1778
Sök

CarbonLoader & Risetrade bygger bil, ELMIA 2011 - Uppföljning 21/5!

Livet upplevs bäst på vägen
213 Inlägg
26 april 2009
Den blev ju redigt snygg den där lille rackaren... Hoppas man får se den i Markaryd den 9 maj med..smile

Lev ditt liv i full fart, för du vet aldrig när det tar slut.

Hamster
817 Inlägg
26 april 2009
Ser bra ut Alex!
Ser racigt ut! smile
Senast redigerat av Keller (26 april 2009)

Fotograf
316 Inlägg
26 april 2009
Blue-Angel skrev:
Grymt snygger denna har blivit. Det enda som jag har att anmärka på är la bara att breddningen inte går hela vägen ner till underkanten av sidokjolarna. sitter och kollar på bilderna och det är de första jag ser... men det kanske finns en tanke med att det skall vara så eller?

Kjolarna sitter inte där ännu, kommer se mycket bättre ut med dem på sen. smile

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

Team Carkings
2 300 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Blue-Angel skrev:
Grymt snygger denna har blivit. Det enda som jag har att anmärka på är la bara att breddningen inte går hela vägen ner till underkanten av sidokjolarna. sitter och kollar på bilderna och det är de första jag ser... men det kanske finns en tanke med att det skall vara så eller?

Som jag skrivit tidigare så håller jag på att bygga sidokjolarna klara "as we speak"!
Detta är en projekttråd där jag uppdaterar med bilder allt eftersom jag bygger......kjolar kommer snart!
//Alex

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
26 april 2009
CarbonFieSTa1 skrev:
Blue-Angel skrev:

Som jag skrivit tidigare så håller jag på att bygga sidokjolarna klara "as we speak"!
Detta är en projekttråd där jag uppdaterar med bilder allt eftersom jag bygger......kjolar kommer snart!
//Alex

Kan lägga till att kjolarna är byggda ihop med breddarna, dom blir bredare fram och bak så det kommer bli bra! men dock räckte inte tiden till innan "den stora motorfesten"

Team Carkings
2 300 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
eplamojje skrev:
CarbonFieSTa1 skrev:
Blue-Angel skrev:

//Alex

Kan lägga till att kjolarna är byggda ihop med breddarna, dom blir bredare fram och bak så det kommer bli bra! men dock räckte inte tiden till innan "den stora motorfesten"

Låter nästan som du bygger bilen Mojje;)hehe

Team Carkings
2 300 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Mr_Xtrem skrev:
Den blev ju redigt snygg den där lille rackaren... Hoppas man får se den i Markaryd den 9 maj med..smile

Sorry, ska arrangera Blackrace i kristianstad samma kväll så jag hinner tyvärr inte till Markaryd=(

Sempre Inter
537 Inlägg
26 april 2009
alex.. glöm inte dekalen på bakrutan!

Elvis
HPC KayTown

32 Inlägg
26 april 2009
Fan, va fet den var. Var på mässan hela helgen och håller helt klart med om att det var ett bra val att nita fast breddarna. Riktigt snyggt.

342 Inlägg
26 april 2009
CarbonFieSTa1 skrev:
eplamojje skrev:
CarbonFieSTa1 skrev:

//Alex

Låter nästan som du bygger bilen Mojje;)hehe

Hehe, tänkte precis säga det samma lol

Team Carkings
2 300 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
t0tte skrev:
Fan, va fet den var. Var på mässan hela helgen och håller helt klart med om att det var ett bra val att nita fast breddarna. Riktigt snyggt.

Tack:D Kul & höra!

Team Carkings
2 300 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Jap_power_ skrev:
alex.. glöm inte dekalen på bakrutan!

Nej, pratade med Krille idag & han tyckte också att den skulle ryka nu när jag gjort det mesta i kolfiber själv:)

Fotograf
316 Inlägg
27 april 2009
Sorry att jag inte kom bort ock kollade Alex, men var på driftingen med Nosslin. Får kolla ngn annan dag istället. Jag går ju i skola i stan så man kanske ser dig ngn dag tongue

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

Team Carkings
2 300 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
RaggeNo1 skrev:
Sorry att jag inte kom bort ock kollade Alex, men var på driftingen med Nosslin. Får kolla ngn annan dag istället. Jag går ju i skola i stan så man kanske ser dig ngn dag tongue

Din förlust;)

83 Inlägg
28 april 2009
Ser riktigt bra ut Alex! Väntar med spännning på bilder när kjolarna är monterade...

Fiesta ST 150

Team Carkings
2 300 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Bogen skrev:
Ser riktigt bra ut Alex! Väntar med spännning på bilder när kjolarna är monterade...

Tack kompis=)

terazzi
28 april 2009
Gillade faktiskt den andra röda färgen bättre än denna smile fast lacken e ju snygg oavsett..

Chef
167 Inlägg
28 april 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/18455/640590_ou10eh.jpg
En kollega? big_smile Brors firma bil!

Over and out

MadLamb Racing
372 Inlägg
28 april 2009
CarbonFieSTa1 skrev:
För att göra pratet med popnitskärmarna klart så ska jag försöka förklara....

Jag har personligen aldrig gillat alla limmade eller ihopspacklade skärmbreddningar då jag tycker det ger en fel bild av bilen & dess bruksförmåga.
Jag höll många gånger på att bli övertalad av mina medhjälpare att spackla, slipa sedan lacka bilen.
Saken är den att jag vill att man ska kunna köra snabbt med bilen både rakt & kurvigt utan att riskera sprickor i lacken efter igenspacklade breddare, jag vet att om man gör det på rätt sätt så ska det inte spricka men har ändå alltid velat att det ska se enkelt ut att byta ifall man skulle bli emotkörd på bana etc.
Alltså är jag mer för "racestuket" & valde att ha synliga fästen i form av popnitar.
Samtidigt vet man ju att en liten "sugis" motor är väldigt begränsad vad gäller att uppgradera om man inte väljer att lyfta ut hela & trycka in en ny. Därför har jag gett mig in på att både få bilen kompetent på banor samtidigt som den ser bra ut med snygg färg & stora fälgar på utställningar m.m. Nåt motorbyte är just nu inte på G.

Ingen kan ju förneka att bilen ser RÅ ut, sen att den kanske inte faller alla i smaken är ju ganska uppenbart men sålänge jag är nöjd med vad jag presterat  med bilen & får bra respons från andra människor på utställningar o.s.v så har jag åtminstone åstadkommit något....bra eller dåligt, fult eller snyggt så har jag åstadkommit något.
Det är jag nöjd med;)

Tack för bilderna Pelle!
Tycker fortfarande att nyansen inte gör sig rättvisa på bild men men...

//Alex

Jag är glad att du körde popnit, vart mycket schysstare..  de ska vara RÅTT.smile och givetvs Racestuk på de hela..  Ja gillart!!! keep it up!

"De är polerat!"

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
28 april 2009
du borde nästan ha en sidokjol i kolfiber också big_smile

Ableton Live

Sök