2286
Sök

CarbonLoader & Risetrade bygger bil, ELMIA 2011 - Uppföljning 21/5!

Sempre Inter
537 Inlägg
25 mars 2010
morbror: har du inget kreativt att säga så säg inget alls...

Elvis
HPC KayTown

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
25 mars 2010
Morbror skrev:
TexoN skrev:
Morbror skrev:
Uppriktigt !  Att skapa fina spalter med hjälp av plast och spackel är väl ett jävla fusk . Det visar väl att arbetet är dåligt utfört från grunden. Dessutom sitter ju inte sidokjolarna speciellt bra trots det.
Sen sitter ju sidolisterna på bilen , dom ska ju tas av , jäkla fusk det också ,Så tyvärr blir jag inte alls imponerad av detta .

Gör det bättre själv då idiot jävel!
Du har ju inte ens en bil upplaggd själv.
Hur många bilar har du byggt? vet du vad som krävs? ne just de, titta du på ditt american hotrod istället å låt riktigt folk göra såhär som man ska göra.

Mvh Tex

Man behöver inte ha en bil upplagd för att kommentera och du har ingen aning om vad jag har eller om jag byggt något . Men att kalla mig för idiot  , njaeee , ok eftersom du tycker det så .
Men fortfarande kvarstår , American Hot Rod är bra mycket bättre än det här.

Visst har du rätt i att man inte behöver skapa en sak själv för att ha en åsikt.

Men något att tänka på är att de flesta av dagens byggen innehåller glasfiber, vilket jämnas till med glasfiberspackel följt av finspackel.
Förr nyttjades tenn vilket passar gamla amerikanska byggen, detta bygge är varken gammalt eller amerikanskt.

Att vissa saker sitter på bilen har troligen en anledning, vad den anledningen är får vi se när bilen är klar. Vi har heller inte sett hur mycket som är bortplockat när bilen står i boxen ännu, och finjusteringar med passform måste göras på plats på bilen om man inte vill att det ska bli galet, för inget bygge är till 100% rakt vid skarvar etc, då gör man det på plats.

Så innan du klagar mer tycker jag du väntar för att se slutresultatet. Att klaga nu är som att klaga på en amerikansk fabrikör som grovhamrar en plåt som ska in i engelska hjulet, det är självklart att det inte är perfekt innan det är klart.
Senast redigerat av sirmiro (25 mars 2010)

16 197 Inlägg
25 mars 2010
Morbror skrev:
Uppriktigt !  Att skapa fina spalter med hjälp av plast och spackel är väl ett jävla fusk . Det visar väl att arbetet är dåligt utfört från grunden. Dessutom sitter ju inte sidokjolarna speciellt bra trots det.
Sen sitter ju sidolisterna på bilen , dom ska ju tas av , jäkla fusk det också ,Så tyvärr blir jag inte alls imponerad av detta .

lycka till å bygga ETT kjolpaket som passar till 100% utan spackel.. de går inte..

kan säga att bilarna som byggdes på american hotrods va de GALET mycke spackel på för att vara plåtbyggda bilar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
Trevligt med kritik grabbar smile Som jag tidigare sagt så tar jag all kritik konstruktivt även om vissa har svårt för att förklara sina synpunkter på ett bra sätt.
Alla har rätt till sin åsikt även du "Morbror" (vilket jäkla namn att kalla sig på garaget för övrigt).
Ni andra ska ha ett stort tack för ert stöd, det är ni som gör att man fortsätter.
Kan säga som såhär...även min bil liksom alla andras som kommer att stå på Elmia har sina brister. Ibland är det kosmetiskt & ibland formgivningen etc. etc. Men vilket sätt man bygger en bil på varierar lika mycket som det finns bilbyggare i världen.
De modifierade delarna på min bil består i huvudsak av glasfiber & kolfiber, självklart en del spackel för att jämna till ytorna nu när jag för 5:e gången bygger om den, så byggs de flesta showbyggen nuförtiden...annars har jag kommit till fel planet wink
Tycker det är trevligt med så mycket olika åsikter & starka viljor, det är oftast dom man lär känna nya människor genom.
Kör på bara & säg vad ni tycker sålänge ni är ärliga så respekterar jag er åsikt smile
SHOOT!!!

744 Inlägg
25 mars 2010
som sagt  en vecka kvar å  oliderlig späning på hur den kommer att se ut  å som ja sa ja dycker upp å snackar lite  med dej  tongue

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
Alla är välkomna fram & snacka, står jag inte vid min bil för tillfället så står jag i Carkings monter, klubben som jag är högheten själv i wink

210 Inlägg
25 mars 2010
host host...

Var é bilderna på min bur...
Har inte loggat in på en dag men jävlar var det har skrivits...
Trevligt, märks att alla é taggade inför elmia!

Senaten...
Senast redigerat av DrDude (25 mars 2010)

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
Här är lite bilder från dagen trots att man varit sjuk:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52210/885185_rf08me.jpg
Hardcore!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52210/885188_v26q84.jpg
As I said...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52210/885190_nvx4nz.jpg
Buren vitlackad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52210/885191_8l1j12.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52210/885192_0rcn9i.jpg
En av monterbilarna görs nu redo för Elmia. CARKINGSTAXIN!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52210/885193_xwuleg.jpg
Små feta fälgar smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52210/885194_zka0zp.jpg
Slutligen en bild på grillen som jag försöker bygga till Fiestan...

3 714 Inlägg
25 mars 2010
Ska bli kul att se denna bil live så jag aldrig sett denna live tidigare smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
bollen1986 skrev:
Ska bli kul att se denna bil live så jag aldrig sett denna live tidigare smile

Förhoppningsvis blir du inte besviken wink Den kommer ha bra tokigt utseende för att vara en lekebil som ska busas med big_smile

342 Inlägg
25 mars 2010
Buren ser ut att vara ett riktigt hantverk! wink

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
Happytart skrev:
Buren ser ut att vara ett riktigt hantverk! wink

Det kan man ju minst sagt säga att det är också. Tror ingen annan gjort en likadan faktiskt. Helt demonterbar på ca 10min. big_smile Och sååå snygg!!!

rakäre
1 275 Inlägg
25 mars 2010
Morbror skrev:
TexoN skrev:
Morbror skrev:

Hur många bilar har du byggt? vet du vad som krävs? ne just de, titta du på ditt american hotrod istället å låt riktigt folk göra såhär som man ska göra.

Mvh Tex

Man behöver inte ha en bil upplagd för att kommentera och du har ingen aning om vad jag har eller om jag byggt något . Men att kalla mig för idiot  , njaeee , ok eftersom du tycker det så .

You ****** **** ****** and ***** ********* because **** ****** *** ********* so that you can go and **** ******** moth** ****** one more thing **** *** ********* !!!!

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

116 Inlägg
25 mars 2010
Morbror skrev:
TexoN skrev:
Morbror skrev:

Mvh Tex

Du har aldrig sett American hotrods på TV va?roll
Där bredspacklas alla bilar med spackel tex som denna: http://videos.howstuffworks.com/tlc/299 … -video.htm

"NO BONDO?"lol

-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
26 mars 2010
Sjogren-Racing skrev:
Morbror skrev:
TexoN skrev:

Mvh Tex

Du har aldrig sett American hotrods på TV va?roll
Där bredspacklas alla bilar med spackel tex som denna: http://videos.howstuffworks.com/tlc/299 … -video.htm

"NO BONDO?"lol

Hej! Kollade in filmen och det man gör där är ju att bredspackla en gammal sliten bil för att få den helt rak i plåten och det blev endast ett tunnt lager kvar på bilen. Det är ju som några skriver helt normalt att man på dagens byggen som består av plast , glasfiber och andra material använder mer spackel än tidigare för att få det resultat man eftersträvar . Sen om det är bra eller dåligt är upp till byggaren.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

110 Inlägg
26 mars 2010
Om en vecka skall Fiestan stå i Jönköping hoppas att ni hinner få den klar smile Kommer för att se den på måndagen cool
Senast redigerat av rodder (26 mars 2010)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
26 mars 2010
Morbror skrev:

Snacka går ju... trolleritrollera..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team Carkings
2 300 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
PaintWorX skrev:
Morbror skrev:
TexoN skrev:

Mvh Tex

You ****** **** ****** and ***** ********* because **** ****** *** ********* so that you can go and **** ******** moth** ****** one more thing **** *** ********* !!!!

Look, now you´ve made Paul mad! lol Det är då han arbetar som bäst wink Bring it on....we can take it cool

18 Inlägg
26 mars 2010
Det var inte meningen att reta upp Paul men leder det till något gott är det ju inte fel. Han kan ju själv vara ganska vass i sina kommentarer så det här ska han väl tåla.

Motorintresserad

18 Inlägg
26 mars 2010
Tokken skrev:
Morbror skrev:

Snacka går ju... trolleritrollera..

Troll lera anväder dom på dagis.

Motorintresserad

Sök