1843
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 624 Inlägg
17 oktober 2011
RD_87 skrev:
careau skrev:
jag köpte en styrled till min bil genom regnummer funktionen, monterade - backade ur - svängde och hela styrleden drogs ur från styrstaget.. så nu får jag punga upp en framvagnsinställning, ny styrled eventuellt lite annan skit också, ALDRIG MER BILTEMA!

Då måste du ha fått en med helt fel gänga?

det kan man säga, ändå så var det den jag fick fram genom regnr.

Avstängd
10 388 Inlägg
17 oktober 2011
careau skrev:
RD_87 skrev:
careau skrev:
jag köpte en styrled till min bil genom regnummer funktionen, monterade - backade ur - svängde och hela styrleden drogs ur från styrstaget.. så nu får jag punga upp en framvagnsinställning, ny styrled eventuellt lite annan skit också, ALDRIG MER BILTEMA!

Låter ju värdelöst!

Iofs vet jag att jag får fram två olika bromsklossar bak hos biltema när jag söker på regnr. Men ja, inte direkt "lika illa"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 624 Inlägg
17 oktober 2011
it_mutt skrev:
careau skrev:
RD_87 skrev:

Låter ju värdelöst!

Iofs vet jag att jag får fram två olika bromsklossar bak hos biltema när jag söker på regnr. Men ja, inte direkt "lika illa"

Hehe, jag fick bara fram ett alternativ.. och det resulterade i ännu en ny styrled, spindelled och framvagnsinställning ..

2 415 Inlägg
17 oktober 2011
careau skrev:
RD_87 skrev:
careau skrev:

man kan inte lita på att alla delar är 100 % rätt del igenom regnr. är man smart så tar man med sig en sådan del till biltema o kollar att det är rätt. eller monterar loss och kollar hur de ser ut. tror nog inte på att biltema har gjort fel.. jag vet att jag köpte själv en inrestyrled av biltema till min 940. och orginalet va m18 men biltema m14 :S konstigt nog. men delen passade ju inte så, köpte en på AD ist.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 oktober 2011
it_mutt skrev:
careau skrev:
RD_87 skrev:

Låter ju värdelöst!

Fan det har jag lärt mig att oavsett var man köper grejor så måste man kolla jävligt noga så att man fått rätt. Jag har fått fel mer än en gång, däremot har jag aldrig hunnit montera innan det upptäckts.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 419 Inlägg
17 oktober 2011
Via reg nr suger ju! Går ju inte!

Fattar dock inte hur du lyckades med att få på det ens om det släppte så lätt?

Framvagns inställning skall du ju göra vilketsom wink

1 624 Inlägg
17 oktober 2011
strandberg31 skrev:
Via reg nr suger ju! Går ju inte!

Fattar dock inte hur du lyckades med att få på det ens om det släppte så lätt?

Framvagns inställning skall du ju göra vilketsom wink

Tänk dig en M10 mutter som skall skruva på en M8 skruv, den går att skruva på - men den går att dra loss..

-= 666 =-
31 Inlägg
17 oktober 2011
Finns en del bra saker på biltema förutom hylsor och eltejp!

tummen upp för biltemas Högeffektständspole aldrig åkt på missfire 505whp vet polare som kör enu mer effakt och elakare tändning med dom, deras 8mm kablar fukar oxså bra trots dom ser ut som skit, dock kör inte ja med dom...

//Norpan

Volvo 242 T5 600Whp http://www.mtracing.se

1 624 Inlägg
17 oktober 2011
-Norpan- skrev:

tummen upp för biltemas Högeffektständspole aldrig åkt på missfire 505whp vet polare som kör enu mer effakt och elakare tändning med dom, deras 8mm kablar fukar oxså bra trots dom ser ut som skit, dock kör inte ja med dom...

//Norpan

Jag körde en högeffektspole på min 300hk corrado smile Funkade faktiskt fint, jag skall inte klanka ner på alla biltemas varor, men vissa grejer förstår jag mig inte riktigt på.

1 319 Inlägg
17 oktober 2011
careau skrev:

Men alltså.. hur kan du inte märka att någonting inte stämmer? Klart att det är tråkigt att det blev fel, med biltemas regnr grej. Men, är det bara jag som alltid JÄMFÖR och ser så att det är rätt? Fått fel flera gånger, även på *dyrare* ställen...

_----------'

-= 666 =-
31 Inlägg
17 oktober 2011
careau skrev:
-Norpan- skrev:

//Norpan

Jag körde en högeffektspole på min 300hk corrado smile Funkade faktiskt fint, jag skall inte klanka ner på alla biltemas varor, men vissa grejer förstår jag mig inte riktigt på.

glömde skriva att ja kör separata en spole per cylinder smile

2 415 Inlägg
17 oktober 2011
-Norpan- skrev:
careau skrev:
-Norpan- skrev:

//Norpan

vilket system kör du? går i tankarna att bygga 16V turbo. o vill inte köra orginalet.

-= 666 =-
31 Inlägg
17 oktober 2011
Tryck_o_pys skrev:
-Norpan- skrev:
careau skrev:

vilket system kör du? går i tankarna att bygga 16V turbo. o vill inte köra orginalet.

Jag kör VEMS, kör med tändsteget i boxen och separata biltemaspolar.. MSD 8,5mm kablar

2 415 Inlägg
17 oktober 2011
-Norpan- skrev:
Tryck_o_pys skrev:
-Norpan- skrev:

Jag kör VEMS, kör med tändsteget i boxen och separata biltemaspolar.. MSD 8,5mm kablar

Nice. va köpte du det?

-= 666 =-
31 Inlägg
17 oktober 2011
www.vems.hu kommer vemset ifrån Micke & Thony på www.mtracing.se har byggt kabelhärvan och gatmappat

16 197 Inlägg
17 oktober 2011
Waahlvik skrev:
hur är biltemas olja? tänkte köpa till mersan.

funkar hur bra som helst.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 415 Inlägg
17 oktober 2011
-Norpan- skrev:
www.vems.hu kommer vemset ifrån Micke & Thony på www.mtracing.se har byggt kabelhärvan och gatmappat

tack. långt ifrån detta än. men kan va bra o kolla runt lite innan man börjar. bara ha tag i ett garage, sen kommer jag börja köpa in saker smile

1 319 Inlägg
17 oktober 2011
Waahlvik skrev:
hur är biltemas olja? tänkte köpa till mersan.

Mycket nöjd med deras röda helsyntet 5w40. Den billiga mineral oljan körde jag i en gammal 740, funkar om man inte är ute o burnar.

_----------'

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
17 oktober 2011
har dem röd hammarlack? smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

1 062 Inlägg
18 oktober 2011
-BASmannen- skrev:
Jag kommer aldrig mer att köpa bromsklossar på biltema! De börjar bara gnissla och ha sig så då betalar jag hellre lite mer för riktiga klossar;)

Men däremot monteringspasta för avgassystem är riktigt bra om man inte kan svetsa men ändå vill bygga avgassystem:)

Mina som sitter på nu och heter Remsa tjuter/piper en aning medans de förra från Biltema aldrig lät nåt.
Av alla bromsar jag har haft så har jag varit mest nöjd med de från just Biltema. De har alltid varit tysta och greppat riktigt bra.
Sämsta jag har haft har hetat road hause typ.. inte en enda sak med de var bra!

M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (18 oktober 2011)

Sök