3580
Sök

CarbonLoader & Risetrade bygger bil, ELMIA 2011 - Uppföljning 21/5!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 januari 2010
Happytart skrev:
HereComesTrouble skrev:
Happytart skrev:
Härlig liten twist som projektet fick nu! Var beredd på att det kommer att sticka en del i vissa "billackerares" ögon wink

Varför skulle det göra det?

Har du hört talas om besserwissrar och den svenska avundsjukan??? tongue

Självklart.. Men skulle folk bli mer avundsjuka bara för att Paul varit inblandad i bygget?

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
21 januari 2010
CarbonLoader skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
nu när ändå paul lackar bilen så säger jag en sak, LACKA DEN MED "GEMENI"!!!!!!!!! du kommer alldrig att bli less på den lackan, och just effelkterna med gemeni på kolfiber är brutalt snyggt, det är ett måste !

Tack för tipset men litar till 100% på att Paul har stenkoll på vilket som blir coolast big_smile

fråga honom detta, vad som kommer att bli coolast, phenix eller gemeni, då menar jag att lacka på både det vita och kolfibret, vill du ha exempel på lacken, phenix med vit bakgrund så är det bara att hojta ! kan skicka en film wink, som jag själv har lackat smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
CarbonLoader skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
nu när ändå paul lackar bilen så säger jag en sak, LACKA DEN MED "GEMENI"!!!!!!!!! du kommer alldrig att bli less på den lackan, och just effelkterna med gemeni på kolfiber är brutalt snyggt, det är ett måste !

Tack för tipset men litar till 100% på att Paul har stenkoll på vilket som blir coolast big_smile

fråga honom detta, vad som kommer att bli coolast, phenix eller gemeni, då menar jag att lacka på både det vita och kolfibret, vill du ha exempel på lacken, phenix med vit bakgrund så är det bara att hojta ! kan skicka en film wink, som jag själv har lackat smile

Yepp, det ska jag göra. Har pratat om att använda Gemini, ska blandas i klarlacken isf.

Team Carkings
2 300 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
HereComesTrouble skrev:
Happytart skrev:
HereComesTrouble skrev:

Varför skulle det göra det?

Självklart.. Men skulle folk bli mer avundsjuka bara för att Paul varit inblandad i bygget?

Tror inte att han menar på det viset....det var nog mer ett internt skämt riktat till dem som vet vad han menar.

342 Inlägg
21 januari 2010
CarbonLoader skrev:
HereComesTrouble skrev:
Happytart skrev:

Tror inte att han menar på det viset....det var nog mer ett internt skämt riktat till dem som vet vad han menar.

wink

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
21 januari 2010
Härligt alex! bra att paul hjälper dig så du hinner klart till elmia smile Alltid kul med sällskap under dom 4 dryga dagarna!

Team Carkings
2 300 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
eplamojje skrev:
Härligt alex! bra att paul hjälper dig så du hinner klart till elmia smile Alltid kul med sällskap under dom 4 dryga dagarna!

Ja det är skitbra även om Elmia inte var målet från början smile Hade nog setts där iaf eftersom Carkings förhoppningsvis ska dit wink Sjukt vad det händer mycket just nu hmm

16 197 Inlägg
22 januari 2010
blir de nå stereo i kärran då?? hehe

"Testar man inte så får man aldrig veta"

R1 driver!
5 128 Inlägg
22 januari 2010
Skoj att höra! Paul är ju en grym lackerare, så blir nog skit bra! smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:

Nix, inte mycket till ljud om det inte hoppar fram något företag som helsponsrar. Tänkt rensa hela insidan & bygga en bur som sticker ut lite från resten & bygga om hela instrumentpanelen. Bort med all onödig vikt & flocka så att man inte riskerar bli bländad av ljusreflektioner. Dörrens insidor kommer att bli kolfiber & detaljer i inredningen.

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
22 januari 2010
CarbonLoader skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
CarbonLoader skrev:

Yepp, det ska jag göra. Har pratat om att använda Gemini, ska blandas i klarlacken isf.

hmm i klarlacken yikes, men då kommer vissa effekter bli svagare sad, ska jag lägga upp en film med Pollux på vit grund ???

120 Inlägg
22 januari 2010
Detta gillar vi!!!! Inte massa onödig vikt....Äntligen en "bilbyggare" som skippar allt krimskrams kring ljud och kör hardcore race! 8)

CarbonLoader skrev:
evilaudio skrev:

Nix, inte mycket till ljud om det inte hoppar fram något företag som helsponsrar. Tänkt rensa hela insidan & bygga en bur som sticker ut lite från resten & bygga om hela instrumentpanelen. Bort med all onödig vikt & flocka så att man inte riskerar bli bländad av ljusreflektioner. Dörrens insidor kommer att bli kolfiber & detaljer i inredningen.

16 197 Inlägg
22 januari 2010
CarbonLoader skrev:
evilaudio skrev:

en bil utan stereo e som en cykel utan trampor.. helt värdelös..hehe big_smilebig_smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:
evilaudio skrev:

en bil utan stereo e som en cykel utan trampor.. helt värdelös..hehe big_smilebig_smile

Hehe lol Tycker ljudbyggen är coolt men hänger inte riktigt ihop med bilens stuk. Vill ha en liten, lätt, snabb & sjukt snygg bil...ljudet får motorn stå för winkbig_smile
Brukar själv säga, "en bil med för mycket ljudbygge är som en stor sten i skon på Carl Lewis" lol

16 197 Inlägg
22 januari 2010
CarbonLoader skrev:
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:

Hehe lol Tycker ljudbyggen är coolt men hänger inte riktigt ihop med bilens stuk. Vill ha en liten, lätt, snabb & sjukt snygg bil...ljudet får motorn stå för winkbig_smile
Brukar själv säga, "en bil med för mycket ljudbygge är som en stor sten i skon på Carl Lewis" lol

inte då.. man får bara trimma mer..tongue

Gladen Audio
2 388 Inlägg
22 januari 2010
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:
evilaudio skrev:

En del bygger bilen för Carl Lewis prestationer i konbana, jag bygger min för Ricky Bruch prestationer i dB-tävlingar

Gillar bilen du bygger trots avsaknad av stereo.... :-)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Team Carkings
2 300 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:

En del bygger bilen för Carl Lewis prestationer i konbana, jag bygger min för Ricky Bruch prestationer i dB-tävlingar

Hehe big_smile Tack tack.

16 197 Inlägg
22 januari 2010
CarbonLoader skrev:
Frippe_L skrev:
evilaudio skrev:

Hehe big_smile Tack tack.

ja tycker ju oxå bygget e skit coolt big_smile   måste bara mobbas lite..wink

Team Carkings
2 300 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Har spacklat, slipat klart & grundat ena framskärmen. La grunden enbart för att se var jag missat & behöver ta mer men den var faktiskt bättre än jag trodde eftersom grunden fyllt ut vissa skavanker.
Inatt kommer jag & sambon åka in till förlossningen så nu kommer det ta 1-2 dagar innan jag kan uppdatera igen, wish me luck smile Hoppas på en liten bilbyggartjej smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52210/843851_q7vc56.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52210/843852_9gqklq.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52210/843853_rciah7.jpg

Utbildad proffsamatör
786 Inlägg
22 januari 2010
Nice!

Hoppas det går bra på BB! Best of luck!

Sök