Sponsring ang billjud

KingWS6 TACS Medlem
30 januari 2009 · 457 Inlägg

ajka skrev:
Glöm inte att memorera och skriv vad dom sa till dig, jag är i behov av en ny förnedrande och nekande mening i mitt ordförråd  lol

Haha, nä men har ingen koll på vad som krävs men lycka till tongue

Har man inget att säga håller man tyst ...
Ursäkta klottret i tråden/ Jörgen

evilaudio
30 januari 2009 · 16 195 Inlägg

har du nå bilder på stereobyggen du gjort innan??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
AntonioGotti
30 januari 2009 · 53 Inlägg

Morre_W skrev:
Vad sägs om att uppmuntra istället för att bara trycka  ner?

Det går att få spons, min bil är en standard honda helt utan plast och jag har spons på stereo, batterier, laddare, byggmaterial...

MEN: de du söker spons hos vill ha en välorganiserad plan för vad du ska göra, vad du har för mål osv. ha sånt redo, gärna bilder och info OM du gjort något förut.  Alla som ger rabatt/reklam vill ha någonting i gengäld, antingen måste du få deras namn att synas väl, på utställningar och sådant, eller så måste du ha planer på nåt som ingen annan gjort förut=)   

Lycka till, du kan itne få mer än ett nej, o i de flesta fall får man inget svar alls...

Jag håller med dig nästan Morre men jag har en bil som ej är sponsrad o har loggor på bilen men vad hjälpte det snarare kostade det ju lika mycket att reparera bilen effteråt.

jag tycker du ska gå in o prata med dom o lägga fram hur du ska gå till väga,att få sponsring ser ju olika ut beroende på vad o så vidare,pengar,saker,hjälp,rabatter m,m
det du kommer att vara med sponsring är ju en Reklampelare utåt!
så lycka till nu,har du frågor så PMa mig så hjälper jag

Senast redigerat av AntonioGotti (30 januari 2009)

Team dBAkuten
Daewoo Kalos 1,4 ST "Ljud Smurf" (2004)
Skoda Octavia RS "SM GULD 2010 EM BROMS 2010" (2007)
ajka
30 januari 2009 · 194 Inlägg

KingWS6 skrev:
Har man inget att säga håller man tyst ...
Ursäkta klottret i tråden/ Jörgen

Så man får inte önska TS lycka till? hmm
Kan inte va skoj att existera i din närhet grabben roll

ROE
31 januari 2009 · 336 Inlägg

snoddas skrev:
har nu funderat och ska nu lägga ut myyycket pengar på min volvo:P men undrar tror ni man kan få sponsring av BRL även fast min bil inte är tokstylad eller relativt ny?? om ja visar en "plan" eller vad  vi ska kalla de för dom om hur ja ska göra...

sponsring blir nog tveksamt, men lite rabatt ska nog inte vara omöjligt smile

//
Roe
snoddas
31 januari 2009 · 1 142 Inlägg

hehe ja har aldrig byggt nått förr eller plastat tongue därför tänker ja börja med denna bil då de finns mycket inredning till salu ute på marknaden... om de nu kör ihop sig.

ja har inga bilder men just nu har ja "sänkt" ner en 12"are i golvet i bakluckan och har reservhjulsbaljan som baslåda vilket låter rätt bra faktiskt och reservhjulsbaljan kommer plastas till sommarn... ska testa bygga som en hållare för slutsteget under "golvet" eller vad man säger i bakluckan på söndag så ja får undan de för ja vill inte att kablar och sånt ska synas utan bara basen... har precis fått tag på en 945 för 2000 med fin inredning så sånafall kommer de bli halvskinn och sånt i denna och då har ja ett par extra dörrsidor ja kan pilla med:P

BJonsson
31 januari 2009 · 4 074 Inlägg

Blir nog väldigt svårt att få spons av dom större ÅF..... tyvärr.
Men om jag vore du skulle jag höra med dom mindre etablerade som inte säljer så dyra grejor.
Typ Danmobility,Ride tech,stylingbutiken...mm ..mm Danmobility har xsound som sitt märke och det är väl inga värsting grejor direkt men jag blev riktigt impad av deras största 12"... Bra tryck i den kan jag lova!  Skit i dom större ÅF som jag sa och hör med tex Danmobility mycket större chans att på spons eller billigare grejor där...

Lycka till nu och bilder vill vi se sen!
Mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
evilaudio
31 januari 2009 · 16 195 Inlägg

snoddas skrev:
hehe ja har aldrig byggt nått förr eller plastat tongue därför tänker ja börja med denna bil då de finns mycket inredning till salu ute på marknaden... om de nu kör ihop sig.

ja har inga bilder men just nu har ja "sänkt" ner en 12"are i golvet i bakluckan och har reservhjulsbaljan som baslåda vilket låter rätt bra faktiskt och reservhjulsbaljan kommer plastas till sommarn... ska testa bygga som en hållare för slutsteget under "golvet" eller vad man säger i bakluckan på söndag så ja får undan de för ja vill inte att kablar och sånt ska synas utan bara basen... har precis fått tag på en 945 för 2000 med fin inredning så sånafall kommer de bli halvskinn och sånt i denna och då har ja ett par extra dörrsidor ja kan pilla med:P

har man aldrig byggt nåt förr elle inte har nå kunskaper om bilstereo så e de rätt tvärkört å få spons.. men lite rabatt kan du säker få.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
1 februari 2009 · 2 853 Inlägg

hehe,min bil köpte ja för 3000kr o har säkert i stereo för de 10 dubbla,plus all dämp skit osv,har dock fått mkt sponsrat,av dom mindre företagen/sweab,så ett råd är att skriva in till flera företag,ett liknade cv,va planen är o va dom får för att dom hjälper dej.

Flashen
1 februari 2009 · 26 Inlägg

Har du ingen kunskap inom ämnen så tror jag ingen företag vill sponsra dig, kör lite egna byggen och bygg upp dig ett namn så kommer det komma med tiden grabben.
// mvh

busfabror www.ljudbyggaren.se
1 februari 2009 · 504 Inlägg

Jag håller med Morre, Visa upp vad o hur du tänkt med din bil och med grejorna, visa gärna att du sitter med lite kunskap om just bilstereo installationer, typ hur det ska vara avsäkrat...berätta gärna ditt syfte, tävla seriöst ( vetskap om i vilken klass du ska vara i) eller om din bil bara synas ute på träffar...ett måste e ju helt klart ditt mål och hur du ska gå till väga för att komma dit...det finns många mindre firmor som nog mer än gärna hjälper dig med "lite", dock inte med allt....

Lycka till

Mvh
Jonas

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
Nafets86
1 februari 2009 · 821 Inlägg

Jag har inte byggt något tidigare eller ens varit i närheten av att plasta.
Mindre byggen är t ex inte BRL eller MDS intresserad av. de kan ge mindre rabatt.
Men köper du säg 16 st 6.5:or och 5 slutsteg osv.. då blir det mer intressant från deras sida.

Sen visar du upp en bra plan, presenterar dig och åk till företaget själv och säg exakt vad du tänkt och vart du ska ställa ut så kan företag bli mer intresserade. Så jag t ex fick div företag att bli intresserade av mitt projekt.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
olagbg OLAGBG
1 februari 2009 · 596 Inlägg

Bra rabbat gentemot att du sätter på dekal på bilen tror jag inte ska vara omöjligt, 10-15% är inge problem att få av  dom större ÅF av biljud i vårt land.
Åk dit å prata med dom om vad du har för plan med bilen. kankse tom erbjuda att ställa ut bilen vid deras butik på några helger mot bra pris (förutsätter att du gör en snygg och välspelande ljudinstallation)

Lycka till ola//

OLAGBG
VOLVO
mrfjonsson DäckSprängarLigan
11 februari 2009 · 449 Inlägg

Jag gick in och frågade vad för system som passade i min bil. Ville byta orginalhögtalare och koppla till ett steg, ingen baslåda då. Han visade mig vad som passade mig och dt skulle gå på med kablar och allt sånt ca. 5k. Jag frågade om man kunde få någon rabatt om man sätter deras dekal på dörrarna och när jag får fram pengar så kommer jag tillbaka och köper basar. Jag lyckades me få in att jag inte sett någon bil här omkring med reklam för något bil-ljud företag. Det slutade med att han hostade upp 20% till en fattig student som mig.
Jag har aldrig bygt något billjud innan men de ska nog bli bra.

"Inga basar"?? tänker ni la nu, ne inte än. Jag har inte pengar till både diskanter/mellanregister och basar. Det hadde bara låtit bög om jag hadde stoppat in basar med orginalhögtalare.
Bas med dåliga diskanter = BÖG!!

Mitt tips: gå in i en butik, säg vilken klass du vill ligga i (pris) så tar dom fram ett paket som låter bra ihop. När du har fått fram dina saker så börjar ni prata om vad han kan göra på priset om du sätter deras dekal på bilen och du åker på några träffar. Du kommer även snacka gott om företaget som sålt det till dig när folk kommer: "vilket bra ljud, var har du köppt de?"

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
andreas_gbg_
11 februari 2009 · 1 634 Inlägg

runt 20% rabatt kan du tjata dig till i nästan vilken butik som helst. Utan att behöva sätta reklam på bilen.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Iam2fast4U
11 februari 2009 · 1 534 Inlägg

jag lyckades få 50% rabatt av brl när de sponsrade ljudet till min moppe wink
erbjöd dem att göra reklam på alla håll

2st rf p-400-2 steg
2st rf p 6,5"
2st rf p 5,25"
2st rf p2 8"
1st RF t1102d
1st pioneer stereo
lågnivå kabel
strömkabel
säkringar
säkringsblock


pm: ifall ni är intresserade och se

BMW E34 "538" (1990)
Masterworks
11 februari 2009 ·

Sponsring och rabatt e 2 helt olika saker, håll gärna isär det!

Erick
12 februari 2009 · 4 767 Inlägg

Masterworks skrev:
Sponsring och rabatt e 2 helt olika saker, håll gärna isär det!

Håller med!
Sponsring, då får man saker.

Rabatt, är när man får ett bättre pris.

Och man måste tänka sej in i företagets synvinkel också. Vad vinner dom på att ge bort en massa grejer till en bil som dom kanske aldrig får se igen? Eller som kanske aldrig blir färdigbyggd? Man måste kunna visa upp vad man är kapabel till, visa på vilka träffar och evenemang man kommer att synas, hur mkt deras inblandning och spons i bilen kommer exponeras för folk. Så att dom får ett vinstintresse och reklamsyfte med att sponsra just ditt bygge smile

Jag blev erbjuden spons på billjud i min skyline för några veckor sedan, av ett billjudimportsföretag som var och hälsade på när vi hade öppet hus i evolution garage, men jag tackade nej eftersom jag inte vill ha en massa tung stereo i bilen tongueroll

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
payamo Team The Voice
12 februari 2009 · 294 Inlägg

Masterworks skrev:
Sponsring och rabatt e 2 helt olika saker, håll gärna isär det!

håller med smile

men sen finns det det olika sponsringar oxå..

kan säga så här att det är ingen billigt leksak hmm köpte dämpnings matrial för cirka 5000 förra veckan hmm

Masterworks
12 februari 2009 ·

payamo skrev:

Masterworks skrev:
Sponsring och rabatt e 2 helt olika saker, håll gärna isär det!

håller med smile

men sen finns det det olika sponsringar oxå..

kan säga så här att det är ingen billigt leksak hmm köpte dämpnings matrial för cirka 5000 förra veckan hmm

Olika sponsringar???  roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang