Nej lambdasonder osv är lika bra att köpa original.
Jag köpte en sådan skit till min Opel Corsa, den gav resultatet att bilen slockna vid det bästa tillfällena Byte till den gamla och bilen funkade kanoners ..
Ursäkta dum fråga, men varför bytte du från första början om det funkade med den gamla?
trodde att den gamla hade gått sönder men det visade sig att det va annat hehe :p
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Soppaslangarna funkar skapligt, dom torkar fortare än andra men de håller flera år. Det är vakumslangarna som är katastrofala, 1 vecka i taget typ.
köpte mig en hel stor rulle med bränslelang från biltema. byte eftersom jag ville ha fräsha slangar på bilen jag höll på med. första omgången höll nästan 1år. startad kanske 6-8ggr under den tiden. och sen pös det till och det pissade bensin. andra omgången höll 1vecka och 2starter.. ska aldrig mer köpa bränsleslang från biltema. de va säkert bara jag som fick en omgång med kass kvalitet men ändå.
Soppaslangarna funkar skapligt, dom torkar fortare än andra men de håller flera år. Det är vakumslangarna som är katastrofala, 1 vecka i taget typ.
köpte mig en hel stor rulle med bränslelang från biltema. byte eftersom jag ville ha fräsha slangar på bilen jag höll på med. första omgången höll nästan 1år. startad kanske 6-8ggr under den tiden. och sen pös det till och det pissade bensin. andra omgången höll 1vecka och 2starter.. ska aldrig mer köpa bränsleslang från biltema. de va säkert bara jag som fick en omgång med kass kvalitet men ändå.
Jo jag har också konstaterat att biltema har jävligt ojämn kvalité på sina slangar. Jag har slutat köpa slang där för länge sedan, men sist funkade soppaslangen bra. Men som sagt, deras vakumslang är extremt oduglig! Det kostar inte många tior extra att köpa riktig slang, och det kan vara värt varenda krona.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Hjullager till Volvo 240 var skitbilligt på Biltema! Någon med erfarenhet?
Jag har kört biltema lager, och det har funkar fint som snus. Värt att tänka på är att ett bra lager håller över 20000 mil, så om biltemas bara håller halva tiden så är risken stor att du bytt bil innan det skiter sig. Jag har aldrig bytt lager och åkt mer än ett par tusen mil så jag törs inte säga hur länge dom vill vara med. Men 96% av alla hjullagerhaverier beror på handhavandefel. (helt ovetenskapliga gissningssiffror) De flesta fettar fel & för lite, dessutom efterjusterar folk sällan eller aldrig.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Jag köpte en Tankväska 82162 till min hoj för 4-5 veckor sedan. Har haft den ner till Uppsala som längsta resa. Funkar utmärkt. En helt suverän produkt med kanonkvalité för det priset, 250kr. Varför köpa andra tankväskor från "kända" märken för 800-1500kr för precis samma produkt?
Jag har kört biltema lager, och det har funkar fint som snus. Värt att tänka på är att ett bra lager håller över 20000 mil, så om biltemas bara håller halva tiden så är risken stor att du bytt bil innan det skiter sig. Jag har aldrig bytt lager och åkt mer än ett par tusen mil så jag törs inte säga hur länge dom vill vara med. Men 96% av alla hjullagerhaverier beror på handhavandefel. (helt ovetenskapliga gissningssiffror) De flesta fettar fel & för lite, dessutom efterjusterar folk sällan eller aldrig.
240in behåller jag men i framtiden blir det max några hundra mil om året så då lär det nog hålla.
Biltemas skruvstäd något att ha? Eller finns de någon annan som erbjuder bättre? Jula, Clas Ohlson etc.
beror ju på vad man är ute efter ska man bara spänna fast saker på den så fungera de yppeligt men har du jula o dem butikerna vid dig så åk o kolla på dem o känn
Biltemas bromsar har jag hört man ska undvika då de slits snabbt, men hur är det med deras bromsskivor?
jag har inga problem,,, bytte 2009 de håller än..
jag har kört hårt med mina i 3år och dom är fortfarande bra...
Jag testade biltemas bromsbelägg på min 9-5, och kommer aldrig mer göra det. Jag kör hårt med min bil och hårda inbromsningar från 100/140 - 0 2-3ggr så blir beläggen för mjuka och svampiga. Tappar bromsverkan 60-70%! Men är man en Svensson som inte gasar eller bromsar för mkt så fungerar dom nog bra, förutom att dom dammar en hel del som nämnts tidigare.
jag har kört hårt med mina i 3år och dom är fortfarande bra...
Jag testade biltemas bromsbelägg på min 9-5, och kommer aldrig mer göra det. Jag kör hårt med min bil och hårda inbromsningar från 100/140 - 0 2-3ggr så blir beläggen för mjuka och svampiga. Tappar bromsverkan 60-70%! Men är man en Svensson som inte gasar eller bromsar för mkt så fungerar dom nog bra, förutom att dom dammar en hel del som nämnts tidigare.
Så fort de blir varma försvinner typ all bromsverkan. Kan lika gärna motorbromsa..
Köpte Biltemas dubbeltrissiga polermaskin för cirkus 350 riksdaler igår och är nöjd efter dagens polering och vaxning. Den kunde varit tystare, men å andra sidan vet jag inte hur mycket polermaskiner brukar låta så det kanske är normalt. Den gjorde sitt jobb i alla fall och det är väl det viktigaste.
Bra sagt, vill även tillägga att om man kör med obalans i däcken en längre tid så tar även det kraftigt på hjullager. Erfarenhet från svärfars bil.
Så fort de blir varma försvinner typ all bromsverkan. Kan lika gärna motorbromsa..
rekomenderar dom inte till en bil på 13-1400 kilo med 150-180 hk och oventilerade skivor..
Mercan är ännu tyngre och har inte heller den ventilerade skivor och efter lite inspirerad körning håller jag med....bromsarna blev lite läskiga efter ett tag.
Köpte däremot bromsslangar till Volvo 140 på Biltema. De är märkta Semperit så jag gissar att man kan lita på dem...
Jag har kört belägg/skivor/bromsbackar frånbiltema, samt även deras bromsvätsdka på 7st Honda Civic/CRX´r. Aldrig har jag haft minsta problem med bromsarna dock.
Nu väger en Civic/CRX runt 950-1100kg, men jag kör hårt & mkt bana/is/konbana
har även monterat Bilteam´s sportbromsar + belägg på två st Golf 4:or inga som helst problem där heller.
Samt förra månaden bromsarna runt om på just en Saab 9-5 & alla bilarna rullar i trafiken dagligen utan minsta problem
ja det tror jag, jag har haft på biltemas slangar på flera olika bilar, funkar jätte bra!
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!