1855
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Saabmeck
233 Inlägg
13 juni 2011
Deras Noteringsblock med hållare (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … d-hallare/)

= Skitkass! Klämman håller knappt fast i blocket och den vägrar fastna på rutan hur man än gör.. hmm

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

2 415 Inlägg
14 juni 2011
Såg på biltema i veckan att dom har börjat sälja billiftar för 22,000 kr. någon som har provat?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
14 juni 2011
Tryck_o_pys skrev:
Såg på biltema i veckan att dom har börjat sälja billiftar för 22,000 kr. någon som har provat?

Det är väl troligen nåt kinesiskt, troligtvis samma som verktygsboden osv. Fan om man bara hade takhöjd!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 419 Inlägg
14 juni 2011
Ang lyften så finns det ju tvåpelare för runt 20k! skulle hellre lägga pengarna på det!

2 415 Inlägg
14 juni 2011
ja hällre 2 pelare än den biltema har... för er som inte har sett biltemas än tongue
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … yft-3-ton/

2 415 Inlägg
14 juni 2011
Fanns till och med dokumention på lyften. http://biltema.se/Documents/EG_forsakra … 158400.pdf

Dumpersförare.
970 Inlägg
15 juni 2011
deras avskalare till kablar tycker jag är skitbra. används ofta

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
15 juni 2011
har någon provat deras skruvlåsning? vill veta om det är värt att kleta på det om det håller. ska ha det inne i växellådan på en mutter.

Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
15 juni 2011
skalman1 skrev:
opelcoffe skrev:
har någon provat deras skruvlåsning? vill veta om det är värt att kleta på det om det håller. ska ha det inne i växellådan på en mutter.

Jag antar att den kommer i kontakt med olja?

Isåfall funkar den kanske inte, för det står inget om att den är oljebeständig....

Brukar stå i beskrivningen om dom tål olja.

nej det kunde jag inte se på sidan om det går med oljan. men ja det kommer ju vara inne i lådan så. får nog bli på ett annat ställe vill ej chansa

Opel Omega 2,0 16V /97

52 Inlägg
17 juni 2011
Köpte biltemas vinkelslip för runt 400 spänn, funkade fint tycker jag smile
testade även deras hårdvax, den var ingen större hit...

Dumpersförare.
970 Inlägg
17 juni 2011
deras vinkelslipar håller jag med om att de är bra. har en som jag skaffade för tre år sedan. håller än

Opel Omega 2,0 16V /97

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 juni 2011
2ooSX skrev:
Någon som testat denna?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … ningssats/

tänkte bocka 40mm rör som frontbåge till bilen..

Den funkar, har en liknande. Jag är rörmokare till yrket så jag har bockat en del rör, det går inte att bocka speciellt snävt & det går inte att bocka tunnväggiga rör.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 juni 2011
2ooSX skrev:
RD_87 skrev:
2ooSX skrev:
Någon som testat denna?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … ningssats/

tänkte bocka 40mm rör som frontbåge till bilen..

Den funkar, har en liknande. Jag är rörmokare till yrket så jag har bockat en del rör, det går inte att bocka speciellt snävt & det går inte att bocka tunnväggiga rör.

okok, tackar.. tror du en frontbåge skulle gå att bocka till? du vet väl på ett ungefär hur jag menar för någon, det är väl ganska sväva bockar på dessa?..

Jag skulle använda svetsböjar istället, det gjorde jag på min som fortfarande inte kommit dit på bilen. Men det blir jävligt snyggt om man svetsar skapligt. Annars får man fila & slipa skapligt istället wink

326 Inlägg
19 juni 2011
Eftersom dom flesta lagar mat ibland, trots att det är ett bilforum, så tipsar jag om Biltemas stekpanna.

Jag har gjort av med mer teflonpannor än jag kan räkna. Dom brukar hålla max ett halvår innan dom är helt utslitna. Jag har provat allt ifrån halvdyra till ännu dyrare. Alla är lika dåliga. Har under åren lagt en förmögenhet på stekpannor.

Till slut åkte jag till Biltema och köpte en panna. Inte nog med att den var billigare än nån annan jag hittat, den är efter snart ett år fortfarande i nyskick. Inte en repa i beläggningen. Lätt den bästa jag haft.

5 198 Inlägg
19 juni 2011
Peter_5565 skrev:
Eftersom dom flesta lagar mat ibland, trots att det är ett bilforum, så tipsar jag om Biltemas stekpanna.

Jag har gjort av med mer teflonpannor än jag kan räkna. Dom brukar hålla max ett halvår innan dom är helt utslitna. Jag har provat allt ifrån halvdyra till ännu dyrare. Alla är lika dåliga. Har under åren lagt en förmögenhet på stekpannor.

Till slut åkte jag till Biltema och köpte en panna. Inte nog med att den var billigare än nån annan jag hittat, den är efter snart ett år fortfarande i nyskick. Inte en repa i beläggningen. Lätt den bästa jag haft.

man ska använda plastgejer i dom där pannorna.. då håller  även de icke Biltema köpta pannorna.

Evildan
19 juni 2011
Trådstartare
gamlingen skrev:
Peter_5565 skrev:

man ska använda plastgejer i dom där pannorna.. då håller  även de icke Biltema köpta pannorna.

även om du endast använder plast och sköter pannan (inte häller vatten i den när den är varm, torkar den torr efter diskning osv) så slits teflonlagret sakteliga ned även på Hackmanpannan vi köpte.
två knep att få den att hålla bättre är att inte ha så hög värme samt aldrig låta den stå varm och tom på spisen.

Herr
1 722 Inlägg
19 juni 2011
Peter_5565 skrev:

Heh, dom är säkert bra, men det jag märkt när jag köpt en panna från biltema, att den inte vart helt platt, fick säkert ett måndagsex, men lite drygt nu i efterhand när man kom hem och den är lätt oval.. smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

807 Inlägg
20 juni 2011
har biltema verkligen slutat sälja sina 10 liters dunkar med motorolja? Min corolla älskar verkligen 10-40 oljan och så var den riktigt billig också... Nån som vet?

I'd rather die like a man, than live like a coward

Saaboholic
3 129 Inlägg
20 juni 2011
drazen_gti skrev:
har biltema verkligen slutat sälja sina 10 liters dunkar med motorolja? Min corolla älskar verkligen 10-40 oljan och så var den riktigt billig också... Nån som vet?

Inte i Uddevalla iallafall.
Var där för 1-2v sedan och köpte en dunk smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

807 Inlägg
20 juni 2011
hedley skrev:
drazen_gti skrev:

Inte i Uddevalla iallafall.
Var där för 1-2v sedan och köpte en dunk smile

jag kollar tyvärr på nätet då närmaste biltema är 4 mil härifrån och det står utgått på alla varuhus... Dom kanske bara bytte förpackning eller nåt?

I'd rather die like a man, than live like a coward

Sök