1984
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

6 740 Inlägg
19 september 2012
vanligt sandpapper funkar alldeles utmärkt, börja med P120 o sen finare o finare avsluta med P400

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

260 Inlägg
20 september 2012
Henkix skrev:
vanligt sandpapper funkar alldeles utmärkt, börja med P120 o sen finare o finare avsluta med P400

Sandpapper runt en träkloss, som man gjorde på träslöjden? Uh... Framkallar bortträngda minnen av timmars gnagande på nån plankbit.

2 411 Inlägg
20 september 2012
Genna skrev:
Henkix skrev:

Sandpapper runt en träkloss, som man gjorde på träslöjden? Uh... Framkallar bortträngda minnen av timmars gnagande på nån plankbit.

det blir inte allt för mycket slipande om du kan spackla ordentligt ;P

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
20 september 2012
Nybergrobin skrev:
Genna skrev:
Henkix skrev:

+1

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

260 Inlägg
20 september 2012
Nybergrobin skrev:
Genna skrev:
Henkix skrev:

Jamen det är första gången... wink

BASS GLAD
1 381 Inlägg
20 september 2012
Low skrev:
Kanske nån som har frågat men orkar inte gå igenom allt..

Nån som har testat http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverk … 110-17207/

eller: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverk … 600-17208/

Någon som har lackerat Tex bildelar eller en bil med den?

JAG vet att kompressor är MYCKET bättre men har tyvärr inte råd just nu.

Jag köpte sådan högst upp ...
färgen måste nästan vara som vatten om inte ennnumer rinnande allså

annars sätter sej de i sprytan lol

så spara pengarna istället köp en kompressor

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

16 197 Inlägg
20 september 2012
Genna skrev:
Nybergrobin skrev:
Genna skrev:

Jamen det är första gången... wink

är det första gången så ska du antingen slipa för hand eller köpa RÄTT verktyg för jobbet..

tro mig du kommer bara skapa en massa mer jobb annars.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Stölle
199 Inlägg
20 september 2012
Provade biltemas "nya" uppsättning solfilm igår. Har inget att klaga på än iaf.
Lätt att montera iaf enl. min som gjorde det för första gången. Körade bakrutan på en 240 skarvfritt utan bubblor så är nöjd iaf..   
Hört folk som har klagat på deras äldre sortiment av film så va lite skeptisk först, men visade ju sig va obefogat. Sen om den släpper om ett år lr nått återstår o se tongue men för det priset så vare iaf värt det.

Jag anar ugglor som får kläder.

Avstängd
10 388 Inlägg
20 september 2012
Dj_Albert skrev:
Provade biltemas "nya" uppsättning solfilm igår. Har inget att klaga på än iaf.
Lätt att montera iaf enl. min som gjorde det för första gången. Körade bakrutan på en 240 skarvfritt utan bubblor så är nöjd iaf..   
Hört folk som har klagat på deras äldre sortiment av film så va lite skeptisk först, men visade ju sig va obefogat. Sen om den släpper om ett år lr nått återstår o se tongue men för det priset så vare iaf värt det.

Sen har det ju gaaaaaaaaaaalet mycket att göra med hur rutan i sig är också, 240 har väl relativt "rak" ruta?

Skulle sätta på en clio 2:as bakruta för ett tag sen...det var inga korta ramsor där inte tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Stölle
199 Inlägg
20 september 2012
Jo det är det, inte speciellt mycket välvning lr vågning.
Men ja gjorde inte flera remsor utan körde ett stycke, kändes enklare istället för att försöka göra en massa osynliga skarvar. O så var nog fallet också.
Sen att det finns bilar ja inte ens skulle försöka mig på är ju en annan sak tongue

Avstängd
10 388 Inlägg
20 september 2012
Dj_Albert skrev:
Jo det är det, inte speciellt mycket välvning lr vågning.
Men ja gjorde inte flera remsor utan körde ett stycke, kändes enklare istället för att försöka göra en massa osynliga skarvar. O så var nog fallet också.
Sen att det finns bilar ja inte ens skulle försöka mig på är ju en annan sak tongue

Ja, jag gav mig också in på "en bit" (ok, bakrutan på en clio är inte enormt stor), men ja, det blev mycket svärande. Å andra sidan, inget jag lastar Biltema för iofs
Senast redigerat av it_mutt (20 september 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Stölle
199 Inlägg
20 september 2012
Okej, nej svårt att anklaga filmen för det, och absolut när man gör tvärt emot monteringsanvisningen.
Värst tyckte ja de va precis när man skulle börja o fästa upp den, innan de fanns nått som höll den mot rutan s.a.s
Sen flöt det på fint smile

366 Inlägg
20 september 2012
Hur är Biltemas avgassystem? Har en 740 vinterbil som behöver lite nytt för att få köras, kostar ju 1200 typ

579 Inlägg
20 september 2012
mejmotorsport skrev:
Hur är Biltemas avgassystem? Har en 740 vinterbil som behöver lite nytt för att få köras, kostar ju 1200 typ

funkar bra faktist smile Aldrig haft problem med deras avgasrör . Satt ditt både helsystem och byggt från vanliga bitar från biltema smile

366 Inlägg
20 september 2012
motorraZ skrev:
mejmotorsport skrev:

funkar bra faktist smile Aldrig haft problem med deras avgasrör . Satt ditt både helsystem och byggt från vanliga bitar från biltema smile

Okej det låter ju bra får bli till att skaffa ett sånt då smile

579 Inlägg
20 september 2012
mejmotorsport skrev:
motorraZ skrev:
mejmotorsport skrev:

Gör du rätt i smile

366 Inlägg
20 september 2012
motorraZ skrev:
mejmotorsport skrev:
motorraZ skrev:

Gör du rätt i smile

Japp det blir nog bra, det kan ju knappast bli värre, (sitter en annan låta-högt-dämpare på nu) börjar bli jobbigt att åka landsväg och motorväg med det nu smile

579 Inlägg
20 september 2012
mejmotorsport skrev:
motorraZ skrev:
mejmotorsport skrev:

Gör du rätt i smile

Japp det blir nog bra, det kan ju knappast bli värre, (sitter en annan låta-högt-dämpare på nu) börjar bli jobbigt att åka landsväg och motorväg med det nu smile

Absolut inte smile Nej det är bara drygt när de dönar en massa tongue

366 Inlägg
20 september 2012
motorraZ skrev:
mejmotorsport skrev:
motorraZ skrev:

Gör du rätt i smile

Absolut inte smile Nej det är bara drygt när de dönar en massa tongue

Japp !

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
20 september 2012
Biltemas rostfria avgassystem till 7/900 är iaf från ferrita.

Sök