Idag öppnade Feltema i Eskilstuna. Dom lockade med korv med bröd för 5 kr. Givetvis öppnade dom på lönedagen. Det kommer att dröja innan jag går in där.
Tur existerar inte när det gäller mig, är nog den mest otursförföljda som finns... Har monterat på några stycken, men det har varit mest 240/740/850/V70 under åren men snacket har ju varit detsamma oavsett modell. Skillnaden på de nyare är ju att man inte justera ut backarna som på de äldre, men likväl har jag fått det att fungera.
Samma erfarenhet här. Kan sträcka mig till att dom är "svårare" att justera rätt, och har lite längre "inkörningstid", men inge mer än så. Nu ligger min erfarenhet visserligen mestadels hos 85x70-serien, du vet dom där som är "omöjliga" att få att ta bakåt
850/x70 har jag också fått att fungera helt bra med Biltemas. Det är ju just V70N/S80/S60 jag (och flera med mig) har varit med om detta på.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Tur existerar inte när det gäller mig, är nog den mest otursförföljda som finns... Har monterat på några stycken, men det har varit mest 240/740/850/V70 under åren men snacket har ju varit detsamma oavsett modell. Skillnaden på de nyare är ju att man inte justera ut backarna som på de äldre, men likväl har jag fått det att fungera.
Samma erfarenhet här. Kan sträcka mig till att dom är "svårare" att justera rätt, och har lite längre "inkörningstid", men inge mer än så. Nu ligger min erfarenhet visserligen mestadels hos 85x70-serien, du vet dom där som är "omöjliga" att få att ta bakåt
850/x70 har jag också fått att fungera helt bra med Biltemas. Det är ju just V70N/S80/S60 jag (och flera med mig) har varit med om detta på.
På dessa spelar ju backarnas ursprung mindre roll då lösningen utan justerskruv inte är riktigt bra. Kompletterar man med dessa så kan det bli riktigt bra men går att få till ändå med lite vilja.
Samma erfarenhet här. Kan sträcka mig till att dom är "svårare" att justera rätt, och har lite längre "inkörningstid", men inge mer än så. Nu ligger min erfarenhet visserligen mestadels hos 85x70-serien, du vet dom där som är "omöjliga" att få att ta bakåt
850/x70 har jag också fått att fungera helt bra med Biltemas. Det är ju just V70N/S80/S60 jag (och flera med mig) har varit med om detta på.
På dessa spelar ju backarnas ursprung mindre roll då lösningen utan justerskruv inte är riktigt bra. Kompletterar man med dessa så kan det bli riktigt bra men går att få till ändå med lite vilja.
Jag vet inte hur du gör, men jag har fått alldeles utmärkt handbroms med rätt delar på dessa bilar. Precis som Volvo konstruerade det från början...
Min står utan problem kvar på handbromsen med båt och trailer kopplat på trailerrampen.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Idag öppnade Feltema i Eskilstuna. Dom lockade med korv med bröd för 5 kr. Givetvis öppnade dom på lönedagen. Det kommer att dröja innan jag går in där.
/Benny
deras verktyg är faktiskt ganska ok om man väljer rätt,, å lite annat smått å gott som kabelskor mm
Idag öppnade Feltema i Eskilstuna. Dom lockade med korv med bröd för 5 kr. Givetvis öppnade dom på lönedagen. Det kommer att dröja innan jag går in där.
Idag öppnade Feltema i Eskilstuna. Dom lockade med korv med bröd för 5 kr. Givetvis öppnade dom på lönedagen. Det kommer att dröja innan jag går in där.
någon som testat biltemas kompressionsmätare? känner att jag nämligen är i behov av en sådan när ventilerna slagit i efter kuggad kamrem. suck!
Jag har läst om folk på detta forumet och andra som använt den med acceptabelt resultat men jag har inte provat själv
det duger säkert för den där jävla jettan jag köpte. vad less jag blir
Men de där gamla folkvagnsmotorerna brukar klara ett kamremsbrott, jag har själv bytt rem på en golf och sedan bara startat bilen som vanligt. Eller har du någon indikation på att det ändå blivit en smäll?
Jag har läst om folk på detta forumet och andra som använt den med acceptabelt resultat men jag har inte provat själv
det duger säkert för den där jävla jettan jag köpte. vad less jag blir
Men de där gamla folkvagnsmotorerna brukar klara ett kamremsbrott, jag har själv bytt rem på en golf och sedan bara startat bilen som vanligt. Eller har du någon indikation på att det ändå blivit en smäll?
var så lat att jag faktiskt lämnade in den på verkstad för kamremsbytet, 2000kr betalar jag gärna för det besväret. de sa att den inte startade, mer än så vet jag inte just nu. eventuellt ber jag dem göra komptestet
när kamremmen kuggade var det endast med startmotorn... så jag tycker inte det borde ha varit så dramatiskt
Jag har BILTEMAs Racingdomkraft? Efter 3 år börjar kardanknuten bli oroväckande glapp. Någon som råkat ut för att kardanknuten gett upp? Hur har ni i s f förfarit?
Hmm, 3 år! Den ja testade höll 7 månader, sen pissade det ur mer olja än va man hann fylla på. Antar att reservdelar till dessa inte går att köpa, men ja kan ha fel. Sista domkraften ja köpte på feltema iallafall.- Lycka till mvh/husse
Jag har BILTEMAs Racingdomkraft? Efter 3 år börjar kardanknuten bli oroväckande glapp. Någon som råkat ut för att kardanknuten gett upp? Hur har ni i s f förfarit?
Nu för tiden brukar kardanknutarna vara nitade på plats istället för clips så du får nog byta hela kardanaxeln på den där domkraften. Byt hardyskivan när du ändå är igång och glöm inte balansera kardanen så du slipper vibrationer.