Här har du hur de ser ut då de e lös, de bygger inte direkt mycket neråt men lite utåtför att skydda sidan.
Och här har du en bild då de e monterade
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Idag har Caddy & Ferm lekt lite pyromaner med min Fiesta När Caddy svetsade fästbrickorna till huvudbågen började han känna att det blev lite varmt om knäna...han bad Ferm titta under bilen så det inte brann & visst brann det alltid De hann släcka flamman innan det blev allvarligare och konstaterade att bensintanken måste skruvas bort innan vi fortsätter svetsa... Detta ska vi fixa på Torsdagkväll. Bensintanken är av plast & lite värme & en gnista hade räckt för ett jäkla fyrverkeri i garaget HAHA!!! Som tur var gick allt bra trots allt.
Imorgon ska jag fixa klarlack till ett par kolfibergrejor & slipgrundlack. Inom kort är bilen redo för Pauls behandling & det ser man fram emot.
Idag har det jobbats hårt på bilen & övriga grejor. Laminerade huven & bakluckan till Mini Coopern. Caddy & Ferm hjälpte till med buren & vi vart tvungna att ta bort tanken innan vi svetsade
Lite bilder från dagen:
Fästet
Huvudbågen
Fästen punktade, här kommer man att kunna montera av bakre delen av buren.
Såhär nära var det att hela bilen sköts i luften....Bränslepumpens slangar var helt smälta =/ OOPS!
Tanken
Huvudbågen färdig med fästen till bakre delen.
Close-up
Hann med en hel del på bakskärmarna också.
Tog bort bakre stötfångaren.
Ninjan som är en av hjältarna i dagens dramatik & hans kompanjons hand i bakgrunden Av okänd anledning vill personerna inte visa upp sig på bild...
Vart har du fått tag på rattnavet?? För du har inte orginalratt nu va, eller ser jag så dåligt?
Det var väldigt längesen jag bytte ratt men om jag inte minns fel så köpte jag navet genom Mekonomen. Först fick jag fel för det var tydligen nåt speciellt nav till min bil.
Tanken fanns idag när jag läste nyaste Performance Ford Tyvärr har jag lagt pengarna på annat. Men Caddy tyckte vi hade jättekul under tanken igår så han vill säkert hjälpa till med det senare hehe