Nu är jag lite fräck och lånar din tråd lite! Eftersom du håller på med Fiesta tänkte jag höra om du möjligtvis vet var man hittar/om man kan hitta coilovers till en Fiesta -80?
Nu är jag lite fräck och lånar din tråd lite! Eftersom du håller på med Fiesta tänkte jag höra om du möjligtvis vet var man hittar/om man kan hitta coilovers till en Fiesta -80?
Hmm...aldrig haft en så gammal bil Men kolla dessa företagen så hoppas jag du hittar några:
Hehe, men jag skaffade mig en idag! Och fjädarna är slut i den! Så tänkte om man kanske kunde hitta en uppsättning billiga coils! Men tack så mycket för hjälpen!
Hehe, men jag skaffade mig en idag! Och fjädarna är slut i den! Så tänkte om man kanske kunde hitta en uppsättning billiga coils! Men tack så mycket för hjälpen!
Lugnt Tror iof inte du hittar några billiga på de sidorna jag skrev
Nej, hittade inga coils alls till min bil där Försöker googla lite och se! Men tack för hjälpen iaf
Nej, hittade inga coils alls till min bil där Försöker googla lite och se! Men tack för hjälpen iaf
Nej, tror man får ringa & prata med dom om man söker till en såpass gammal modell. Ingen fara hjälper gärna till om jag kan Lycka till med sökandet. BTW kolla på Fiesta forumet i sverige, www.ffcs.se
Senast redigerat av CarbonLoader (29 december 2009)
Nej, tror man får ringa & prata med dom om man söker till en såpass gammal modell. Ingen fara hjälper gärna till om jag kan Lycka till med sökandet. BTW kolla på Fiesta forumet i sverige, www.ffcs.se
Får nog göra det! Men hade egentligen tänkt hitta riktigt billiga, då detta egentligen bara är en tillfällig bil! Ska kolla där med, tack så mycket
Idag har vi jobbat på Caddys (DrDude) Mini Cooper som ska få sig en 5,7 liters V8 Camaro motor & drivlina. Efter en jäkla massa kapande för att få plats till motorn så fick vi den på plats även om den ska lyftas upp ett par decimeter till Visuellt på plats iaf.
Mini Camaro + V8
Material till chassit (80x40x3, 40x40x3)
Byggherren kapar för mer motorutrymme.
Motorn i.
Drivlinan är aningen längre än på en Mini så den ska kortas ner betydligt.
DrDude inne i sitt blivande monster
En rejäl skärmbreddning är ett måste...haha!
DrDude eller Caddy som han kallas IRL kommer inom kort att lägga upp en egen projekttråd här på garaget. Det går även att följa projektet från TeamX3M:s hemsida www.teamX3M.com
Ikväll ska jag lägga slipgrund på mina egna skärmar som ska bli gjutpluggar. SEEEES!!
Håller just nu på att bygga en ny framgrill till Fiestan. Har kommit betydligt längre än vad bilden visar men vill presentera en före & en efterbild. På bilden har jag endast kapat hål för luften. Egentligen kommer lufthålen inte att göra någon större nytta & jag ska ändå dra luftrör från fronten senare men lite för synes skull
Före
Ikväll har jag dessutom finslipat färdigt den ena framskärmen som nu är helt klar att lackas innan avgjutning. Mer bilder imorgon...
Projektet med Mini'n ser helt brutalt ut! Hoppas bara ni måttar in motor och drivlina rätt och får bra balans i kardanen efter att ni kapat den, annars kommer den inte bli rolig att köra med när man vill dra på
Projektet med Mini'n ser helt brutalt ut! Hoppas bara ni måttar in motor och drivlina rätt och får bra balans i kardanen efter att ni kapat den, annars kommer den inte bli rolig att köra med när man vill dra på
Keep it up!
Självklart kommer allt att göras på bästa sätt då bilen sponsras av ett välkänt racingstall & ska köras på bana TeamX3M är ett framgångsrikt team & har skördat segrar i Camarokupp på senare tid, tror dem vet vad de snackar om när det gäller Camaro motorer mm.