1563
Sök

CarbonLoader & Risetrade bygger bil, ELMIA 2011 - Uppföljning 21/5!

4 767 Inlägg
2 april 2010
Den blev grym i vitt ! smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

110 Inlägg
2 april 2010
Vill se en bild på den coolcool

1 804 Inlägg
2 april 2010
rodder skrev:
Vill se en bild på den coolcool

Tog bara två med mobilen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/38819/890437_8471y5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/38819/890441_1ztvav.jpg

Meguiars_sverige

4 767 Inlägg
2 april 2010
Finns en bild på den i min bildtråd smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=173194

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 804 Inlägg
2 april 2010
Erick skrev:
Finns en bild på den i min bildtråd smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=173194

Jaa, det var lite bättre bilder än mina roll

Meguiars_sverige

Team Carkings
2 300 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Tack för alla kommentarer.
Vill speciellt tacka ALLA som hjälpt mig få bilen såpass klar för Elmia som den nu är (ingen nämnd, ingen glömd).

De som jag vill nämna extra mycket är:

PaintWorx, Paul, Anders & Gonso

Evolution Garage

Metal Tattoo

Airbrushdesign: Emma

Carkings, Caddy, Ferm, Pelle, Johan & resten av gänget.

Sist & allra mest vill jag tacka min familj Mari, Adrian & Lise för att ni stått ut med mig i irriterat & trött tillstånd de få tillfällen jag väl varit hemma under de senaste 4 veckorna. Jag älskar er mest av allt...till & med mer än bilbygge, tro det eller ej smile

Började räkna på hur många timmar sömn jag fått på sistone & blev ärligt talat orolig för mitt hälsotillstånd smile Det blir djupsömn i en hel vecka efter detta...hehe.

Bilder på bilen kommer att läggas upp inom kort, rekomenderar Happytarts bilder här på garaget som är speciellt expert på att fotta min bil.

TACK ALLA!!!!
Senast redigerat av CarbonLoader (3 april 2010)

44 Inlägg
3 april 2010
Vad tråkigt att lacken och underarbetet inte blev så bra som det borde. Bilen hade ju både en del bucklor kvar på högra dörren varav en som du försökte dölja med en dekal . Dessutom var det ju riktigt dålig yta på lacken samt att fronten var mycket ojämn där den var draperad i carbon.

210 Inlägg
3 april 2010
Buren var fin iaf.
Gjorde sig bra med den vita färgen!

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!

342 Inlägg
3 april 2010
jimy skrev:
Vad tråkigt att lacken och underarbetet inte blev så bra som det borde. Bilen hade ju både en del bucklor kvar på högra dörren varav en som du försökte dölja med en dekal . Dessutom var det ju riktigt dålig yta på lacken samt att fronten var mycket ojämn där den var draperad i carbon.

Med tanke på att det är mindre än 70 timmar sen bilen lackerades har den självklart sina skavanker, som många andra Elmia-bilar har. Det ska dessutom tilläggas att den har den rullat 102,56 mil sedan den lackerades...
Faktum är att den yta som har lackerats till största del är av kolfiber, villket gör det hela ännu svårare att få ett bra resultat på EXTREM kort tid!
Men det har väl du ingen som helst koll på, med tanke på att hela din bil är gjord av glasfiber lol
Men men, buren är iaf riktigt bra cool
Tycker att du ska ta dina synpunkter med Paul på Paintworx om du vågar lol tongue
Peace! big_smile

44 Inlägg
3 april 2010
Happytart skrev:
jimy skrev:

Med tanke på att det är mindre än 70 timmar sen bilen lackerades har den självklart sina skavanker, som många andra Elmia-bilar har. Det ska dessutom tilläggas att den har den rullat 102,56 mil sedan den lackerades...
Faktum är att den yta som har lackerats till största del är av kolfiber, villket gör det hela ännu svårare att få ett bra resultat på EXTREM kort tid!
Men det har väl du ingen som helst koll på, med tanke på att hela din bil är gjord av glasfiber lol
Men men, buren är iaf riktigt bra cool
Tycker att du ska ta dina synpunkter med Paul på Paintworx om du vågar lol tongue
Peace! big_smile

Kan tillägga att det är inte min bild i avataren utan ett foto från mässan 2009.
Och det spelar ingen roll vad du säger , egentligen håller du ju med att det var en dålig finish , apelsinskal och bucklor är väl inget jag skulle ställa på Elmia.

Peace :-) tillbaka....
Senast redigerat av jimy (3 april 2010)

Team Carkings
2 300 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Som svar kan jag väl inte säga så mycket till försvar mer än att jag om någon vet misstagen på bilen. Sen kan man ju tillägga att bilen från början är byggd som en Performance bil & anmäld till Elmia som en Performance bil men uttagen som New Styling car.
Bilen har massor av porer i kolfibern som lacken trängde in i under lackeringen...inte helt oväntat men ändå lika irriterande för mig som byggare, thats life. Tror i ärlighetens namn att apelsinskal var milt uttryckt men tycker ändå att helhetsintrycket på bilen är helt ok för att vara en bruksbil som jag kommer leka många timmar på bana med i sommar smile
Jimy, hur ser din bil ut?

44 Inlägg
3 april 2010
CarbonLoader skrev:
Som svar kan jag väl inte säga så mycket till försvar mer än att jag om någon vet misstagen på bilen. Sen kan man ju tillägga att bilen från början är byggd som en Performance bil & anmäld till Elmia som en Performance bil men uttagen som New Styling car.
Bilen har massor av porer i kolfibern som lacken trängde in i under lackeringen...inte helt oväntat men ändå lika irriterande för mig som byggare, thats life. Tror i ärlighetens namn att apelsinskal var milt uttryckt men tycker ändå att helhetsintrycket på bilen är helt ok för att vara en bruksbil som jag kommer leka många timmar på bana med i sommar smile
Jimy, hur ser din bil ut?

Ok , ja det är tråkigt för dig som byggare , det förstår jag och lider med dig. Trodde dock mer på bilen efter att Paul hade lackat den och du var nöjd. Men som sagt det är tråkigt då du lagt så mycket tid och arbete på den att lacken inte blev vad du vänatat dig. Går det att åtgärda i efterhand ?

PS Min bil är slät och fin men inte alls på utställningsnivå.

Team Carkings
2 300 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Allt går alltid att åtgärda men det handlar mest om grundarbetet för att en lack ska bli bra och Paul gjorde vad han kunde för att få den effekten på min bil som det faktiskt blev....missar eller ej.
Själv tycker jag det är ganska coolt med den sjukt brutala lackeffekten på en bil som ska skrapas, repas & plågas på bana. Hoppas nu bara att jag hinner fixa det nya bränslesystemet så jag slipper att bilen får för lite bränsle med den unika mappning som den har.
I ärlighetens namn ska ni veta att enbart materialkostnadens prislapp på lacken överstiger mångas budget och att vi lagt den på en bil som dessutom ska plågas är bara LITE kaxigt enligt mig själv smile
Se "rätten" på bilarna ist för "felen" wink

744 Inlägg
4 april 2010
såg din bil idag men hitta de inte dej vid den  .. måste säga att den såg cool  ut som fan med den efektlacken å som du sa den är ej billig heller kostar många kronor att  lacka

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
4 april 2010
Bilen var clean i vitt men som du själv säger , det var lite missar i lacken.Tråkigt men sånt händer. Men med en mellanslipning och lite mer klarlack blir den nog bättre.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 april 2010
Jag tyckte din bil blev riktigt snygg! Paul & co har lagt en riktigt fin lack på den! Och finns där egentligen en enda bil på Elmia som inte har några fel på sig? Enda möjligheten till att en bil är felfri är väl om man haft 10-15år på sig att bygga, och aldrig kör den, bara putsar och fraktar den på en biltransport med kapell?

Men jag ger dig många stora tummar upp!

247 Inlägg
4 april 2010
Håller med Erick, bilen blev kanon i vitt 5+

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat

SAAB det självklara valet ;)
319 Inlägg
4 april 2010

Synd att du inte visar felen på bilen med. Blev besviken som fan när jag såg tabbarna ni hade gjort.

BILLJUD/LJUD ÄR MIN DROG I LIVET :)
Mitt pågende projekt:http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=279912

Amatör
444 Inlägg
4 april 2010
Också väldigt besviken efter att följt den här på garaget

Skolbänksnötare
55 Inlägg
4 april 2010
Jag tycker att det inte är lacken som gör den här bilen, om man nu har följt tråden, utan arbetet bakom och all jävla kolfiber. Bilen är carbonloaded, inte paintloaded eller något annat dumt... smile

Real drivers don't burn rubber, they make them scream for mercy...

Sök