3797
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

huh?
10 427 Inlägg
11 februari 2011
Volvos egna torkarblad för typ 350kr eller vad de kan kosta för paret fungerar då mycket
mer tillfredsställande än Biltemas billigaste för c:a 40kr/st (har testat några ggr).
Man får väl byta lite oftare om man köper billigare helt enkelt, om det nu inte är lite "placebo"-effekt över det hela.. .. ..  lol

1 482 Inlägg
11 februari 2011
Jag kör iof Rutvax på mina bilar så mina biltema torkare håller ca 6-12 månader... Bra skit big_smile

BLT Service
Theracords Music Label

3 650 Inlägg
11 februari 2011
palla torkare, man sträcker sig ut från sidorutan och skrapar en litet fyrkant med en gummi/isskrapa
Senast redigerat av Kesler (11 februari 2011)

Finntrollet
640 Inlägg
11 februari 2011
har inte haft några problem med deras torkare, har kört med dom där vattenavvisande modellerna på div bilar. smile men visst, dom håller ~6månader...men dom funkar fint imo! smile

Jo vars.

5 198 Inlägg
11 februari 2011
Kesler skrev:
palla torkare, man sträcker sig ut från sidorutan och skrapar en litet fyrkant med en gummi/isskrapa

Skit i isskrapan.. finns defroster..

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 februari 2011
gamlingen skrev:
Kesler skrev:

Ja vafan, alla andra får väl flytta på sig, dom ser väl att jag inte ser någonting dom första fem minuterna? Folk är så jäkla lata, min tid är ju mycket viktigare än deras wink

Jag har tyvärr grannar som kör på Keslers lite smått sarkastiska metod. Det finns sånt folk på riktigt hmm
Skrapar en liten glugg på vindrutan som ett A4, och sen håller man på att smälla dom i sidan när de åker ut från parkeringen med sämre sikt än i en sandstorm i Bagdad. Samma personer parkerar gärna mitt på vägen i en uppförsbacke och lämnar bilen så. Bagdad är en ledtråd, Mogadishu en annan roll

5 198 Inlägg
11 februari 2011
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:
Kesler skrev:

Ja vafan, alla andra får väl flytta på sig, dom ser väl att jag inte ser någonting dom första fem minuterna? Folk är så jäkla lata, min tid är ju mycket viktigare än deras wink

Jag har tyvärr grannar som kör på Keslers lite smått sarkastiska metod. Det finns sånt folk på riktigt hmm
Skrapar en liten glugg på vindrutan som ett A4, och sen håller man på att smälla dom i sidan när de åker ut från parkeringen med sämre sikt än i en sandstorm i Bagdad. Samma personer parkerar gärna mitt på vägen i en uppförsbacke och lämnar bilen så. Bagdad är en ledtråd, Mogadishu en annan roll

Ja tyvärr finns det dom som tycker dom bara behöver det lilla hålet å se igenom..det räknas som vårdslöshet i trafik och kan kosta körkortet,, fram för fler kontroller utanför större parkeringsplatser.. gärna ha polisen smygandes bakom snöhögarna med bilarna dolda.

73 Inlägg
15 februari 2011
Biltemas "kompletta" kopplingssats för 2extraljus!?
Går ut en kabel från relät som skall in i de båda extraljusen. Här kan man skarva, men tro fan att det inte finns några som helst skarvskor eller liknande..

2 415 Inlägg
15 februari 2011
biltemas kopplingsats för 2 extraljus fungerar perfekt! jag tror inte biltema skickar med några kabelskor!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

4 571 Inlägg
15 februari 2011
plamer_ skrev:
Biltemas "kompletta" kopplingssats för 2extraljus!?
Går ut en kabel från relät som skall in i de båda extraljusen. Här kan man skarva, men tro fan att det inte finns några som helst skarvskor eller liknande..

Mina två kabel/relä satser hade iaf dubbla kablar för extraljusen så jag fick klippa bort en för jag har bara 3 ljus..

2 415 Inlägg
15 februari 2011
någon som har provat biltemas svestsar och trådar?
jag har en meec svets utan gas. och jag tycker biltemas tråd skvätter mer än vad julas gör. men de kanske bara är jag?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 februari 2011
Tryck_o_pys skrev:
någon som har provat biltemas svestsar och trådar?
jag har en meec svets utan gas. och jag tycker biltemas tråd skvätter mer än vad julas gör. men de kanske bara är jag?

jag kör med biltemas 0,8tråd med gas och tycker den funkar riktigt bra

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
15 februari 2011
Jag har en biltemasvets med julatråd och det funkar perfekt. Satt faktiskt tråd från jula i svetsen när jag köpte den smile
Den duger iaf till mindre svetsjobb
Senast redigerat av mk2_power (15 februari 2011)

190 Inlägg
15 februari 2011
Då får väl jag passa på att säga att biltemas turbo funkar kanon! Alla säger att det är skit med ingen som har provat.. Jag har provat och det är inga som helt fel!

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström

245 Inlägg
15 februari 2011
jag funderar på  Biltemas tank för servostyrning smile va tror ni?tongue

If you dont live for something
you die for nothing

96 Inlägg
18 februari 2011
Har handlat alla mina verktyg på biltema, självklart är det så att om du väljer det billigaste verktyget i en budgetaffär så  är det kasst. Jobbar på bilia och jag har kompletterat min verktygslåda med grejer från biltema och de håller oftast bättre än mycket av de andra märken vi använder, deras blocknycklar med spärr piskade ju upp bra många märkesverktyg i ett test. Vi jämförde även en av biltemas blocknycklar med en från Mac tools, biltemas höll bäst. Om man förväntar sig kvalitet av något slag så får man handla i deras "premium" klass.

37 Inlägg
18 februari 2011
jag har en liten mig-svets från biltema utan gas och den fungerar super bra, och biltema har vart räddaren i nöden många gånger då man behövt packningar eller annat till bilen. Men oljefiltren ska man inte andvända. blir fel oljetryck sa min lärare.

345 Inlägg
18 februari 2011
vilken mig svets va det ? finns ju många smile

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

37 Inlägg
18 februari 2011
140 tror ja den heter. liten och behändig sak som duger utmärkt för lite enklare jobb på bilen m.m
Jag svetsade upp båda framskärmarna, trösklarna och en balk under bilen med den lille svetsen och det blev bra, dock blir det lite mer slagg när man kör utan gas men de e bara att knacka bort/ vinkelslipen.

345 Inlägg
18 februari 2011
okej, går det att tillägga gas ?

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

Sök