1698
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Avstängd
10 388 Inlägg
25 maj 2011
Kribban92 skrev:
Biltemas bromsar har jag hört man ska undvika då de slits snabbt, men hur är det med deras bromsskivor?

Det där har faktiskt inte jag upplevt. Samma att folk säger att de är "skrikiga", men inte heller det har jag upplevt.

Men visst, ger man 200:- för klossarna bak på Biltema, mot det (ungefär) dubbla för Mekonomens egna märke, så innebär det att man kan byta två gånger med Biltema.

Många verkar missa den biten, att Biltema i mångt o mycket är bra mycket billigare, o därför går det att göra "fler byten", för samma peng.

Men för att återgå till ditt svar; biltemas bromsar har iaf JAG aldrig haft problem med, varesig klossar eller skivor

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

412 Inlägg
25 maj 2011
it_mutt skrev:
Men visst, ger man 200:- för klossarna bak på Biltema, mot det (ungefär) dubbla för Mekonomens egna märke, så innebär det att man kan byta två gånger med Biltema.

Många verkar missa den biten, att Biltema i mångt o mycket är bra mycket billigare, o därför går det att göra "fler byten", för samma peng.

Eller så kanske det handlar om att man inte vill byta så ofta och tycker att det är bättre att ha grejer som håller längre?

135
├┼┼
24 R

Avstängd
10 388 Inlägg
25 maj 2011
KennethL skrev:
it_mutt skrev:

Eller så kanske det handlar om att man inte vill byta så ofta och tycker att det är bättre att ha grejer som håller längre?

Givetvis vill man ju inte byta mer än nödvändigt. Det jag menade var att om Biltemas varor håller (och givetvis motsvarar kvaliten) 3/4 av tiden av något som är 2-3-4 gånger så dyrt, så ser jag inte det riktigt som ett problem. Men givetvis är det där en smaksak.

Men givetvis, som du säger, ingen vill väl byta "hur ofta som helst"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

4 Inlägg
25 maj 2011
Har alla hört att #Biltemas bränsleslangar inte tål bensin, la en bit i soppan och den löstes upp till viss del :mad

5 198 Inlägg
25 maj 2011
Kribban92 skrev:
Biltemas bromsar har jag hört man ska undvika då de slits snabbt, men hur är det med deras bromsskivor?

jag har inga problem,,, bytte 2009 de håller än..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 maj 2011
gamlingen skrev:
Kribban92 skrev:

jag har inga problem,,, bytte 2009 de håller än..

jag har kört hårt med mina i 3år och dom är fortfarande bra...

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Varvstopparn
460 Inlägg
25 maj 2011
Mygelmekan skrev:
Har alla hört att #Biltemas bränsleslangar inte tål bensin, la en bit i soppan och den löstes upp till viss del :mad

funkar/de på 244an jag hade för ett tag sen utan problem

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

2 415 Inlägg
25 maj 2011
jag har kört på biltemas bromsar i 3 år nu, och dom slits inte mer än andra tycker jag

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 319 Inlägg
25 maj 2011
Kribban92 skrev:

Att bromsklossarna slits snabbt kan jag inte säga, däremot dammar de nåså in i helvete! sad

_----------'

Rumpmas
3 860 Inlägg
25 maj 2011
sleepyoh skrev:
Kribban92 skrev:

Att bromsklossarna slits snabbt kan jag inte säga, däremot dammar de nåså in i helvete! sad

Håller med. De håller bra, men dammar mer. Dock kör inte jag ens i närheten av "hårt".

343 Inlägg
31 maj 2011
vet inte om detta har vart uppe än, men biltemas lambasond med tre kablar funkar inte om man har en röd kabel i bilen, och dom har inte skrivit ut de. tycker att dom bör göra de!

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!

2 415 Inlägg
31 maj 2011
falkon93 skrev:
vet inte om detta har vart uppe än, men biltemas lambasond med tre kablar funkar inte om man har en röd kabel i bilen, och dom har inte skrivit ut de. tycker att dom bör göra de!

jag köpte en lambdasond till min volvo turbo, pga min lampa lös, så jag köpte en ny för att se om det var de felet, men ingen skillnad, körde med den i några x hundra mil, sedan så slocknade den bara. och funkade perfekt efter. men jag tror inte dom är något speciellt bra

343 Inlägg
31 maj 2011
Tryck_o_pys skrev:
falkon93 skrev:

jag köpte en lambdasond till min volvo turbo, pga min lampa lös, så jag köpte en ny för att se om det var de felet, men ingen skillnad, körde med den i några x hundra mil, sedan så slocknade den bara. och funkade perfekt efter. men jag tror inte dom är något speciellt bra

bilen funkade bättre utan lambasonden än med, så åker la på att köppa en hellt ny, dom biliga antenativen är inte alltid bäst

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!

723 Inlägg
31 maj 2011
falkon93 skrev:
Tryck_o_pys skrev:
falkon93 skrev:

bilen funkade bättre utan lambasonden än med, så åker la på att köppa en hellt ny, dom biliga antenativen är inte alltid bäst

Nej lambdasonder osv är lika bra att köpa original.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Of World
3 378 Inlägg
31 maj 2011
Glimbrink skrev:
falkon93 skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Nej lambdasonder osv är lika bra att köpa original.

Jag köpte en sådan skit till min Opel Corsa, den gav resultatet att bilen slockna vid det bästa tillfällena smile Byte till den gamla och bilen funkade kanoners ..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

4 Inlägg
1 juni 2011
kyngas skrev:
Mygelmekan skrev:

funkar/de på 244an jag hade för ett tag sen utan problem

Dom torkar upp och spricker, hur länge har de suttit där???

Dumpersförare.
970 Inlägg
1 juni 2011
har köppt bensinslangar och inte haft några problem

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
1 juni 2011
Soppaslangarna funkar skapligt, dom torkar fortare än andra men de håller flera år. Det är vakumslangarna som är katastrofala, 1 vecka i taget typ.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

4 Inlägg
1 juni 2011
RD_87 skrev:
Soppaslangarna funkar skapligt, dom torkar fortare än andra men de håller flera år. Det är vakumslangarna som är katastrofala, 1 vecka i taget typ.

I mercan höll de bara över vintern

2 415 Inlägg
1 juni 2011
Mygelmekan skrev:
RD_87 skrev:

I mercan höll de bara över vintern

min har sitter på nu,, o det är snart 1 år sen

Sök