Dj_Albert skrev:
Har deras största nyckel/hylssats och har aldrig upplevt några problem med varken nycklar lr hylsor lr skaft.
Dock stör det mig att hyslorna mellan 10 o 14mm är till lilla skaftet, borde iaf ha vart till mellanskaftet, helst det stora. Går ju o lösa med o köpa extra hylsor iof, men ändå.
Dock är deras bromsrörsnycklar helt värdelösa, men iof så har jag två från Kamaza, tror ja det är, som också är skrot efter några få ggr.
Kör deras 10W-40 "low smoke" i T5an då den ryker nå överjävligt, men med den oljan ryker den nästan inget alls. Satt biltema stift i när jag köpte den, o dom va enligt datumstämpeln bara 1½ år gamla, men ändå helt tvärslut,så det veto fan om man ska köpa där. Och oljefiltren har jag fått avrådan från då dom tydligen saknar backventil. Dock spelar det mig ingen roll då ett original kostar 89 kr på OK.
Har även hört samma sak som fler av er om deras vax o polermedel, och farsan har provat det och i mina ögon ser det minst lika bra ut som nått svindyrt turtel lr liknanade. Kamrem o vattenpump fick bli volvo original då Helmia fick äran att utföra bytet.. har dock köpt biltema helsats avgasrör till 244;an och det var nästan helt prickfritt efter 2½ år när ja sålde den.
Bromsok o skivor kör ja biltema, dock ej beläggen. Farsan prövade deras nya som folk påstår inte ska skrika, skitsnack dom låt lika illa som förut. Köpte även bromsrör till T5an där, efter att idiotf*n på mekonomen trots tjat gav mig fel rör. Upptäckte ju självklart det när ja hade rivit isär allt, så det blev en tur till biltema o där minsann fick jag rör som både passade bättre o va billigare. Åkte tillbaka till mekonomen när dom hade öppet igen o lämnade åter skiten o förklarade att dom minsann skulle lära sina praktikanter/vikarier/whatever att läsa ordentligt på dataskärmen...
Kan även rekomendera att kika lite extra när ni ska köpa elmaterial, för biltema har i omgångar inne material från Elko som är en av de största tillverkarna.