1328
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

51 Inlägg
25 augusti 2015
Någon som provat dessa prylar från Biltema?

1. Vaxschampo
2. Fälgvax
3. Avfettning, Bio
4. Fälgrengörning

Ska nämligen införskaffa mig lite inför min första biltvätt big_smile

Något jag måste komplettera med (utom svamp, sämskinn mm.)?

1 705 Inlägg
25 augusti 2015
Memphis_Raines skrev:

1. Vaxschampo
2. Fälgvax
3. Avfettning, Bio
4. Fälgrengörning

Fälgrengöringen är ok med tanke på priset, resten skulle jag köpa någon annanstans.

Snowclean Waxschampo Plus och Alfanol HD Grön, båda finns hos Bollnäs Bilvård, bra produkter som är lätta att använda och ger mycket bra resultat. Om du ändå beställer så släng på en Strovels Glasrent också, helt fantastiskt bra fönterputs! smile

Avstängd
10 388 Inlägg
25 augusti 2015
Inget fel på deras schampo, men, det är inte något enastående heller. Ett dugligt schampo helt enkelt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

4 586 Inlägg
25 augusti 2015
Memphis_Raines skrev:

1. Vaxschampo
2. Fälgvax
3. Avfettning, Bio
4. Fälgrengörning

fälgvax känns onödigt finns nog inget som håller på detta utsatta ställe.

Köp ett par fiberdukar att torka tort med. Gärna en siliconskrapa med
Senast redigerat av jocke_gronberg (25 augusti 2015)

51 Inlägg
25 augusti 2015
Okej, låter finemang! Tack så mycket! smile

#GoodToBeBad
856 Inlägg
25 augusti 2015
jocke_gronberg skrev:
fälgvax känns onödigt finns nog inget som håller på detta utsatta ställe.

När jag gör lite mer omfattande rekonder brukar jag alltid lägga ett lager Super Guard V.3 från BBV på fälgarna. Kört detta på mina bilar senaste halvåret och skillnaden är märkbar. Smuts, bromsdamm och vägfilm sätter sig inte på djupet och gör fälgarna betydligt med lättskötta. Så nog finns det allt vinster i det.. smile

Hållbarheten över längre tid kan jag inte säga så mycket om än dock.
Senast redigerat av Squidspeed (25 augusti 2015)

3 181 Inlägg
25 augusti 2015
Skit i silikon skrapan väldigt lätt att de blir repor ..kör på en diamant duk eller liknande

51 Inlägg
25 augusti 2015
tobzter skrev:
Skit i silikon skrapan väldigt lätt att de blir repor ..kör på en diamant duk eller liknande

Och i vilket moment är det man använder den??

7 490 Inlägg
26 augusti 2015
sleepyoh skrev:
granadadr skrev:
är det någon som vet om dessa skruvavdragare är något att ha??

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … 000022141/

Vet inget om just den satsen, men att iaktta försiktighet är A och O. Man vill inte gå på för hårt med en mutterdragare och spräcka godset runt om genom att komma för djupt och 'pressa åt sidorna'. Sämst förklaring, men hoppas du förstår.

kan ju säga att den gjorde ett bra jobb,, var tvungen att dra med LÅNGSKAFTET wink men lös kom det smile

19 Inlägg
27 augusti 2015
Har provat deras superavfettningsmedel. Verkligen super. Hade några fläckar längst ner på sidan av bilen. Spraya på och lätt stå ett litet tag. Gnugga lite. Spraya på igen och gnugga igen. Var sedan borta. Prisvärt och funka kanon....

2 411 Inlägg
27 augusti 2015
Angiev70 skrev:
Har provat deras superavfettningsmedel. Verkligen super. Hade några fläckar längst ner på sidan av bilen. Spraya på och lätt stå ett litet tag. Gnugga lite. Spraya på igen och gnugga igen. Var sedan borta. Prisvärt och funka kanon....

Säger tvärt om jag... sad  Deras avfettning är ruskigt kass tycker jag men är lite bortskämd med rekondprodukter.

19 Inlägg
27 augusti 2015
Så klart finns det andra produkter som är bättre men var lite nyfiken och ville testa.... Men det funka ju.....

1 366 Inlägg
28 augusti 2015
Om du menar deras prewash så håller jag helt med dig.

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt- … 000031878/

Den är bara snäppet sämre än Turtles och den är riktigt bra tycker jag

Angiev70 skrev:
Så klart finns det andra produkter som är bättre men var lite nyfiken och ville testa.... Men det funka ju.....

51 Inlägg
28 augusti 2015
Jag har precis skaffat deras "bio" ska tvätta nu på måndag, kommer med synpunkter på tisd.

733 Inlägg
28 augusti 2015
Ni som har använt deras Gummifärg som man blandar själv och kör i spruta hur upplever ni att den har hållit? och hade ni lång torktid innan färgen blev matt? Har nämligen använt den på mina fälgar och på grillen, det tog ett par dagar innan färgen blev matt som den ska vara sedan har färgen redan börjat släppa från kanterna på fälgarna samt från grillen.. Har följt anvisningarna som står på burken för utspädning av färgen och lagt på tillräckligt många lager med färg.

468 Inlägg
31 augusti 2015
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … 000035281/

Någon som vet om liknande produkt finns, men inte biltemas?

Jag köpte just denna, stoppade in den i cigguttaget, men den "hoppar ur" tack vare att den jävla knoppen (kontakten) är för lång, så cigguttaget är för litet, och det på sidorna gör så att det glappar och att den hoppar ur kontakten, helt otroligt dumt måste jag säga.

1 705 Inlägg
31 augusti 2015
totte1015 skrev:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/USB-laddare-Duo-1224-V-2000035281/

Någon som vet om liknande produkt finns, men inte biltemas?

Jag köpte just denna, stoppade in den i cigguttaget, men den "hoppar ur" tack vare att den jävla knoppen (kontakten) är för lång, så cigguttaget är för litet, och det på sidorna gör så att det glappar och att den hoppar ur kontakten, helt otroligt dumt måste jag säga.

Eftersom jag ändå aldrig använder cigarettändaren så köpte jag en sån här och ersatte den med.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … 000034597/

Enormt töntig blå belysning i den från början, men jag skruvade isär den och tog bort den.

#GoodToBeBad
856 Inlägg
31 augusti 2015
Är det plug-&-play på den rcy? Bara montera och använda? Vettigt pris isåfall, även fast man får ta isär den för att få bort lampan.. smile

1 705 Inlägg
31 augusti 2015
Squidspeed skrev:
Är det plug-&-play på den rcy? Bara montera och använda? Vettigt pris isåfall, även fast man får ta isär den för att få bort lampan.. smile

I min 9-3 så ryckte jag helt enkelt ut cigarettändaren och satte i den där istället, gängningen passade nästan perfekt i hålet, man fick ta i lite grann sista varven men det gick utan nåt extremt våld.
Inkopplingen är bara vanliga flatstift så jag tog bara kablarna från cigarettändaren och flyttade över.
Hela manövern tog nog inte ens 10 minuter, och nu har man två USB-uttag direkt istället för ett cigarettändaruttag som man ändå alltid har en USB-laddare i. Mycket praktiskt. smile

468 Inlägg
31 augusti 2015
Frågan är om "alla" biltillverkare nu har samma standardmått för cigguttag? Är tveksam om det plasthöljet som tillkommer, om det passar

Sök