3899
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Dumpersförare.
970 Inlägg
28 februari 2011
Hamilton skrev:
Håller med TenZer om kvaliten på verktygen
Hylsnycklar/fasta nycklar är rena skräpet fungerar möjligen att mecka cykel med om man är 10år (Grabben har deras verktyg och han är just 10år)

jävligt konstigt har alltid köppt deras hylsnycklar och fasta nycklar. har alldrig haft problem med det.
Kanske du som inte kan handskas med verktyg. finns en del som inte vet vad dom gör idag ju.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
28 februari 2011
skalman1 skrev:
opelcoffe skrev:
Hamilton skrev:
Hylsnycklar/fasta nycklar är rena skräpet fungerar möjligen att mecka cykel med om man är 10år (Grabben har deras verktyg och han är just 10år)

jävligt konstigt har alltid köppt deras hylsnycklar och fasta nycklar. har alldrig haft problem med det.
Kanske du som inte kan handskas med verktyg. finns en del som inte vet vad dom gör idag ju.

Ja jag har en hel del biltema hylsnycklar och blocknycklar i jobbet som får stryk dagligen och dom funkar bra.
Men dom har ju olika typer, billiga och lite dyrare.  Dom dyrare är riktigt bra.

visst är de dyrare med garanti bra alltid nöjd sj så

Opel Omega 2,0 16V /97

1 562 Inlägg
1 mars 2011
opelcoffe skrev:
Hamilton skrev:

hmm jämför med kamasa lr bacho lr du ändra åsikt.

Dumpersförare.
970 Inlägg
1 mars 2011
jag har iaf inte knäckt en enda hylsa eller nyckel av de billiga eller de dyrare som är av biltemas egna.
julas däremot det är skit verktyg deras billigaste

Opel Omega 2,0 16V /97

1 562 Inlägg
1 mars 2011
skalman1 skrev:
mange_240 skrev:
opelcoffe skrev:

hmm jämför med kamasa lr bacho lr du ändra åsikt.

Jag har använt bacho, kamasa och stahlville och tycker ändå som honom, dvs gillar biltemas dyrare.

ok, har knäckt några hylsor från biltema särskilt deras torxhylsor håller inte för ngt.
dock så har jag hört att ampro och biltema har samma tillverkare så deras verktyg är likvärdiga.
de funkar för hobbymekanikern men i yrkesmässigt bruk skulle jag aldrig använda dem.

345 Inlägg
2 mars 2011
Måste få varna alla som har köpt biltemas pallbockar (Blå röd färg) Akta er för dessa då dom är riktigt skit. Min supra var nära att åka i backen då pallbocksskiten hade börjar kränga sig. Kanske var ett måndagsexemplar men ändå. Så håll ett noga öga ifall färgen släpper för det är då man ska vara orolig. =P Höll på att skita ner mig när det började knaka i dom riktigt obehagligt högt.

Supra Club Sweden

345 Inlägg
2 mars 2011
Dom skulle klara 1 ton vardera. Min vikt ligger på ca1800kg 4 pallbockar borde generera en ork på 4 tons vikt. Hoppas det som sagt är ett dåligt exemplar bara. Ska ringa dom så fort jag får tid. Ska inte köpa från biltema nästa gång iallafall.

Supra Club Sweden

5 198 Inlägg
2 mars 2011
RoberthR skrev:
Dom skulle klara 1 ton vardera. Min vikt ligger på ca1800kg 4 pallbockar borde generera en ork på 4 tons vikt. Hoppas det som sagt är ett dåligt exemplar bara. Ska ringa dom så fort jag får tid. Ska inte köpa från biltema nästa gång iallafall.

beror ju på HUR vikten är fördelad på varje pallbock,, även om du har 4st så är det inte säkert att vikten är fördelad på 1 ton per bock.

345 Inlägg
2 mars 2011
gamlingen skrev:
RoberthR skrev:

beror ju på HUR vikten är fördelad på varje pallbock,, även om du har 4st så är det inte säkert att vikten är fördelad på 1 ton per bock.

Så sant så. Men det var när jag började lyfta minsta lilla det knakade till och då såg jag att ena bocken hade krängt sig så det var inget stort lyft.

Supra Club Sweden

1 517 Inlägg
2 mars 2011
RoberthR skrev:
Måste få varna alla som har köpt biltemas pallbockar (Blå röd färg) Akta er för dessa då dom är riktigt skit. Min supra var nära att åka i backen då pallbocksskiten hade börjar kränga sig. Kanske var ett måndagsexemplar men ändå. Så håll ett noga öga ifall färgen släpper för det är då man ska vara orolig. =P Höll på att skita ner mig när det började knaka i dom riktigt obehagligt högt.

bild på hur dem blev??

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

345 Inlägg
2 mars 2011
Tubbex skrev:
RoberthR skrev:

bild på hur dem blev??

Kan försöka fixa när jag kommer hem från jobbet smile

Supra Club Sweden

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
2 mars 2011
RoberthR skrev:

En kompis använde Biltemas pallbockar då plötsligt anläggsplattan (den bilen vilar på) lossnade i svetsfogarna..
Det var av den blå och röda modellen. Lite läbbigt faktiskt

"My drinkingteam has a racingproblem"

1 517 Inlägg
2 mars 2011
RoberthR skrev:
Tubbex skrev:
RoberthR skrev:

bild på hur dem blev??

Kan försöka fixa när jag kommer hem från jobbet smile

okej låter bra. smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

21 Inlägg
2 mars 2011
jag är riktigt nöjd med biltemas gräjer använder verktyg och reservdelar därifrån,
bromsar=perfekt inget damm
drivknutar=billiga och bra håller än 2 år gammla
framhjulslager=kanon hel nöjd
avgassystem 100 ggr bättre än simons som bara rostar och är allmänt dålgit med gods i.

och deras avfättning är ju bäst tar bort allt vägsalt om man lägger på ett jämt lager..

kort och gott biltema är bra..

Dumpersförare.
970 Inlägg
2 mars 2011
SaabIV skrev:
RoberthR skrev:

Kanske en dum fråga, men det var inte så att du låg nära maxvikten??
kanske inte klarar så mycket om du köpte ett par klena.
Annars får du nog ta och ringa och säga det, för det är ju totalt livsfarligt. Ligger man under så har man ju stekt sin sista potatis på denna jord.
Så ring och tala om det för dom så dom tar den ur sortimentet för pallbockar kan man inte chansa på att det var ett dåligt exemplar bara.

vad är det nu dom ligger i maxvikt? har sj 2 st.

Opel Omega 2,0 16V /97

345 Inlägg
2 mars 2011
opelcoffe skrev:
SaabIV skrev:
RoberthR skrev:

Kanske en dum fråga, men det var inte så att du låg nära maxvikten??
kanske inte klarar så mycket om du köpte ett par klena.
Annars får du nog ta och ringa och säga det, för det är ju totalt livsfarligt. Ligger man under så har man ju stekt sin sista potatis på denna jord.
Så ring och tala om det för dom så dom tar den ur sortimentet för pallbockar kan man inte chansa på att det var ett dåligt exemplar bara.

vad är det nu dom ligger i maxvikt? har sj 2 st.

Maxvikt 1.5ton ca

Supra Club Sweden

987 Inlägg
2 mars 2011
Är inte en supra tyngre än 1.5ton?

i like it load

345 Inlägg
2 mars 2011
Nej, det var när jag började höja på domkraften som det började knaka till som fan. Kikade under och såg hur skiten började brista, sprang till grannen och fick låna deras domkraft som stöd.

Supra Club Sweden

345 Inlägg
2 mars 2011
Jo. 1800kg "ca" men det var inte så att jag lekte cirkus och lät supran balansera på en pallbock ;D

Supra Club Sweden

865 Inlägg
2 mars 2011
RoberthR skrev:
Jo. 1800kg "ca" men det var inte så att jag lekte cirkus och lät supran balansera på en pallbock ;D

lyfte du upp supran med domkraften på bockarna?

Sök