Det blir inte mycket till givande & rolig uppdatering nu men iaf. Imorgon kommer de beställda rören som från början blev felbeställda & därför dragit ut på tiden. På söndag körs rören & bilen på trailer till Krille Sportvagnskonsult för att kapas & bockas med rätt mått. Direkt efteråt fortsätter trailerfärden till nytt garage där jag nästa vecka ska svetsa klart buren & lägga igen skarvarna på bakskärmarna precis som jag gjort på framskärmarna & jämna bakluckan helt. Efter detta körs bilen till ytterligare nytt garage för att lackera slipgrund innan den fortsätter sin resa norrut till Göteborgs stolthet Paul & PaintWorx för omlackering.
Hade kunnat lägga upp slipbilder på den sista framskärmen ikväll men dom är inte särskillt underhållande Ha tillgodo folks!
Senast redigerat av CarbonLoader (27 januari 2010)
Nu har jag samlat på mig tillräckligt med delar som ska draperas i kolfiber. Bl.a denna huven till Carkings maskotbil som är en Mini Cooper ägd av Drdude här på gorg. Bilen kommer förhoppningsvis att kunna ses i Carkings klubbmonter på Elmia tillsammans med en Mini Cooper av nyare slag, ingen mindre än "Johhny" ägd av Feedme här på gorg. Imorgon ska jag drapera bakluckan till samma bil + framgrillen till min egen Fiesta + vindavvisare till en kompis Subaru WRX.
Before...
still before...
during improvement...
still under improvement...& närmare än såhär kommer vi inte idag
Idag hämtade jag huvudbågen till skyddsburen som Krille Sportvagnskonsult bockat till mig. Har dessutom draperat bakluckan till Carkingstaxin & framgrillen till Fiestan. Skulle egentligen ge mig på vindavvisarna till WRX:en också men väven tog slut Här kommer lite blandade bilder från dagens bygge.
Grattis i efterskott Krille!! Hur känns det att vara gammal
Huvudbågen...
Minibaklucka innan drapering.
Framgrillen, har inte bestämt mig över designen ännu...
Nu är man hemma från fjällen igen, åkt lite snowboard & sovit i bivack m.m. Tillbaka till vardagsstressen igen...puh=) Tack vare den långvariga snön så kan jag inte förflytta Fiestan till nästa garage där vi ska montera in buren & finslipa på skärmbreddningen innan grundlack. Förhoppningsvis har det blivit plogat utanför porten där bilen står nu så vi kan bogsera den imorgon eller på fredagkväll alt. helgen. Passar på att visa affischen som vår bilförening Carkings tagit fram inför Elmia och fortsätter hoppas på en plats med Fiestan också NU GASAR VI PÅ IGEN!