Koster skrev:
Köp du en Biltemapump och mät sedan flöde och tryck på den så får vi se om den ens lever upp till det dom skriver. Min erfarenhet är att dom kommer inte ens i närheten av dem.
Hör av dig när du har reultaten!
Det är givetvis inte ett giltigt argument i sammanhanget. Mest för att det är inte det som varit din ståndpunkt och därigenom inte heller vad som diskuterats. Så nej, det tänker jag givetvis inte göra för att du nu helt plötsligt vill skifta argumentorisk utgångspunkt.
Duvetdet skrev:
granadadr skrev:
Duvetdet skrev:
Ni håller med i sak men klyver hårstrån, vilja bäbis fasoner
förklara gärna detta argument ,,
Båda håller med om att biltemas pump inte håller måttet.Fyller väl i när jag ändå postar.
Testade bromsokspressen artnr 19-287, M12 skruven som man skruvar med gick av efter några användningar. Bra allverktyg annars.
Nej. Då har du inte läst.
Koster påpekar att den inte når upp till originalpumpens kvalité och kapacitet, med diverse ödesdigra resultat för folk som köper den i tron om att den ska leverera som originalet.
Jag hävdar att om man tror att en pump, som klart och tydligt påstår att den
inte presterar som originalpumpen, ska göra det iaf, så är man lite smått dum i huvudet och kan knappast lasta Biltema för detta utan får skylla sig själv.
Jag har däremot inte uttalat mig alls om huruvida den håller måttet som i; vad Biltema påstår. Vilket nu är den senaste infallsvinkeln från Koster.
- - Edit - -
För att förtydliga ska jag ta ett annat, påhittat, exempel.
En batteritillverkare släpper ett helt nytt revolutionerande batteri. Ett batteri som får namnet XYZ. 12v 7000Ah.
Biltema släpper 1 år senare ett batteri "av XYZ typ". 12 2000Ah.
Det Koster gjort är att fram till nyss argumenterat för att folk som köpt Biltemas batteri har drabbats av katastrofala följder för att det inte "levererar" 7000Ah utan bara 2000Ah. Trots att Biltema klart och tydligt påstår att det är 2000Ah som gäller för deras batteri. Därför är Biltemas batteri värdelöst.
Det är givetvis en orimlig argumentationsgrund.
Men, om det däremot var som så att Biltemas batteri "av typ XYZ" påstås "leverera" 2000Ah, men i verkligenheten är det bara 1000Ah, DÅ kan man givetvis hävda att det är ett problem. Men det är inte det argumentet Koster fört under fyra månader från och till, utan det har alltså uppkommit som argument först "nu".