riktigt nice:D men va e de för slang i fronten?? du e ju helt bessat av kolfiber;) men de värkar ju löna sig:D
Slangarna fram är lufttillförsel till luftfiltret....har inte hunnit sätta dit grillnätet ännu men då kommer de inte synas sen:)
Besatt vet jag inte om jag är längre...snarare helt less på allt som har med kolfiber att göra just nu:( Behöver en lång paus i Tunisien efter att bilen är färdig....eller mer färdig får jag väl säga för helt färdig blir den aldrig=) Funderar allvarligt på ett kompressorpaket & eventuellt en 2,5liters Turbomotor:P Beror lite på vad folket i england tycker & hur långt man ska ta bygget...
Se på fan, kjolarna var lika långa Skämto sido. Ser jävligt bra ut! Ja för fan, släng i en kompressorspis! Får ha lite guld under huven med ju! Säg till när du är redo för lite pics!
Ser bra ut Alex! Ska försöka hitta lite tid över så jag kan komma ut och våldgästa dig! Men då måste du bjuda på saft och bullar , serverat på en kolfiberbricka
Ser bra ut Alex! Ska försöka hitta lite tid över så jag kan komma ut och våldgästa dig! Men då måste du bjuda på saft och bullar , serverat på en kolfiberbricka
Detta har hänt under dagen: Jag fixade lite släppningar i kolfiberdraperingen på sidokjolarna. Lät de torka. Sen laminerade jag dom. Nu ska det torka tills imorgon...då blir det ett nytt lager laminering innan jag kan slipa allt & därefter klarlacka & tills sist montering=) Kommer någonstans här imellan fixa innerskärmarna & förhoppningsvis spacers. Börjat spåna lite på vad jag ska göra med interiören & har en hel del knäppa idéer & en del genomförbara idéer;)hehe....to be continued...
Ja, den sista veckan har jag haft värk i ryggen så jag har inte kunnat jobba med bilen så mycket...retligt då jag JÄTTEGÄRNA vill till Väla med bilen nu på söndag=( Kommer eventuellt att ställa ut bilen med testmonterade sidokjolar iaf=/ grymt tråkigt bara med alla människor som tror sig se en färdig bil & lägger av en härlig salva med "dumma" kommentarer....men men....sånt e livet;)
Har dessutom fullt upp just nu med att arrangera konbana till nästa helg i Hässleholm...mycket saker som måste fixas där. Mer info om detta hittar ni på: www.carkings.se & anmälan kan ni göra på www.sideways.nu.
Här kommer en liten tribute till vår engelska sponsor - Dreamscience Ltd. Dom klagade på att dom inte fattade ett ord av vad jag skriver i tråden=)hehe.
Thanx guys! Right now I am saving money for the BIG engine upgrade, so we´ll stay in touch. Take care!
På sista bilden ser det inte allt för bra ut!? Är det något du/ni tänker åtgärda?
Annars ser det ut att bli riktigt bra
Är det inte vatten som gör att det ser dåligt ut tror du? Det verkar ju även vara blött runt bilen.
Grymt snygg bil du fått till. Ska bli kul när du får på sidokjolarna.
Nja, ser mer ut som hål/porer.
Du har rätt:) Grillen är gammal & ska göras om. Om man tittar noga så kan man även se att det är 2 helt olika kvalité av kolfiber på fronten jämfört med grillen. Grillen var det första någonsin som jag gjorde i kolfiber(från Biltema) därav resultatet;) Det ser för jävligt ut rent ut sagt, men har inte bestämt hur jag vill göra grillen ännu så därför sitter den kvar. Men helt riktigt så är det porer som blev till eftersom jag inte visste då hur jag skulle gå tillväga...men NU vet jag:lol: Det var också rätt att det är vatten på bilen så bägge hade helt rätt.
Här kommer bilderna...kom ihåg alla som ska till Väla imorgon, kjolarna är ENDAST provmonterade & passformen är inte 100% eftersom den fortfarande är ett projekt!
Blev faktiskt nöjd med denna bilden=)
Monterade takscoopen också idag...dom har nu fått en liten funktion i form av downforce...inte mycket men lite iaf.
Ungefär såhär kommer bilen att se ut i sitt färdiga yttre utförande, har fortfarande lite uppgraderingar kvar vad gäller performancebiten. Har beställt 25mm spacers för att få ut hjulen och sparar nu pengar till motoruppgradering & interiören.