1483
Sök

CarbonLoader & Risetrade bygger bil, ELMIA 2011 - Uppföljning 21/5!

Team Carkings
2 300 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
RaggeNo1 skrev:
Eberlund skrev:
Happytart skrev:

Det är ju precis så som du har det lol wink

Jo det är jag väl medveten om. Skillnaden mellan min och Alex bil är att han har svarta skärmkanter och jag har röda. Detta gör att jag får en kontrastskillnad mellan hjul och kaross. Det får inte Alex och därför jag inte är positiv till att man har svarta fälgar på hans bil.

Håller med dig, det blir för mkt svart.
En polerad kant är inte mycket till kontrast.

Jag fick en bra bild av hur det skulle se ut med svarta fälgar & polerad kant genom Pelles bild & gillade faktiskt inte heller det så mycket, därför tänkte jag eventuellt ta bort kontrasten helt & antingen lacka även den polerade kanten eller drapera den i kolfiber. Kom gärna med fler förslag.

342 Inlägg
20 september 2009
Här kommer en utan polerad kant.
http://i650.photobucket.com/albums/uu228/happytart/2-7.jpg

342 Inlägg
20 september 2009
CarbonFieSTa1 skrev:
BMTech skrev:

Vadå camber....?

Om du vet vad "bilordet" betyder så kan en "bilkunnig" person skymta att däcken ligger i lutning på denna bilden. För dig som inte kan se det så ska jag lägga upp en tydligare bild på detta;)

Han måste ju gnälla på något wink

Fotograf
316 Inlägg
20 september 2009
CarbonFieSTa1 skrev:
RaggeNo1 skrev:
Eberlund skrev:

Jo det är jag väl medveten om. Skillnaden mellan min och Alex bil är att han har svarta skärmkanter och jag har röda. Detta gör att jag får en kontrastskillnad mellan hjul och kaross. Det får inte Alex och därför jag inte är positiv till att man har svarta fälgar på hans bil.

Håller med dig, det blir för mkt svart.
En polerad kant är inte mycket till kontrast.

Jag fick en bra bild av hur det skulle se ut med svarta fälgar & polerad kant genom Pelles bild & gillade faktiskt inte heller det så mycket, därför tänkte jag eventuellt ta bort kontrasten helt & antingen lacka även den polerade kanten eller drapera den i kolfiber. Kom gärna med fler förslag.

Isf röstar jag på allt i kolfiber. Keep up the nice work dude!

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 september 2009
Den blev RIKTIGT rå med svarta fälgar tycker jag! big_smile Om dom dessutom är kolfiberdraperade och inte lackade svarta så blir det perfekt!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Team Carkings
2 300 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
Tack Pelle!!!
Helsvart blir det! Sen om det blir det svarta guldet eller inte får tiden avgöra;)

kaptenXaos
136 Inlägg
20 september 2009
Skit snyggt big_smile roligt med fiesta projekt. Blir sugen själv att göra nått radikalt big_smile fast är inte så förtjust i kolfiber men alla tycker olika big_smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
Xaos skrev:
Skit snyggt big_smile roligt med fiesta projekt. Blir sugen själv att göra nått radikalt big_smile fast är inte så förtjust i kolfiber men alla tycker olika big_smile

Trevligt att du uppskattar mitt arbete trots att du inte har min smak, inte alla som har den förmågan tyvärr=)

Har funderat lite till angående fälgarna...
Kommit fram till att jag ska lacka dom mattsvarta & fixa de små detaljerna på fälgarna som just nu är svarta i kolfiber, som en snygg liten detalj.

Vad tror ni om detta? smile

VW Ägare
1 011 Inlägg
20 september 2009
CarbonFieSTa1 skrev:
Xaos skrev:

Trevligt att du uppskattar mitt arbete trots att du inte har min smak, inte alla som har den förmågan tyvärr=)

Har funderat lite till angående fälgarna...
Kommit fram till att jag ska lacka dom mattsvarta & fixa de små detaljerna på fälgarna som just nu är svarta i kolfiber, som en snygg liten detalj.

Vad tror ni om detta? smile

Inte lönt att jag skriver något eftersom innan jag hunnit svara så har du funderat på en ny ide, din veliga fan. wink

Henrik Eberlund

Team Carkings
2 300 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Svarta fälgar, kolfiberdetaljer & en gul rand runt fälgbanan blir det. Har lite färg kvar sedan bilen lackades som jag tänkte använda till randen=)

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
21 september 2009
svart med polerad kant blir nog snyggast..

Team Carkings
2 300 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
eplamojje skrev:
svart med polerad kant blir nog snyggast..

Snyggast JA, grymmast NEJ big_smile
Vill att bilen ska se grym & brutal ut för att vara en sketen liten Fiesta tongue

342 Inlägg
21 september 2009
Blir brutalt med svarta! smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Happytart skrev:
Blir brutalt med svarta! smile

Yes det blir det nog. Har dessutom kommit fram till en ytterligare idé för att göra fälgarna unika wink
Då blir det lite lackering i helgen cool

Team Carkings
2 300 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Nu har vi bestämt oss för att ge bilen en ny chans & behåller därför den för vidare ombyggnad=)
Jag har lite planer på hur jag vill utveckla den & håller just nu på att planlägga de nya projektbitarna.

STAY TUNED FOR 1 MORE YEAR WITH THIS PROJECT!!

Tips & idéer om ombyggnaden tas tacksamt emot=)

1 858 Inlägg
24 september 2009
Fan va gott och höra. Det vore ju grymt synd att sälja den! Ska följas! big_smile

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

342 Inlägg
24 september 2009
CarbonFieSTa1 skrev:
Nu har vi bestämt oss för att ge bilen en ny chans & behåller därför den för vidare ombyggnad=)
Jag har lite planer på hur jag vill utveckla den & håller just nu på att planlägga de nya projektbitarna.

STAY TUNED FOR 1 MORE YEAR WITH THIS PROJECT!!

Tips & idéer om ombyggnaden tas tacksamt emot=)

Bjuder du på öl ska jag nog komma på något wink

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Tänkte lacka fälgarna ikväll. Kommer bilder inom kort wink

Team Carkings
2 300 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
BIG plans på G! Håller alla på sträckbänken ett tag till wink
Det blir total ombyggnad nu smile