1499
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 juli 2011
Jag har 3 olika vinkelslipar, tigersåg, bågfil & 2st små tryckluftskapar när jag håller på. Jag har tröttnat på att använda fel verktyg. wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

* Studerande *
563 Inlägg
19 juli 2011
Funderar på att införskaffa en ny "Domkraft" från biltema.

Någon som har/ haft erfarenhet från denna "Hydrauliska domkraft" ? (Är de bättre/sämre än den vanliga "garagedomkraften")

http://biltema.se/ProductImages/15/medium/15-221_m.jpg

2 419 Inlägg
19 juli 2011
RD_87 skrev:
Glader9991 skrev:
http://biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Rak-kapmaskin/

Något att ha?

Min har gjort sitt jobb i ganska många år nu, men den kräver en riktig kompressor & en 3/8" slang om man ska bli riktigt nöjd. Det är inget du kapar 5mm fyrkantsbalk med men för lite rostlagning är den kanon. smile

Kan man ta bort splitter skyddet? smile

2 419 Inlägg
19 juli 2011
Ljepone skrev:
Funderar på att införskaffa en ny "Domkraft" från biltema.

Någon som har/ haft erfarenhet från denna "Hydrauliska domkraft" ? (Är de bättre/sämre än den vanliga "garagedomkraften")

http://biltema.se/ProductImages/15/medium/15-221_m.jpg

Helt klart bättre med en "vanlig" blir inte lika stabilt med en sån där! sen beror det på om du har garage eller är ute på backen?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 juli 2011
Pelardomkrafter är superbra vid vissa tillfällen, tex när du bara behöver lyfta ett hjul. Den kan också vara bra som fan vid tex fjäderbyten. Men vad det gäller kvalitén på just biltemas så vet jag inget, jag har några stycken 40-50 år gamla "NIKE" i garaget. smile

1 321 Inlägg
19 juli 2011
strandberg31 skrev:
RD_87 skrev:
Glader9991 skrev:

Något att ha?

Min har gjort sitt jobb i ganska många år nu, men den kräver en riktig kompressor & en 3/8" slang om man ska bli riktigt nöjd. Det är inget du kapar 5mm fyrkantsbalk med men för lite rostlagning är den kanon. smile

Japp den kan man! första jag gjorde iaf:-)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 juli 2011
strandberg31 skrev:
RD_87 skrev:
Glader9991 skrev:

Något att ha?

Jag tror det, jag kör mycket sällan utan då det är korkat! tongue Men en av dem jag har i garaget saknar skydd så den tar jag fram när det är omöjligt...

2 624 Inlägg
19 juli 2011
C-son skrev:
Biltemas 2K plast & metall primer, bra eller skit att lägga 2K billack på?

Jo jag har en båt (glasfiber) som ska lackas med 2K billack, funkar denna att lägga lacken på utan problem med resning m.m? http://biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Far … ch-metall/

Finns på färgaffären här för 449:- också som det blir annars, men funkar denna vore de ju guld smile

Så, någon som vet/har provat? smile

Jag skulle säga skit. och dels så förlorar du all hjälp från företaget du köper 2k billack från om något händer..

jag hade köpt riktig 2k grundfärg jag och kört på smile

* Studerande *
563 Inlägg
19 juli 2011
Stranberg31 & RD_87, Tackar för svaren!

Blir nog den vanliga- hederliga. Skall även höra med butikspersonalen vilken de anser är "snäppet" bättre smile

2 419 Inlägg
19 juli 2011
RD_87 skrev:
strandberg31 skrev:
RD_87 skrev:

Jag tror det, jag kör mycket sällan utan då det är korkat! tongue Men en av dem jag har i garaget saknar skydd så den tar jag fram när det är omöjligt...

Använder ju självklart skydd för ansiktet wink

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 juli 2011
strandberg31 skrev:
RD_87 skrev:
strandberg31 skrev:

Har du sprängt någon skiva & fått den på kroppen? Då slutar man fuska vill jag lova! wink

2 419 Inlägg
19 juli 2011
RD_87 skrev:
strandberg31 skrev:
RD_87 skrev:

Har du sprängt någon skiva & fått den på kroppen? Då slutar man fuska vill jag lova! wink

äsch det lär jag mig den dagen det händer lol

2 415 Inlägg
19 juli 2011
CHEEVA skrev:
Tryck_o_pys skrev:
någon som har provat deras sotningssats till B230FT alltså Volvo 945 turbo? håller deras topplockspacking?

är inte folkraceshoppen billigare med grejjer till volvo ?

inom folkrace, kör man inte med turbo, och vad jag vet då skall det vara topplockspackningar till sugmotorer där?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 415 Inlägg
19 juli 2011
Waahlvik skrev:
jag tycker själv att ALLTING biltema har är fan så mycke bättre än julas meec tools eller öb's best tools smile

kört förövrigt med biltemas sportluftfilter i 1 år nu.. ska dit imorgon och köpa slutstegskablar.

bara du INTE köper strömkablarna.. strömkablarna är jätteklena. enligt mig så duger dom bara som signalkabel.

2 415 Inlägg
20 juli 2011
okey. inte jag häller. men jag säger bara att det komer säkert att du vill ha mer bas. och då måste du byta ut allt. polaren har dessa kablar. och dom spelar skit. och han kör bara med en 12a.. och den spelar skit i hans bil. och när vi sätter över de i min så spelar det KANON. så jag förslår inte att köpa de där. jag kör på MDS + kabel 1½cm tjock
Senast redigerat av Tryck_o_pys (20 juli 2011)

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
20 juli 2011
Deras småbatterier och dess livslängd kan väl diskuteras..
Bytte idag i min brandvarnare då den börjat pipa om svagt batteri. Skriver alltid datum på dom när det är bytt, och det sattes i Maj-09 alltså 26 månader sen. (9V UltraGreen)
Ganska dåligt tycker jag, då det som satt i innan sattes i April-99 !!
Tyvärr kommer jag inte ihåg märket på det förra men det var ett känt märke som alltså höll i drygt 10 år !
Förra veckan skulle jag byta i köksklockan, tog ett nytt LR6 (AA) ur förpackningen, men det var tomt på ström!
tog ett annat och det funka, men hur länge tro??

så, nu vet ni det !
mvh

"My drinkingteam has a racingproblem"

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 juli 2011
kastintegrusivevhus skrev:
Deras småbatterier och dess livslängd kan väl diskuteras..
Bytte idag i min brandvarnare då den börjat pipa om svagt batteri. Skriver alltid datum på dom när det är bytt, och det sattes i Maj-09 alltså 26 månader sen. (9V UltraGreen)
Ganska dåligt tycker jag, då det som satt i innan sattes i April-99 !!
Tyvärr kommer jag inte ihåg märket på det förra men det var ett känt märke som alltså höll i drygt 10 år !
Förra veckan skulle jag byta i köksklockan, tog ett nytt LR6 (AA) ur förpackningen, men det var tomt på ström!
tog ett annat och det funka, men hur länge tro??

så, nu vet ni det !
mvh

Jo deras gröna duger knappt till fjärrkontrollen. Men de lite dyrare håller hygglig standard. smile

777 Inlägg
20 juli 2011
någon som vet hur racedomkrafterna är??

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

2 415 Inlägg
20 juli 2011
Volvox40 skrev:

Funkar KANONERS så länge dom INTE kommer ut i grus osv. men betong o asfalt funkar det jätte bra!

Gött mos
1 096 Inlägg
20 juli 2011
Tryck_o_pys skrev:
Volvox40 skrev:

Funkar KANONERS så länge dom INTE kommer ut i grus osv. men betong o asfalt funkar det jätte bra!

Tänker du på grus i kolven då eller?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Sök