 Inlägg

sir_daniel skrev:
ok, såg precis att du håller till i kalmar, är där nere i veckorna då jag läser via jobbet på sjöfartshögskolan.

Jaså, vart någonstans i kalmar då? vid baronen där eller? smile Vart kan man köpa epoxygrund/syragrund? finns det någon sida man kan se hur den ser ut? hur fungerar detta?


ts85 skrev:
Jo, jag såg först inte att det var du som nyss hade en tråd om den där räda mk3an...  Bra då du får hålla till i skolan...

Ljudbygget är under planering... Tror jag ska försöka få det symmetriskt och cleant i bakluckan!  Mer än så vet jag inte nu just... Imorgon tror jag att första beställningen åker iväg!

Coolt, ja jag har också haft den ideen till en cleanbygge där bak smile Adda min msn, så kan vi snacka mer om det där smile Skickar det genom PM smile

moser skrev:
detta projekt ska följas smile

Tackar smile

TwinsBilOchPlat skrev:
så nu får du allt ta o fixa lite bilder´.

På fredag så kommer det lite bilder då jag ska byta lite saker och så innan besiktningen som snart är... smile

bjoorniiee skrev:
uppdatera ofta, alltid roligt med tyskstuk-projekt !

På fredag kommer det lite smile Älska Tyskstuuuuk smile

Senast redigerat av GolfMK3 (28 januari 2009)

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Olssonz
28 januari 2009 · 815 Inlägg

Ska bli roligt att följa, tyskstuk är ju riktigt snyggt!

GolfMK3
28 januari 2009 · 601 Inlägg

Tjo igen, ville bara visa vad som ska beställas men det kommer förmodligen att bli efter att jag har besiktat bilen.. och se ifall något behövs åtgärdas..
Finns det inget dyrt som ska göras eller ihuvudtaget inget alls så beställs styling direkt smile

Detta är vad jag har tänkt och beställa smile

http://bildr.no/thumb/334524.jpeg

Fronten, emblemlös grill sen ett sänkningssats som sänker 60mm och 40mm smile

Mvh

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang