Vad tycker ni om XC60?

s12 Nissan Gazelle
1 februari 2009 · 1 460 Inlägg

Volvo XC60 ser riktig snygg ut , måste jag säga

Nissan Silvia
NiKeMaN Entreprenör
1 februari 2009 · 1 286 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Tycker nära på alla Volvo gick utför efter 240... Sen dom nyare modellerna S/V/C/XC och dom där är otroligt tråkiga, oavsett modell..

Är dom NYARE modellerna tråkiga???
Säg mig seriöst att en 240 eller 740 är en ROLIG modell?

FFS skärpning nu va smile

// Niklas Johansson
Rquired Allmänt envis
1 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Ännu en som håller med, volvo är inte i närheten av vad det har varit.

Nikeman: Fanatiker, snart kör dom väl ett plan in i Bmw fabriken eller nått hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
NiKeMaN Entreprenör
1 februari 2009 · 1 286 Inlägg

Hehe men jag erkänner ju att XC60n är riktigt vettig i mina ögon.....

Fast att säga att Volvobilarna har blivit fula EFTER 240 modellerna är väl inte riktigt sant smile

// Niklas Johansson
Navkapsel
1 februari 2009 · 4 637 Inlägg

NiKeMaN skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Tycker nära på alla Volvo gick utför efter 240... Sen dom nyare modellerna S/V/C/XC och dom där är otroligt tråkiga, oavsett modell..

Är dom NYARE modellerna tråkiga???
Säg mig seriöst att en 240 eller 740 är en ROLIG modell?

FFS skärpning nu va smile

Vissa föredrar bakhjulsdrivna bilar med personlighet och charm före elektronik och felhjulsdrift... Men baken är som smaken och jag tänker inte vända vinden efter kappan.

Senast redigerat av EmilHammarlund (1 februari 2009)

Hellquist
1 februari 2009 · 499 Inlägg

Jag tycker Volvo gör bättre bilar nu och närmar sig de tyska premiummärkerna som Audi och BMW, men de är inte där än, de har en bit kvar. Dock tycker jag att de ligger bättre till än SAAB som har sin 9-5 som varit nästan med sen andra världskriget. Att säga att Volvo gjorde bättre bilar för och att påstå att 240 är en bättre bil än S60 så får man nog tänka till en gång till. Mercedes går tvärtom i mina ögon, de sjunker.

XC60 är en rätt snygg bil enligt mig. Tyvärr är det få nya bilar som är riktigt snygga men denna ligger bra till.

Alla nya bilar har barnsjukdomar, så är det. Sedan har vissa fler än andra. Många av de sakerna som tas upp är helt personliga åsikter.

Att nämna BMW och Audis topp-diesel-modeller och jämföra dem mot D5 är lite orättvist. Jämför 3.0d eller 2.5d istället. Volvo har inte så stor marknad att de kan göra en ordentlig diesel utan tvingas lägga sin toppmodell på en lägre nivå. Skulle Volvo göra en D5 med 300hk så skulle den inte sälja alls, med stor sannolikhet.

Bara att hoppas Volvo fortsätter bygga bilar och satsar uppåt, med hårt arbete kan de bli ett riktigt premiummärke.

FireTraXX DFFL
1 februari 2009 · 9 020 Inlägg

Ful.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TurbOla Reservdansk
1 februari 2009 · 6 271 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

NiKeMaN skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Tycker nära på alla Volvo gick utför efter 240... Sen dom nyare modellerna S/V/C/XC och dom där är otroligt tråkiga, oavsett modell..

Är dom NYARE modellerna tråkiga???
Säg mig seriöst att en 240 eller 740 är en ROLIG modell?

FFS skärpning nu va smile

Vissa föredrar bakhjulsdrivna bilar med personlighet och charm före elektronik och felhjulsdrift... Men baken är som smaken och jag tänker inte vända vinden efter kappan.

Vissa föredrar fina former, vassa motorer istället för gjutjärn och felhjulsdrift (bakhjulsdrift)... wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
camaro67 Meister
1 februari 2009 · 6 763 Inlägg

TurbOla skrev:

EmilHammarlund skrev:

NiKeMaN skrev:

Är dom NYARE modellerna tråkiga???
Säg mig seriöst att en 240 eller 740 är en ROLIG modell?

FFS skärpning nu va smile

Vissa föredrar bakhjulsdrivna bilar med personlighet och charm före elektronik och felhjulsdrift... Men baken är som smaken och jag tänker inte vända vinden efter kappan.

Vissa föredrar fina former, vassa motorer istället för gjutjärn och felhjulsdrift (bakhjulsdrift)... wink

Nu ska vi inte kasta skit över gjutjärn för andra märken har ju visat att de går att ta ut mycke effekt ur sånt. Sen är xc60 precis som alla andra volvo.. Tråkiga

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 februari 2009 · 8 197 Inlägg

NiKeMaN skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Tycker nära på alla Volvo gick utför efter 240... Sen dom nyare modellerna S/V/C/XC och dom där är otroligt tråkiga, oavsett modell..

Är dom NYARE modellerna tråkiga???
Säg mig seriöst att en 240 eller 740 är en ROLIG modell?

FFS skärpning nu va smile

Roliga är dom väl inte direkt, men det känns att det är en Volvo iaf..
Dom nya är ännu mindre roliga och känns som nån japansk bil.. Iaf min åsikt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
NiKeMaN Entreprenör
2 februari 2009 · 1 286 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

NiKeMaN skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Tycker nära på alla Volvo gick utför efter 240... Sen dom nyare modellerna S/V/C/XC och dom där är otroligt tråkiga, oavsett modell..

Är dom NYARE modellerna tråkiga???
Säg mig seriöst att en 240 eller 740 är en ROLIG modell?

FFS skärpning nu va smile

Vissa föredrar bakhjulsdrivna bilar med personlighet och charm före elektronik och felhjulsdrift... Men baken är som smaken och jag tänker inte vända vinden efter kappan.

Ja nu verkar ju du verkligen vara en 240-entusiast på hög nivå iofs... Men generellt sätt så är Volvo 240 och 740 en bil man köper för att leka med eller köra sönder när man är 17-19 år.... Ni är väldigt få som köper en 240 för att dom är "snygga" smile

// Niklas Johansson
Vett74
2 februari 2009 · 437 Inlägg

ful som stryk,fast den är då snyggare än en xc90

Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
BMW 525 (1993)
Bjork OEM <3
2 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Tkr den är rätt snygg faktikst, gilla den inte alls efter sett den på bild, men nu har det börjat
rulla några här hemma och jag har ändrat min åsikt smile Tänk en vit sån med R-design wink

Och ni som säger att Volvo inte gjort snygga bilar/modeller?
Va är det för fel på S60R, V70R-04 , S/V70R, 850R, XC90 Sport?

Och jag åker SAAB och kan erkänna detta tonguelol

OEM <3
TurbOla Reservdansk
2 februari 2009 · 6 271 Inlägg

Bjork skrev:
Tkr den är rätt snygg faktikst, gilla den inte alls efter sett den på bild, men nu har det börjat
rulla några här hemma och jag har ändrat min åsikt smile Tänk en vit sån med R-design wink

Och ni som säger att Volvo inte gjort snygga bilar/modeller?
Va är det för fel på S60R, V70R-04 , S/V70R, 850R, XC90 Sport?

Och jag åker SAAB och kan erkänna detta
tonguelol

Halleluja! big_smile big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
henne_svenne
2 februari 2009 · 668 Inlägg

tycker den är fruktansvärt ful om man står rakt framifrån

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
PushedRay Sir Real
2 februari 2009 · 390 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Nu ska jag gå emot mina egna principer (som brukar vara att HATA Volvo) och erkänna att jag faktiskt trivs bra i XC60. Hade en sådan en dag före Jul som jag fick mysa runt i och den gick för jävla gött. Trevligt att åka 4wd dessutom så jag fick tillfället att provva på det ute i en hästhage också smile

Sitter grymt skönt i dom, och riktigt goa att köra. Jag är idiottrött på CP-motorn D5 som mest morrar och är slö - men bortser man från den så är XC60 en riktigt potent kärra.

Att den dessutom ser bra ut och känns ganska rätt i tiden är ju klockrent. Hade jag inte hafe BMWn så hade jag nog helt seriöst kunna tänka mig o köpa en sådan!

Om du tycker att D5'an är slö så ska du testa den nya D5 motorn med 200 hästar och dubbel turbo riktigt trevlig motor. Lutar mer och mer åt diesel i nästa bil smile

Rquired Allmänt envis
2 februari 2009 · 12 512 Inlägg

TurbOla skrev:

EmilHammarlund skrev:

NiKeMaN skrev:

Är dom NYARE modellerna tråkiga???
Säg mig seriöst att en 240 eller 740 är en ROLIG modell?

FFS skärpning nu va smile

Vissa föredrar bakhjulsdrivna bilar med personlighet och charm före elektronik och felhjulsdrift... Men baken är som smaken och jag tänker inte vända vinden efter kappan.

Vissa föredrar fina former, vassa motorer istället för gjutjärn och felhjulsdrift (bakhjulsdrift)... wink

Varför kör du då Volvo?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
TurbOla Reservdansk
2 februari 2009 · 6 271 Inlägg

Rquired skrev:

TurbOla skrev:

EmilHammarlund skrev:

Vissa föredrar bakhjulsdrivna bilar med personlighet och charm före elektronik och felhjulsdrift... Men baken är som smaken och jag tänker inte vända vinden efter kappan.

Vissa föredrar fina former, vassa motorer istället för gjutjärn och felhjulsdrift (bakhjulsdrift)... wink

Varför kör du då Volvo?

För att det inte är en kebabvagn? roll
Det ska ju givetvis inte vara för mycket kurvor, då blir det bara feminint. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Cronholm
2 februari 2009 · 56 Inlägg

Såg en vit XC60 på stan idag. Måste säga att Volvo verkligen lyckats med denna bil! Tycker den är sjukt snygg, sen är det ju en Volvo också och då vet man att det rullar ^^

Navkapsel
2 februari 2009 · 4 637 Inlägg

NiKeMaN skrev:
generellt sätt så är Volvo 240 och 740 en bil man köper för att leka med eller köra sönder när man är 17-19 år.... Ni är väldigt få som köper en 240 för att dom är "snygga" smile

Det finns skitmånga runt om i Sverige  som tycker att 2/740 är snygga och gillar att kosta på dem. En av landets vanligaste stylad bilar? Min bil däremot kanske inte skulle passa in i kategorin snygg. (Men söker man efter bilder på Google på Volvo 244 stylad kommer min upp på första sidan! lol )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang