Köphjälp! Sportbil för ca. 20.000kr?

XL-Dempa
1 februari 2009 · 457 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
LX-Dempa: Har hört mkt skit om BMW, att dom rasar å så. Har du nån egen erfarenhet av såna?

Har inte haft ngn själv men har 3 st polare som har 318-325 o dom har inte haft några större problem förutom bustningarna back vid stöt dämparna och fram 

Nån som kan beretta lite mer om:
Celica Gen 5
Ford Probe

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
camaro67 Meister
1 februari 2009 · 6 763 Inlägg

snoddas skrev:
nissan 200sx finns de väll nån för runt 20 000 kanske inte så sjukt feta då men dom är riktigt snygga orginal me...

Du får ett upprostat vrak för 20k.. tyvärr

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
FireTraXX DFFL
1 februari 2009 · 9 020 Inlägg

Nissan Micra passar nog bäst in på dina krav.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Urskogstroll
9 april 2010 · 9 Inlägg

Håller med flera här... Sportbilar är det ont om för 20.000.. om man inte vill ha ett projekt vill säga. Toyota har ju Celica och Supra. Celica gti 90-95 års modell går från 15K och uppåt. Supra MkIII Är ju rolig med bakhjulsdrift, men kostar från ca 30K. Nissan Primera Gt är ungefär i samma klass prestandamässigt som fjärde och femte generationens celica, med 150 häst på framhjulen.. Mazda MX-3 med 1,8 liters V6:an på 136 häst är rätt pigg med.

Några tips iaf...

->Det man hör glömmer man.
->Det man ser minns man.
->Det man gör förstår man.
9Femma
9 april 2010 · 342 Inlägg

Om budgeten är så tight som 20.000 kronor och önskemålet var en sportbil (eller åtminstone sportiga former) så hade jag nog kikat på Porsche 924.
Lättar man en sådan så blir det hyfsad fart på dem och det mesta i glasfiberväg finns redan framtagen till denna modell. Även polurentanrutor etc, och tar man steget fullt ut börjar det hända lite grejer ...
Väljer man en 1980 eller äldre så är de även skattebefriade.

Men för 20.000 kronor får man som sagt inte särskilt mycket sportbil.
Och köper man bottenskrapet ... man får i regel vad man betalar för ...

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
10 april 2010 · 1 418 Inlägg

Nu är de ju över 1 år sen jag startade tråden men tongue

Har redan köpt en ny bil, blev en mercedes 300CE -88. Är otroligt nöjd med den smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Cadillac CTS Sport Luxury "Stealth" (2004)
Chevrolet Camaro "Hokka Racing" (1998)
Mercedes 300CE "Angel of Mercy" (1988)
Niklas1987 NO
10 april 2010 · 2 182 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
Nu är de ju över 1 år sen jag startade tråden men tongue

Har redan köpt en ny bil, blev en mercedes 300CE -88. Är otroligt nöjd med den smile

Jag avgudar din bilpark lite bara så du vet wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
10 april 2010 · 1 418 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Jag avgudar din bilpark lite bara så du vet wink

Man får tacka då smile Mercan å volvon e mina å Cadilacarna tillhör farsan (tyvärr.. Men de går väl ordna tongue mohahaha wink)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang