1. Vaxschampo 2. Fälgvax 3. Avfettning, Bio 4. Fälgrengörning
Ska nämligen införskaffa mig lite inför min första biltvätt
Något jag måste komplettera med (utom svamp, sämskinn mm.)?
Fälgrengöringen är ok med tanke på priset, resten skulle jag köpa någon annanstans.
Snowclean Waxschampo Plus och Alfanol HD Grön, båda finns hos Bollnäs Bilvård, bra produkter som är lätta att använda och ger mycket bra resultat. Om du ändå beställer så släng på en Strovels Glasrent också, helt fantastiskt bra fönterputs!
fälgvax känns onödigt finns nog inget som håller på detta utsatta ställe.
När jag gör lite mer omfattande rekonder brukar jag alltid lägga ett lager Super Guard V.3 från BBV på fälgarna. Kört detta på mina bilar senaste halvåret och skillnaden är märkbar. Smuts, bromsdamm och vägfilm sätter sig inte på djupet och gör fälgarna betydligt med lättskötta. Så nog finns det allt vinster i det..
Hållbarheten över längre tid kan jag inte säga så mycket om än dock.
Vet inget om just den satsen, men att iaktta försiktighet är A och O. Man vill inte gå på för hårt med en mutterdragare och spräcka godset runt om genom att komma för djupt och 'pressa åt sidorna'. Sämst förklaring, men hoppas du förstår.
kan ju säga att den gjorde ett bra jobb,, var tvungen att dra med LÅNGSKAFTET men lös kom det
Har provat deras superavfettningsmedel. Verkligen super. Hade några fläckar längst ner på sidan av bilen. Spraya på och lätt stå ett litet tag. Gnugga lite. Spraya på igen och gnugga igen. Var sedan borta. Prisvärt och funka kanon....
Har provat deras superavfettningsmedel. Verkligen super. Hade några fläckar längst ner på sidan av bilen. Spraya på och lätt stå ett litet tag. Gnugga lite. Spraya på igen och gnugga igen. Var sedan borta. Prisvärt och funka kanon....
Säger tvärt om jag... Deras avfettning är ruskigt kass tycker jag men är lite bortskämd med rekondprodukter.
Ni som har använt deras Gummifärg som man blandar själv och kör i spruta hur upplever ni att den har hållit? och hade ni lång torktid innan färgen blev matt? Har nämligen använt den på mina fälgar och på grillen, det tog ett par dagar innan färgen blev matt som den ska vara sedan har färgen redan börjat släppa från kanterna på fälgarna samt från grillen.. Har följt anvisningarna som står på burken för utspädning av färgen och lagt på tillräckligt många lager med färg.
Någon som vet om liknande produkt finns, men inte biltemas?
Jag köpte just denna, stoppade in den i cigguttaget, men den "hoppar ur" tack vare att den jävla knoppen (kontakten) är för lång, så cigguttaget är för litet, och det på sidorna gör så att det glappar och att den hoppar ur kontakten, helt otroligt dumt måste jag säga.
Någon som vet om liknande produkt finns, men inte biltemas?
Jag köpte just denna, stoppade in den i cigguttaget, men den "hoppar ur" tack vare att den jävla knoppen (kontakten) är för lång, så cigguttaget är för litet, och det på sidorna gör så att det glappar och att den hoppar ur kontakten, helt otroligt dumt måste jag säga.
Är det plug-&-play på den rcy? Bara montera och använda? Vettigt pris isåfall, även fast man får ta isär den för att få bort lampan..
I min 9-3 så ryckte jag helt enkelt ut cigarettändaren och satte i den där istället, gängningen passade nästan perfekt i hålet, man fick ta i lite grann sista varven men det gick utan nåt extremt våld. Inkopplingen är bara vanliga flatstift så jag tog bara kablarna från cigarettändaren och flyttade över. Hela manövern tog nog inte ens 10 minuter, och nu har man två USB-uttag direkt istället för ett cigarettändaruttag som man ändå alltid har en USB-laddare i. Mycket praktiskt.