Vad tycker ni om XC60?

Bjork OEM <3
3 februari 2009 · 6 957 Inlägg

TurbOla skrev:

Bjork skrev:
Tkr den är rätt snygg faktikst, gilla den inte alls efter sett den på bild, men nu har det börjat
rulla några här hemma och jag har ändrat min åsikt smile Tänk en vit sån med R-design wink

Och ni som säger att Volvo inte gjort snygga bilar/modeller?
Va är det för fel på S60R, V70R-04 , S/V70R, 850R, XC90 Sport?

Och jag åker SAAB och kan erkänna detta
tonguelol

Halleluja! big_smile big_smile

Mirakel sker varje dag! tongue

OEM <3
NiKeMaN Entreprenör
3 februari 2009 · 1 286 Inlägg

PushedRay skrev:

NiKeMaN skrev:
Nu ska jag gå emot mina egna principer (som brukar vara att HATA Volvo) och erkänna att jag faktiskt trivs bra i XC60. Hade en sådan en dag före Jul som jag fick mysa runt i och den gick för jävla gött. Trevligt att åka 4wd dessutom så jag fick tillfället att provva på det ute i en hästhage också smile

Sitter grymt skönt i dom, och riktigt goa att köra. Jag är idiottrött på CP-motorn D5 som mest morrar och är slö - men bortser man från den så är XC60 en riktigt potent kärra.

Att den dessutom ser bra ut och känns ganska rätt i tiden är ju klockrent. Hade jag inte hafe BMWn så hade jag nog helt seriöst kunna tänka mig o köpa en sådan!

Om du tycker att D5'an är slö så ska du testa den nya D5 motorn med 200 hästar och dubbel turbo riktigt trevlig motor. Lutar mer och mer åt diesel i nästa bil smile

Tror det när jag ser det.... Som vi har diskuterat tidigare så är "nya" D5an redan gammal jämfört med andra tyska premiummärken......

// Niklas Johansson
NiKeMaN Entreprenör
3 februari 2009 · 1 286 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

NiKeMaN skrev:
generellt sätt så är Volvo 240 och 740 en bil man köper för att leka med eller köra sönder när man är 17-19 år.... Ni är väldigt få som köper en 240 för att dom är "snygga" smile

Det finns skitmånga runt om i Sverige  som tycker att 2/740 är snygga och gillar att kosta på dem. En av landets vanligaste stylad bilar? Min bil däremot kanske inte skulle passa in i kategorin snygg. (Men söker man efter bilder på Google på Volvo 244 stylad kommer min upp på första sidan! lol )

Nja det finns verkligen inte "SKITMÅNGA" som tycker 240/740 är snygga... Kanske man tycker dom är fräna när man är 10-19 år gammal mest för att många åker o burnar o leker med dom. Men det finns verkligen inte många som tycker att dom är snygga.

// Niklas Johansson
Opelmadness German cars, quality and beyond
3 februari 2009 · 8 197 Inlägg

TurbOla skrev:
För att det inte är en kebabvagn? roll
Det ska ju givetvis inte vara för mycket kurvor, då blir det bara feminint. wink

Lite ironiskt att det är ca 6 pizzabagare och kebabkrängare här som kör just Volvo.. ^^

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
TurbOla Reservdansk
3 februari 2009 · 6 271 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

TurbOla skrev:
För att det inte är en kebabvagn? roll
Det ska ju givetvis inte vara för mycket kurvor, då blir det bara feminint. wink

Lite ironiskt att det är ca 6 pizzabagare och kebabkrängare här som kör just Volvo.. ^^

Vad är det för konstigt med det? tongue

"När man vill va sig själv för en stund" wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
cool blue Åkeri ägare
3 februari 2009 · 226 Inlägg

För dom slantarna finns det en upp sjö snyggare och bättre bila nja inget för mig

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
PushedRay Sir Real
4 februari 2009 · 390 Inlägg

NiKeMaN skrev:

EmilHammarlund skrev:

NiKeMaN skrev:
generellt sätt så är Volvo 240 och 740 en bil man köper för att leka med eller köra sönder när man är 17-19 år.... Ni är väldigt få som köper en 240 för att dom är "snygga" smile

Det finns skitmånga runt om i Sverige  som tycker att 2/740 är snygga och gillar att kosta på dem. En av landets vanligaste stylad bilar? Min bil däremot kanske inte skulle passa in i kategorin snygg. (Men söker man efter bilder på Google på Volvo 244 stylad kommer min upp på första sidan! lol )

Nja det finns verkligen inte "SKITMÅNGA" som tycker 240/740 är snygga... Kanske man tycker dom är fräna när man är 10-19 år gammal mest för att många åker o burnar o leker med dom. Men det finns verkligen inte många som tycker att dom är snygga.

jo det håller jag med om Bmw´s dieslar är en klass för sig vet inte hur det e med Audi och Mercedes, men den nya d5án är betydligt piggare än det gamla iallafall

Tega Yrkesförare
4 februari 2009 · 1 073 Inlägg

Ser riktigt bra ut!

Viitoo
24 september 2010 · 121 Inlägg

Cronholm skrev:
Såg en vit XC60 på stan idag. Måste säga att Volvo verkligen lyckats med denna bil! Tycker den är sjukt snygg, sen är det ju en Volvo också och då vet man att det rullar ^^

Håller me dig helt smile  Kolla gärna in min xc60:)

Vitt is the shiit :)
stahre
25 september 2010 ·

Tycker den är snygg, skön att köra, bra finesser och D5an med ett chip är inte helt fel. Däremot är den extremt trång om man ska sitta i baksätet.

joQue Game On!
25 september 2010 · 244 Inlägg

opraktiskt för att va så stor bil, ska man ha en skön bil att åka många i är v70 bättre, och ska man ha "offroad" kompatibilitet är xc90 bättre. Känns som att de har försökt att kombinera dem 2 och inte lyckats riktigt. Dock en skön bil att åka i om man sitter i framsätet smile

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
Rquired Allmänt envis
25 september 2010 · 12 512 Inlägg

joQue skrev:
opraktiskt för att va så stor bil, ska man ha en skön bil att åka många i är v70 bättre, och ska man ha "offroad" kompatibilitet är xc90 bättre. Känns som att de har försökt att kombinera dem 2 och inte lyckats riktigt. Dock en skön bil att åka i om man sitter i framsätet smile

V70 och XC70 har ingen jeep-känsla, och detta är uppenbarligen högt uppskattat med tanke på stadsjeeparnas framfart idag trots miljökrav och finanskris (Ja, segmentet växer fortfarande).

Och XC90 är en riktig klump både till storlek och när det gäller väguppträdande, nej jag förstår verkligen varför XC60 är så populär och det är nog den enda Volvo jag skulle kunna tänka mig att köpa. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang