CarbonFieSTa1 skrev:
För att göra pratet med popnitskärmarna klart så ska jag försöka förklara....
Jag har personligen aldrig gillat alla limmade eller ihopspacklade skärmbreddningar då jag tycker det ger en fel bild av bilen & dess bruksförmåga.
Jag höll många gånger på att bli övertalad av mina medhjälpare att spackla, slipa sedan lacka bilen.
Saken är den att jag vill att man ska kunna köra snabbt med bilen både rakt & kurvigt utan att riskera sprickor i lacken efter igenspacklade breddare, jag vet att om man gör det på rätt sätt så ska det inte spricka men har ändå alltid velat att det ska se enkelt ut att byta ifall man skulle bli emotkörd på bana etc.
Alltså är jag mer för "racestuket" & valde att ha synliga fästen i form av popnitar.
Samtidigt vet man ju att en liten "sugis" motor är väldigt begränsad vad gäller att uppgradera om man inte väljer att lyfta ut hela & trycka in en ny. Därför har jag gett mig in på att både få bilen kompetent på banor samtidigt som den ser bra ut med snygg färg & stora fälgar på utställningar m.m. Nåt motorbyte är just nu inte på G.
Ingen kan ju förneka att bilen ser RÅ ut, sen att den kanske inte faller alla i smaken är ju ganska uppenbart men sålänge jag är nöjd med vad jag presterat med bilen & får bra respons från andra människor på utställningar o.s.v så har jag åtminstone åstadkommit något....bra eller dåligt, fult eller snyggt så har jag åstadkommit något.
Det är jag nöjd med;)
Tack för bilderna Pelle!
Tycker fortfarande att nyansen inte gör sig rättvisa på bild men men...
//Alex