3137
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

408 Inlägg
21 augusti 2013
vänstra sidan länkarm är biltema som är bytt för 500-1000mil sedan. Redan sprickor i gummit dock inget glapp än.
Biltema pris 499kr

Högra sidan länkarm är volvo orginal som är bytt frö 6000mil sedan. Inga sprickor eller glapp.
volvo pris 1299kr
suck....
Senast redigerat av pompe90 (21 augusti 2013)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

BASS GLAD
1 381 Inlägg
21 augusti 2013
pompe90 skrev:
vänstra sidan länkarm är biltema som är bytt för 500-1000mil sedan. Redan sprickor i gummit dock inget glapp än.
Biltema pris 499kr

Högra sidan länkarm är volvo orginal som är bytt frö 6000mil sedan. Inga sprickor eller glapp.
volvo pris 1299kr
suck....

Har byt på min förra och den jag har nu länkarmarn -.. har inga problem den då  har jag säkert kört 3000mil med dom smile bes bilen tre gånger med samm ... så skit är de ju inte big_smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
21 augusti 2013
birka76 skrev:
pompe90 skrev:
Biltema pris 499kr

volvo pris 1299kr
suck....

Har byt på min förra och den jag har nu länkarmarn -.. har inga problem den då  har jag säkert kört 3000mil med dom smile bes bilen tre gånger med samm ... så skit är de ju inte big_smile

Kan inte mer än hålla med, mina har gått 3 år snart på båda sidor och funkar kalas big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

408 Inlägg
21 augusti 2013
_Performance_ skrev:
birka76 skrev:
pompe90 skrev:
Biltema pris 499kr

volvo pris 1299kr
suck....

Kan inte mer än hålla med, mina har gått 3 år snart på båda sidor och funkar kalas big_smile

måste vara så att jag alltid får nitlotterna just på länkarmar... lol haft problem även till gamla puggarna med glapp å dåligt gummi. Men övriga delar håller sjukt bra.

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.

BASS GLAD
1 381 Inlägg
21 augusti 2013
pompe90 skrev:
_Performance_ skrev:
birka76 skrev:

måste vara så att jag alltid får nitlotterna just på länkarmar... lol haft problem även till gamla puggarna med glapp å dåligt gummi. Men övriga delar håller sjukt bra.

De låter som så ...

har även byt på syrrans v70 dom håller big_smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

3 Inlägg
22 augusti 2013
Bebben skrev:
Perb67 skrev:
Richtenb skrev:
kalasbra? Den är ju sämst! Fast Julas är iofs ännu sämre. Den blir gradvis sämre också och efter ett år så orkar den inte ens dra 100nm. Siffrorna, dvs 480 nm eller vad den är specad till kan aldrig stämma. Lägg mer pengar på en 18V kvalitetsmaskin istället så får du upp varenda bult/mutter som finns på bilen.  ]

Men om man bara vill underlätta hjulbytet två gånger om året så känns det inte så intressant att lägga lfera tusenlappar på en mutterdragare... Finns det ingen medelväg? Tillräckligt bra utan att kosta skjortan?

Päronen har en mutterdragare från Meec (Clas Ohlson?) som blir 6 år nu, funkar lika bra som innan. Används på 3 bilar, två gånger per år.

Fast jag efterdrar alltid med ett fast förläningsskaft för att vara på säkra sidan.

Meec=Jula

664 Inlägg
22 augusti 2013
Jag är ute efter en svets för hemmabruk dvs. små - mellan stora svetsjobb.
Har en Telwin master mig på jobbet vilket är en väldigt bra svets enligt mig iallafall, men jag har ingen möjlighet att svetsa bilen där just nu och jag måste svetsa nu innan höstrusket kommer samt snön, så är ute efter en liten men bra svets utan gas.

Nu har jag dock tittat på Telwin bimax 132 turbo, endast för att  jag känner ingen märket. Vet ej om biltema har den eller om de har något liknande, är dom bra?
Ska svetsa om lite i hjulhuset samt några hål för clips och lägga rak plåt för baljorna...
Är den bra för mina projekt?

Länk: http://www.jula.se/svets-mig-mag-bimax-132-turbo-210016

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
22 augusti 2013
Toddemannen skrev:
Har en Telwin master mig på jobbet vilket är en väldigt bra svets enligt mig iallafall, men jag har ingen möjlighet att svetsa bilen där just nu och jag måste svetsa nu innan höstrusket kommer samt snön, så är ute efter en liten men bra svets utan gas.

Nu har jag dock tittat på Telwin bimax 132 turbo, endast för att  jag känner ingen märket. Vet ej om biltema har den eller om de har något liknande, är dom bra?
Ska svetsa om lite i hjulhuset samt några hål för clips och lägga rak plåt för baljorna...

Tja. Det enda jag kommer att tänka på är hur många ampere den ger. Hur många ampere ligger du på när du svetsar nu? Annars verkar den schysst.

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

664 Inlägg
22 augusti 2013
Lillkanto skrev:
Toddemannen skrev:

Tja. Det enda jag kommer att tänka på är hur många ampere den ger. Hur många ampere ligger du på när du svetsar nu? Annars verkar den schysst.

Det har jag tyvärr inte i huvudet kommer endast ihåg att den är jävligt bra sist jag använde den...

Tyckte också att den verkar schysst att ha hemma för lite små plåtarbeten...
Hittade nu en även en video på Youtube , när nån använder 132an ser ut att bli fin fog och han svetsar i mer än 4mm ser det ut som...

Får väl åka förbi jula och fråga annars , ska högst svetsa 1mm plåt. big_smile

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
22 augusti 2013
Borde inte vara några problem isf! smile

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

50 Inlägg
22 augusti 2013
Funderar på att köpa nya bromsskivor till min volvo 740 då mina fram är jävligt vinda. Durrar jävel när jag bromsar och rycker i ratten.
Är en a-traktor, dock 5 växlad och går som en bil, så inget tjat om att det ändå bara går i trettio.

Hur är Biltemas bromsskivor? Är ju inte direkt superhård körning, kör 70 där det är 70, kör 50 där det är 50.

Kika gärna in på mitt projekt!
745 16v Turbo
Vå Garage

6 740 Inlägg
22 augusti 2013
jag tycker dom funkar fint smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
22 augusti 2013
Min farsa är en snål finne och använder Biltema skivor till alla sina bilar, och vad jag kan minnas så har han aldrig lämnat tillbaks en ända. Så enligt mig funkar dom kalas iaf.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

408 Inlägg
23 augusti 2013
Luuther skrev:
Funderar på att köpa nya bromsskivor till min volvo 740 då mina fram är jävligt vinda. Durrar jävel när jag bromsar och rycker i ratten.
Är en a-traktor, dock 5 växlad och går som en bil, så inget tjat om att det ändå bara går i trettio.

Hur är Biltemas bromsskivor? Är ju inte direkt superhård körning, kör 70 där det är 70, kör 50 där det är 50.

_Performance_ skrev:
Min farsa är en snål finne och använder Biltema skivor till alla sina bilar, och vad jag kan minnas så har han aldrig lämnat tillbaks en ända. Så enligt mig funkar dom kalas iaf.

Håller bara med, bromsskivorna funkar kanon! Bromsbeläggen är också bra, dammar kanske lite väl men på en bruksbil bryr man sig nog inte wink

- Nuvarande:

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
23 augusti 2013
pompe90 skrev:
Luuther skrev:

_Performance_ skrev:

Håller bara med, bromsskivorna funkar kanon! Bromsbeläggen är också bra, dammar kanske lite väl men på en bruksbil bryr man sig nog inte wink

Jag skulle byta på en MB en gång och då var skivorna typ 3mm för stora (diameter) det var rätt jobbigt.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

349 Inlägg
23 augusti 2013
Luuther skrev:

http://forums.watchuseek.com/attachments/f71/1111513d1370549870-picture-watches-while-holding-churro-lets-see-em-watch-out-we-got-badass-over-here-meme.png

Ot;
Biltemas bromsskivor fungerar för ditt bruk, garanterat.

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
23 augusti 2013
cewee skrev:
Luuther skrev:

http://forums.watchuseek.com/attachment … e-meme.png

Ot;
Biltemas bromsskivor fungerar för ditt bruk, garanterat.

hahahahahahahaha

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

2 411 Inlägg
23 augusti 2013
Asså biltemas skivor funkar helt okej (har köpt 4-5 uppsättningar själv) men jag tycker personligen att dem slits lite väl fort kanske. Har kört ca 5000 med skivorna bak nu på bruksbilen och dessa är ganska nerslitna nu..

Avstängd
10 388 Inlägg
23 augusti 2013
Nybergrobin skrev:
Asså biltemas skivor funkar helt okej (har köpt 4-5 uppsättningar själv) men jag tycker personligen att dem slits lite väl fort kanske. Har kört ca 5000 med skivorna bak nu på bruksbilen och dessa är ganska nerslitna nu..

Slits som i slits upp? Tror aldrig jag bytt skivor bak för att de varit slut i "den bemärkelsen" (därav att jag undrar)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 augusti 2013
Precis...Om dina bakre bromsskivor är "nerslitna" efter 5000 mil så är det nåt fel på bromssystemet. Mina bromsskivor bak (inte från Biltema men Ebay) har suttit på ca 6000 mil, inte det minsta slitna, trots att bromsen legat på rätt bra på ena sidan. Bak byter man skivor i regel pga att de slagit sig eller att de blivit rostiga på slitytan... Normalt ligger typ 70% av bromsverkan fram. På en riktigt tung bil som körs hårt på bana lite då och då kan jag tänka mig att även de bakre skivorna kan slitas ner snabbt (ska vi säg inom 8-10000 mil), men på en brukskörd bil??? Eller sitter du o gör burnouts varje kväll (bakhjulsdriven bil...)???

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök