Kör själv image wheels på min capri. Då detta är en tävlings bil så blir bromsar och dylikt varmt. Väldigt varmt fram så nu har färgen blivit lite matt. Vet inte om det är något som de kan ha i åtanke när de lackar dem.
guldiga BBS eller BBS lookalike är något som man är riktigt svag för kör på det
Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Kör själv image wheels på min capri. Då detta är en tävlings bil så blir bromsar och dylikt varmt. Väldigt varmt fram så nu har färgen blivit lite matt. Vet inte om det är något som de kan ha i åtanke när de lackar dem.
Nu e detta dock off topic, men om du har problem med att bromsarna blir för varm på din Capri, då kanske du ska ta och kolla in BMW's turbinfälgar som de hade på BMW M5 E34, vet inte om de hade dem på någon annan modell oxå men de fälgarna fick de sluta med på bilarna som såldes pga att de kylde tydligen bromsarna för bra för vanligt vägbruk, nu vet jag inte till 100% att de faktiskt är som så, men det är vad jag har hört/läst.
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Eftersom jag inte kan ha en fälg med kant så blir Image fälgen tokful. Därför är dom nu ute ur alternativen
Men jag har nog klurat ut ett nytt redan.. Men den mörkar jag lite till... :p
Njae, 1" kant kan du ha fram iaf. Och bak kan vi göra dem med 2" kant.
Tycker de blir tokfullt ändå, känns det nästan behöver vara 2.5" minst för dom ska funka Nå nu klurar jag på det dyrare alternativet från andra sidan pölen.....
Måste också säga att det ser bättre ut med silvriga fälgarna. Fast vita fälgar mot det svarta guldet hade gjort susen! Har du några meter kolfiberväv till försäljning Krille? Gjuter på min Renault
Måste också säga att det ser bättre ut med silvriga fälgarna. Fast vita fälgar mot det svarta guldet hade gjort susen! Har du några meter kolfiberväv till försäljning Krille? Gjuter på min Renault
Kul med lite inputs från folket här Lite kolfiberväv kan vi lösa Alex! Bara att titta förbi och hämta en bit
Underbara projekt och grymma resultat!! Skall själv börja leka lite med kolfiber och undrar hur pass bra det går att drapera över metall med en blästrad yta??
Nu e detta dock off topic, men om du har problem med att bromsarna blir för varm på din Capri, då kanske du ska ta och kolla in BMW's turbinfälgar som de hade på BMW M5 E34, vet inte om de hade dem på någon annan modell oxå men de fälgarna fick de sluta med på bilarna som såldes pga att de kylde tydligen bromsarna för bra för vanligt vägbruk, nu vet jag inte till 100% att de faktiskt är som så, men det är vad jag har hört/läst.
Du missförstod mig nog. de "funderade" på image wheels. Och jag hade lite efarenhet kring dessa fälgarna. Men de e oväsentligt då de nu nog inte skulle ha några sådana. Måste köra BBS E30 eller lookalikes då det är historisk racing.
Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Hel#&¤e vilka droppar ni fått, lagt på lite få mycket kanske?
Men herregud, det blev ju bara på den övre ribban på grillen, den är så jävla tunn så det är svårt att inte få på för mycket där. Det tar vi bort sen när det torkat så det är ju inget som är kvar sen när den levereras. Lite komiskt att man hänger upp sig på två droppar i klarlacken
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (23 november 2010)