1765
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

350 Inlägg
13 oktober 2009
LocKtar skrev:
Någon som provat biltema fläktar? till kylare och sånt, 10" för 400kr, låter helt okay!

tacksam för svar

har köpt deras fläkt 10"

har dock inte använt den så mycke

undrar ifall den behöver ha en säkring på + kabeln nån som vet vilken storlek isf ?

mvh

767 Inlägg
13 oktober 2009
evil-one skrev:
LocKtar skrev:
Någon som provat biltema fläktar? till kylare och sånt, 10" för 400kr, låter helt okay!

tacksam för svar

har köpt deras fläkt 10"

har dock inte använt den så mycke

undrar ifall den behöver ha en säkring på + kabeln nån som vet vilken storlek isf ?

mvh

vad har du för storlek på kabeln?

1 808 Inlägg
13 oktober 2009
Hej

Är de någon som har prövat Biltemas Avgasbandage?
tänkte linda Headerserna med sånt om de är värt de?

Mvh Gronwalls

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

4 586 Inlägg
13 oktober 2009
Provade biltema handrengörare idag efter lite däckbyten fungerade fint

skiten släppte på en gång ifrån händerna. luktade dock inte så gott

Avstängd
1 714 Inlägg
13 oktober 2009
Soppafilter, det i metall o glas, ser bra ut och funkar som ett soppafilter ska, kostar 44kr men men, lite snyggare än dem vanliga i plast.

Rattmuff, svart, inga fel där heller, gött med nån som fortfarande säljer sånt så man har nåt att vira in momoratten i på vintern tongue

Snobbringarna dem säljer är ju guld! Sprillans snobbringar för 300kr / 4st!

Lite grejer jag kom på från biltema som jag gillar, kanske inte direkt essentiella prylar men ändå..

Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
13 oktober 2009
inte jag som haft problem med biltema men min jobbarkompis har haft problem med deras termostat!.. amazonen gick varm, han bytte till biltema termostat, blev varm, bytte kyl, blev varm.. satte tillbaka gamla kylet, blev varm, bytte till volvos termostat, funkade klockrent!.. kanske bara otur men kanske kan "varna" lite för deras termostater, tråkigt om någon kokar sönder sin motor!

OEM <3
6 957 Inlägg
16 oktober 2009
Biltemas olja i min Jetta 1.6 bör lira bra va? Siktat in mig på den gröna dunken (del-syntet) 4L för 148kr är rätt överkomligt tongue

OEM <3

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 oktober 2009
blabban85 skrev:
inte jag som haft problem med biltema men min jobbarkompis har haft problem med deras termostat!.. amazonen gick varm, han bytte till biltema termostat, blev varm, bytte kyl, blev varm.. satte tillbaka gamla kylet, blev varm, bytte till volvos termostat, funkade klockrent!.. kanske bara otur men kanske kan "varna" lite för deras termostater, tråkigt om någon kokar sönder sin motor!

jag har aldrig haft några större problem med deras termostater

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 oktober 2009
Hylsnyckelsats Rainbow kan jag rekomendera  har haft tre stycken
en tappa jag bort men den hade jag i 2-3 år och använde som bland annat hammare å den sluta fan aldrig funka 
köpte 2 till för att jag skulle ha en extra fall jag tappa bort ena igen , använder dom fortfarande som hammare ibland å har hållt:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
16 oktober 2009
jocke_gronberg skrev:

funkar fint den.. dock lukten den är ingen höjdare..

har även fått det i munnen en gång.. Det va vidrigt..

Offroad Racing
3 122 Inlägg
16 oktober 2009
Superdtm skrev:
jocke_gronberg skrev:

funkar fint den.. dock lukten den är ingen höjdare..

har även fått det i munnen en gång.. Det va vidrigt..

Finns det nån handrengöring/tvål som är god att tugga på?tongue

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Offroad Racing
3 122 Inlägg
16 oktober 2009
Jag har 2 15" universal kylfläktar i chevan, som monterades i våras. funkar fint än o dom har varit med på diverse offroadträffar under året.

Kan starkt rekommendera biltemas universal avgasrör. Har haft det på chevan sen förra hösten och har fortfarande knappt blivit nån rost alls på dom. (har inte målat dom). Har dock ingen koll på dämparnas kvalitet.

Men akta er för deras katalysatorer, köpte en i somras och den funkade inte alls...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

den kompresordrivna tutan de har funkar iaf perfekt smile riktigt högt ljud, till en billig peng

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Gammal bild
111 Inlägg
22 oktober 2009
Blev lite less i tisdags då jag lämnade in min kompressor och den orkar inte ladda upp trycket trodde jag skulle få en ny men nej då ska dom försöka laga den och meddela mig inom 1 vecka, vart lite små less för att jag skulle behöva den NU! kompressorn var bara 2 månader gammal smile

5 111 Inlägg
22 oktober 2009
Jag måste säga att jag är positivt överraskad av deras färgborttagningsmedel! Använde det på en uppsättning alufälgar och färgen släppte som ingenting. Dessutom är den i geleform så den rinner inte av utan kan ligga och verka ett tag.

Gammal bild
111 Inlägg
22 oktober 2009
Volvo544special65 skrev:
Jag måste säga att jag är positivt överraskad av deras färgborttagningsmedel! Använde det på en uppsättning alufälgar och färgen släppte som ingenting. Dessutom är den i geleform så den rinner inte av utan kan ligga och verka ett tag.

Jo, det är samma till polerings medlet det rinner som vatten, det är jävligt synd men annars är de ganska bra smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
22 oktober 2009
Volvo544special65 skrev:

Vet du om det funkar på pulverlackade fälgar hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

5 198 Inlägg
22 oktober 2009
blabban85 skrev:

fabrikationsfel kan hända allt.. fick han nån ny från biltema ?

5 198 Inlägg
22 oktober 2009
Volvo_PoWeir skrev:
Blev lite less i tisdags då jag lämnade in min kompressor och den orkar inte ladda upp trycket trodde jag skulle få en ny men nej då ska dom försöka laga den och meddela mig inom 1 vecka, vart lite små less för att jag skulle behöva den NU! kompressorn var bara 2 månader gammal smile

Japp.. det heter garanti och det mesta med garanti försöker ALLA laga,, får man nåt utbytt skall man va jäkligt gla. finns ju nämligen lag som styr sånt.. de har 2 repförsök på sej SEN skall varan bytas ut.

1 749 Inlägg
22 oktober 2009
gamlingen skrev:
Volvo_PoWeir skrev:

Japp.. det heter garanti och det mesta med garanti försöker ALLA laga,, får man nåt utbytt skall man va jäkligt gla. finns ju nämligen lag som styr sånt.. de har 2 repförsök på sej SEN skall varan bytas ut.

Är den trasig inom 3 månader så räknas det som om att det är trasigt vid leverans och man har rätt att få en ny, enligt konsumentverket, men det är upp till butikerna att bestämma själva.
De kan dock bli styrda av konsumentverket om man nu orkar dra det vidare och de följer säkerligen deras beslut då.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Sök