1538
Sök

CarbonLoader & Risetrade bygger bil, ELMIA 2011 - Uppföljning 21/5!

342 Inlägg
28 april 2009
Qwaffe skrev:
du borde nästan ha en sidokjol i kolfiber också big_smile

Killen kan ju inte ha läst tråden så noga... roll

Team Carkings
2 300 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Qwaffe skrev:
du borde nästan ha en sidokjol i kolfiber också big_smile

Självklart blir sidokjolen i kolfiber, vad annars;)hehe

Billjuds byggare
139 Inlägg
29 april 2009
Kollade på din bil i lördags big_smile Grymt snyggt det blev tongue Alla tummar upp

3 968 Inlägg
29 april 2009
Varför inte hela bilen i kolfiber ? tongue  Ser bra ut!

Ja vem älskar inte kolfiber... hade gärna velat ha mer kolfiber
på min bil med på vissa ställen/detaljer ...

12 Inlägg
2 maj 2009
Vi får väl se om det blir någon buckla på fredag!?!?!? big_smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
tk skrev:
Kollade på din bil i lördags big_smile Grymt snyggt det blev tongue Alla tummar upp

Tack, mycket skavanker kvar dock. Måste först & främst fixa sidokjolarna nu kommande vecka sen innerskärmar & spacers.....sen om ett tag lägga några liter klarlack till på allt för att jämna till ojämnheter i kolfibret.
//Alex

Team Carkings
2 300 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
Andreas79 skrev:
Varför inte hela bilen i kolfiber ? tongue  Ser bra ut!

Ja vem älskar inte kolfiber... hade gärna velat ha mer kolfiber
på min bil med på vissa ställen/detaljer ...

Gillar kontrasten mellan kolfiber & färg.  Det blir lite roligare att titta på ufall inte HELA karrossen är i kolfiber:) ....smaksak;)

Team Carkings
2 300 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
volvointresserad skrev:
Vi får väl se om det blir någon buckla på fredag!?!?!? big_smile

Hehe...kan inte förvänta mig någon buckla med en ofärdig bil men kul att visa upp den & höra allas kritik & komplimanger:/

Team Carkings
2 300 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Hahaha! Tack för bilderna Keller!
Grabben måste ju lära sig i god tid hur det är att växa upp i den hårda skolan;)hehehe
Jag avväpnade honom snabbt & visade revirattityd utan att kissa=)

Trevligt att tragga lite med dig i lördags.
Ses & hörs!

Nu ska jag fixa klart sidokjolarna till nästa helg......kommer bilder.

Hamster
817 Inlägg
4 maj 2009
Hehe, lugnt.
Ja jag blev ju lite rädd för dig. tongue

Ja det samma. Får ta en tur upp till dig sen. Studiebesök smile

406 Inlägg
4 maj 2009
synd att man ser lacken/orginal skärmarna bakom dina breddare =/ kanske skulle lacka svart därinne? När kommer kjolarna, så man ser hur den blir? big_smilebig_smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

64 Inlägg
4 maj 2009
fett snyggt alex smile. Ser riktigt grym ut nu!! big_smile

R.I.P FieSTan

342 Inlägg
4 maj 2009
Gujen skrev:
synd att man ser lacken/orginal skärmarna bakom dina breddare =/ kanske skulle lacka svart därinne? När kommer kjolarna, så man ser hur den blir? big_smilebig_smile

Har du hört talas om innerskärmar någon gång??? roll

Team Carkings
2 300 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Keller skrev:
Hehe, lugnt.
Ja jag blev ju lite rädd för dig. tongue

Ja det samma. Får ta en tur upp till dig sen. Studiebesök smile

Du är välkommen=)

Team Carkings
2 300 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Happytart skrev:
Gujen skrev:

Har du hört talas om innerskärmar någon gång??? roll

Du tog orden ur min mun Pelle=)
Det är detta man riskerar med att visa upp en halvfärdig bil....kritik utan grund=)
Jag ska bredda så att fälgarna kommer ut samtidigt som det blir ordentliga innerskärmar. De flesta bilbyggare struntar i att göra innerskärmen bredare då det inte syns när däcken kommer ut närmre skärmen men jag kan inte leva med vetskapen;)
Jag har dessutom kapat originalskärmarna så att jag kan köra obehindrat nästa gång det blir bankörning....hehe...sist höll jag på att skära upp däcken i svängarna.

Kjolarna håller jag just nu på att bygga fästen till, vill ha rejäla fästen så inget lossnar & pajar vid höga hastigheter eller dålig väg.
Bilen är byggd för att man ska kunna köra snabbt utan att vara rädd för sprickor eller att tappa delar.....Även om jag var rädd i söndags så fick Happytart här på garaget en liten våghalsig demonstration påväg till Malmö SCF=)
Det gick fort ett tag.....

//Alex

Fotograf
316 Inlägg
4 maj 2009
Jag såg bilen på avstånd i veckan Alex. Såg fräsch ut. Får kasta sten på dig nästa gång så du märker en och inte kör förbi tongue Så man kan se den på nära håll! tongue wink Jag ska plåta en eller två kompisar inne i stan i veckan, skulle behöva en bil de kan klänga lite på wink PM:a.
Senast redigerat av RaggeNo1 (4 maj 2009)

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

2 788 Inlägg
5 maj 2009
Fy fan vad grym den blev big_smile Längtar tills du fått på sidokjolarna mm. smile

85 Inlägg
5 maj 2009
RaggeNo1 skrev:
Jag såg bilen på avstånd i veckan Alex. Såg fräsch ut. Får kasta sten på dig nästa gång så du märker en och inte kör förbi tongue Så man kan se den på nära håll! tongue wink Jag ska plåta en eller två kompisar inne i stan i veckan, skulle behöva en bil de kan klänga lite på wink PM:a.

min bil får dom gärna klänga på)

rakäre
1 275 Inlägg
5 maj 2009
keep it up buddy..................... love it so far !

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Sök