1925
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

695 Inlägg
19 oktober 2011
Har hört från relativt säkra källor (en kille som kör tankbil med olja) att den olja som levereras till Biltemas tappställe levererar samma olja till statoils tappställe...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

2 419 Inlägg
19 oktober 2011
nesum skrev:
Har hört från relativt säkra källor (en kille som kör tankbil med olja) att den olja som levereras till Biltemas tappställe levererar samma olja till statoils tappställe...

Har hört samma och vad jag hört så ser flaskorna/dunkarna med olja lika ut som på statoil?

Vilket som så funkar det ialf!

M_Broberg skrev:
RightFront skrev:
M_Broberg skrev:

haha ja du kan mycket om motoerer, biltemas olja är dålig för motorn men att plocka bort ett par balansaxlar är helt ofarligt lol

Har du någon erfarenhet av balansaxlarna i en B234F 90' så får du ta det i en annan tråd som jag inte kommer att läsa

att ta bort balansaxlarna på volvos B234F är ungefär 30 ggr så skadligt som biltemas olja smile

Däremot är fel olja laltid fel, om du köper olja med fel egenskaper så kan inte ett speciellt märke hjälpa dig.

Vi tar det om balansaxlarna i ett PM nu istället, så kan tråden vara om Biltema

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

695 Inlägg
19 oktober 2011
strandberg31 skrev:
nesum skrev:

Har hört samma och vad jag hört så ser flaskorna/dunkarna med olja lika ut som på statoil?

Vilket som så funkar det ialf!

Aa, köp biltemas "dyra" olja så blir de lika bra som att köpa statoils "dyra" olja.. Fast köper man fel olja spelar det juh ingen roll om man köper  fel svindyr olja på tex AD center.  Många glömmer/känner ej till att man inte ska blanda syntet och mineralolja hur som helst och då är de juh lätt att skylla på "skitolja"..

®™ Nuclear Performance

1 327 Inlägg
19 oktober 2011
Biltemas Handsprit rekomenderas inte alls, den luktar spya och äckel går inte att använda.

Såg att Biltemas Olja fått en rejäl prishöjning senaste året, var inte länge sen man fick en 10 liters dunk 10w40 för 329/349 kr. Nu kostar den 429 kr.

Helsyntet 5W40 har även höjts till 599 kr.

5 198 Inlägg
19 oktober 2011
Det finns lika många historier om Biltemas olja som folk på garaget och alla har rätt. Ett är säkert.. oljan funkar och jag BETVIVLAR att nån motor har pajat bara för att man råkat hälla i dess olja vid ett byte. Skulle det dock hända så är den motorn troligen redan sopslut.

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 oktober 2011
Jag har oxå hört en del negativt om Biltemas oljefilter, dock inget jag kan bekräfta. Jag byter olja/filter 3-4 gånger per år (senast efter 1200mil) o har kört på Biltema-filter i ca 15000 mil, utan minsta problem. MEN då skall man komma ihåg att 4 mån är rätt kort tid, det jag hört är att pappret i filtret kan lösas upp "med tiden", det påstås även att filtret sätts igen fort o oljan passerar via bypass o förblir orenad, sen om dessa påståenden är sanna eller ej vet jag inte. Om man byter olja ofta verkar det funka utmärkt med Biltema-filter, om man däremot kanske kör max 1000 mil/år o byter kanske olja 2 gånger på 3 år så skulle jag valt ett "märkesfilter" för säkerhets skull....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 oktober 2011
Nu måste jag bara lägga mig i om filter. Exemplet gäller BMW M30, de övriga vet jag inte men jag kan ju tänka mig att det gäller de flesta filter.
När jag köpte min första BMW 728 E23 så hadlade jag det första filtret på BMW, detta var med plåtgavlar & packning. Nästa Filter (Mann) köpte jag på mekonomen, detta hade pappgavlar & ingen packning. Sedan körde jag bara BMW i den bilen.
När jag köpte min nästa likadana bil så bytte jag topp och för att köra ur eventuella föroreningar så tänkte jag köra Biltemas filter & olja typ 100 mil och sedan byta. När jag tog ur filtret ur paketet så var det både plåtgavlar & packning. smile Så jag räds inte deras filter.
Jag har haft biltemas olja i alla mina bilar, undantaget Chryslern & den första BMWn och jag har aldrig fått några problem. Jag har överlag goda erfarenheter av biltema, vissa verktyg är lite rappliga men annars så anser jag att i förhållande till priset så säljer de mycket bra grejor.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 415 Inlägg
20 oktober 2011
någon har behövt använda denna? eller har köpt den? http://biltema.se/ProductImages/36/medium/36-399_m.jpg
jag har själv en i bilen. dock vet jag inte om jag skulle våga o spraya den i någons ögon... då den innehåller farlig röd färg! som inte går att ta bort. jag spraya på en stubbe, och fick på fingret... och det tog 2-3 veckor innan det försvann från mitt finger. går inte o tvätta bort!
Senast redigerat av Tryck_o_pys (20 oktober 2011)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

16 197 Inlägg
20 oktober 2011
Tryck_o_pys skrev:
någon har behövt använda denna? eller har köpt den? http://biltema.se/ProductImages/36/medium/36-399_m.jpg
jag har själv en i bilen. dock vet jag inte om jag skulle våga o spraya den i någons ögon... då den innehåller farlig röd färg!

de e väl lite de som e meningen med "försvarsspray"? smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 415 Inlägg
20 oktober 2011
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:
jag har själv en i bilen. dock vet jag inte om jag skulle våga o spraya den i någons ögon... då den innehåller farlig röd färg!

ja jo. men har du själv sett sprayen användas. jag tror nog att personen skulle bli blind i några veckor

16 197 Inlägg
20 oktober 2011
Tryck_o_pys skrev:
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:

ja jo. men har du själv sett sprayen användas. jag tror nog att personen skulle bli blind i några veckor

nope inte just den man har sett när andra former av såna sprayer används.  oftast måste man uppsöka sjukhus.

2 415 Inlägg
20 oktober 2011
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:
evilaudio skrev:

nope inte just den man har sett när andra former av såna sprayer används.  oftast måste man uppsöka sjukhus.

ja exakt. ren sakt livsfarligen ju. tänk om någon använder den mot t.ex dig. eller mig.  hmm

16 197 Inlägg
20 oktober 2011
Tryck_o_pys skrev:
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:

ja exakt. ren sakt livsfarligen ju. tänk om någon använder den mot t.ex dig. eller mig.  hmm

men de e ju de som e själva meningen med de.. att man ska kunna försvara sig me den utan att lämna permanenta skador.

2 419 Inlägg
20 oktober 2011
Tryck_o_pys skrev:
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Tråkigt om den skulle explodera i bilen wink höhö

695 Inlägg
20 oktober 2011
Tryck_o_pys skrev:
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Hmm, märklig disskusion de här.. Tror väl egentligen inte många tänker köpa en sådan i syfte med att knalla runt på stan o spraya folk i ansiktet med. O har man anledning att vara rädd för att bli sprayad med en sån så förmodar jag att man gör sig förtjänt av det.. Tror inte en "rånarliga" eller "björnbusar" använder sig av sånna, dock om så vore fallet blir jag hellre sprayad än knivstucken eller skjuten..

®™ Nuclear Performance

16 197 Inlägg
20 oktober 2011
Tryck_o_pys skrev:
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:

blir nog hellre sprayad med den i ögonen än nån av alla andra kemikalier som biltema säljer.

Självlärd
3 083 Inlägg
20 oktober 2011
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:
evilaudio skrev:

blir nog hellre sprayad med den i ögonen än nån av alla andra kemikalier som biltema säljer.

Hört att det är bra o spraya med deras silikonspray i ögonen en gång i veckan

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 319 Inlägg
20 oktober 2011
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:
evilaudio skrev:

för vad? inte så att färgen fastnar i ögonen direkt, snarare runtom så man ser ut som våldtäcktsmannen. Har sprejat ner några kompisar med en liknande spray och alla dessa klarade sig förutom att ingen av dom gick ut på en vecka för att de såg ut som rånare roll (svider som fan förövrigt)

_----------'

2 415 Inlägg
20 oktober 2011
sleepyoh skrev:
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:

för vad? inte så att färgen fastnar i ögonen direkt, snarare runtom så man ser ut som våldtäcktsmannen. Har sprejat ner några kompisar med en liknande spray och alla dessa klarade sig förutom att ingen av dom gick ut på en vecka för att de såg ut som rånare roll (svider som fan förövrigt)

hahahahahahahahahahaha bra jobbat

Sök