2005
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

2 011 Inlägg
20 juni 2011
Mycket möjligt att de utgått. Fanns någon dunk på Biltema Hbg också i förra veckan.
Kanske sådant de inte sålt tidigare som finns kvar bara. När de är väck, blir det inte mer smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen

807 Inlägg
20 juni 2011
Clintan66 skrev:
Mycket möjligt att de utgått. Fanns någon dunk på Biltema Hbg också i förra veckan.
Kanske sådant de inte sålt tidigare som finns kvar bara. När de är väck, blir det inte mer smile

sad ledsen jag blir...
såg nu att dom bara bytt förpackning på dom:) Vilka miffon, dumt o bara ersätta gamla dunken med den nya, behöver inte skriva att det utgått o grejer:)
Senast redigerat av drazen_gti (20 juni 2011)

I'd rather die like a man, than live like a coward

496 Inlägg
20 juni 2011
Yes det finns kvar fortfarande. Vi har haft en del olja som bytt förpackning och då utgår de gamla som ersätts av nu art nummer.

Mvh Billy

326 Inlägg
20 juni 2011
LocKtar skrev:
Heh, dom är säkert bra, men det jag märkt när jag köpt en panna från biltema, att den inte vart helt platt, fick säkert ett måndagsex, men lite drygt nu i efterhand när man kom hem och den är lätt oval.. smile

Jag tror alla pannor kan slå sig lite. Enligt min matälskande mästerkock till kompis så händer det lätt om man sköljer ur den direkt från spisen. Temperaturväxlingen du vet.

Vet inte om han har rätt, men alla mina stekpannor har kunna slå sig lite och jag gör alltid på det viset. Men då är det bara att lägga den upp och ner och ge på den ett kraftigt slag i botten. Då brukar dom räta till sig. Det är ju bara mjukt aluminium i botten, så det går att forma.

Jag hade en titanpanna också förut. Den slog sig också, och den var det bara att kasta sen. Jag lyckade då inte rikta den på nåt vettigt sätt.

Herr
1 722 Inlägg
20 juni 2011
Peter_5565 skrev:
LocKtar skrev:
Heh, dom är säkert bra, men det jag märkt när jag köpt en panna från biltema, att den inte vart helt platt, fick säkert ett måndagsex, men lite drygt nu i efterhand när man kom hem och den är lätt oval.. smile

Jag tror alla pannor kan slå sig lite. Enligt min matälskande mästerkock till kompis så händer det lätt om man sköljer ur den direkt från spisen. Temperaturväxlingen du vet.

Vet inte om han har rätt, men alla mina stekpannor har kunna slå sig lite och jag gör alltid på det viset. Men då är det bara att lägga den upp och ner och ge på den ett kraftigt slag i botten. Då brukar dom räta till sig. Det är ju bara mjukt aluminium i botten, så det går att forma.

Jag hade en titanpanna också förut. Den slog sig också, och den var det bara att kasta sen. Jag lyckade då inte rikta den på nåt vettigt sätt.

oKay, stämmer nog... har iofs alltid föredragit gjutjärnspannor framför teflon=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

351 Inlägg
28 juni 2011
Räcker det med en sån här fjäderspännare för att byta fjädrar på en S70?
Senast redigerat av LimpanS (28 juni 2011)

1 319 Inlägg
28 juni 2011
LimpanS skrev:
Räcker det med en sån här fjäderspännare för att byta fjädrar på en S70?

nej, skulle köpt 2. Blir jävligt snett och farligt med en när man spänner fjädern.

_----------'

351 Inlägg
28 juni 2011
Hehe jo det förstod jag också, och förmodligen även Biltema eftersom de säljs i par tongue

1 319 Inlägg
28 juni 2011
ah det såg jag inte.. Jag tycker iallafall det duger utmärkt, det är den enda sorts fjäderspännare jag har använt så har ingen erfarenhet av andra, men den där modellen funkar bra. Dock jävligt fingängad så tar år och tar att skruva upp skiten. Rekommenderar mutterdragare !

_----------'

2 419 Inlägg
28 juni 2011
LimpanS skrev:
Hehe jo det förstod jag också, och förmodligen även Biltema eftersom de säljs i par tongue

har likadana, och till 850/740 räcker de inte till när man skall släppa på fjädrarna sen! antar att s70 har lika fjädrar?

1 319 Inlägg
28 juni 2011
strandberg31 skrev:
LimpanS skrev:

har likadana, och till 850/740 räcker de inte till när man skall släppa på fjädrarna sen! antar att s70 har lika fjädrar?

Lustigt, funkade fint för mig och det var på just 740/850... Och s70 bör vara likadan som 850.

Vad menar du med släppa på fjädrarna förresten? Vad gick dåligt för dig? hmm
Senast redigerat av sleepyoh (28 juni 2011)

_----------'

2 419 Inlägg
28 juni 2011
sleepyoh skrev:
strandberg31 skrev:
LimpanS skrev:

Lustigt, funkade fint för mig och det var på just 740/850... Och s70 bör vara likadan som 850.

jo att de är för korta så när du släppt på spännarna så är det inte nog för att få loss dem! har för mig att det är lika när man skall trycka ihop dem jämnt så att det räcker för att få loss muttern som håller allt!

1 319 Inlägg
28 juni 2011
strandberg31 skrev:
sleepyoh skrev:
strandberg31 skrev:

jo att de är för korta så när du släppt på spännarna så är det inte nog för att få loss dem! har för mig att det är lika när man skall trycka ihop dem jämnt så att det räcker för att få loss muttern som håller allt!

Jo det kan vara lite små knepigt, men det är fullt möjligt. Går ju även att gänga ur hela stången förövrigt så det kan man göra när man släpper ner.

_----------'

Dumpersförare.
970 Inlägg
28 juni 2011
ja gör inte som jag gjorde jag skulle bända lite när jag skulle få dit fjädern eftersom den vek sig från skålen framme på en 740 och jag använde ett koben så jag slant och hadde mina fingrar ivägen när det slåppte. fy fan vad det gjorde ont, var sj när detta hände men jag lyckades bryta väck fjädern så jag fick ut fingrarna. rätt klantigt

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

1 319 Inlägg
29 juni 2011
Kan tänka mig det, jag fick också bända lite med kofot men jag hade iaf inte mina fingrar emellan:D. blev bra blå kan jhag tänka mig v?

_----------'

2 415 Inlägg
30 juni 2011
fy fan. det var inte kul. hoppas du åkte till baka med det!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

412 Inlägg
30 juni 2011
sleepyoh skrev:
strandberg31 skrev:
sleepyoh skrev:

Jo det kan vara lite små knepigt, men det är fullt möjligt. Går ju även att gänga ur hela stången förövrigt så det kan man göra när man släpper ner.

Klarar man av att sätta dit dom på en ospänd fjäder ska det inte vara några problem att ta av dom heller. Och skulle de nu vara för korta när man ska ta av dom så kan man ju alltid sätta en domkraft på navet och lyfta några millimeter. wink

135
├┼┼
24 R

343 Inlägg
30 juni 2011
någon som vet hur dana biltemas avgas pakning är?

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!

Motormontör
437 Inlägg
30 juni 2011
Jag vill oxå bidra här.

Ders vaxer har man hört gott om så kanske man ska prova på det nångång.. annats ställer jag bara burken i tvätthallen för någon bättre behövande big_smile
Däremot verktyg har jag nog aldrig haft problem med någonsin varken spärrskaft eller annat dock kan jag hålla med endel att precisionen är inte den bästa så ska man mecka med något där det måste  bli 100% rätt så kanske man bör kosta på sig Kamasa, Bacho eller annat mera välkänt.
När det gäller verktyg är det ju lite att man får det man betalar för, farsan har bla Bacho verktyg från 60 talet garranterat eller äldre med fortfarande god precision och det är jag mycket skepptisk till att feltema verktyg ska klara.
Men så är ju oxå priset olika dimensioner.
Däremot har jag även hört av en polare som har gått någon oljekurs att Biltemas oljor inte  är sämmre än tex Castrol, mobil 1 osv.
Dock gäller det köpa rätt olja och de uppfyller API standards som alla andra vilket innebär rent kvalitetsmässigt är de som alla andra.
Även om det kanske känns läskigt att tänka på att hälla i biltema olja i motorn.

Är nog inge fel på´t men jag vågar int men det är väl mest egen feghet bara.
Bildelar de jag har kört med har allting funkat jättebra, deras bromsklossar är ju LJUSÅR bättre än Roadhouse som säljs av autoexperten. Roadhouse dammar något så grönjävligt, speciellt på Mazda även om man kör lungt.
Det gör inte Biltema.
Däremot Lambdasonder kan de lägga ner, alla jag har hört om har haft stora problem med  lamdasonderna till å med på Volvo och Saab som är en av landes vanligaste bilar.
Det är mina erfarenheter.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

* Voff voff *
10 991 Inlägg
30 juni 2011
sleepyoh skrev:
ah det såg jag inte.. Jag tycker iallafall det duger utmärkt, det är den enda sorts fjäderspännare jag har använt så har ingen erfarenhet av andra, men den där modellen funkar bra. Dock jävligt fingängad så tar år och tar att skruva upp skiten. Rekommenderar mutterdragare !

Instämmer helt! Har för övrigt använt mina på iaf 5-6 850/x70 samt en V40 utan problem! Funkar fortfarande!

Dock kan det vara en bra ide att smörja gängorna då och då! Blir bra varmt där annars! smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök