Polisbil Lookalike

ToBe www.maniacracing.se
2 februari 2009 · 494 Inlägg

du kan ju skriva P.O.L.I.S och sen skriva typ Potatis Och Lingon I Sås ganska litet under... det borde ju funka

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
volvotomten
2 februari 2009 · 274 Inlägg

om du skall göra en lookalike kolal med polisens rättsenhet dom kan svara på sådana frågor vissa av polisens dekaler kan man använda  finns polis bilar som rullar runt omkring i landet d tillstånd

ola_volvo Biltokig
2 februari 2009 · 310 Inlägg

att utge sig för att vara polis är inte populärt, riktigt saftiga böter på det

Harè bra
Phaetoon
2 februari 2009 · 8 156 Inlägg

Ganska så låg nivå på vissa inlägg här inne.
Vissa negativa saker behöver man inte skriva.
/Moderator

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
2 februari 2009 · 8 156 Inlägg

Tänk på att den inte får likna en modern polisbil alltför mycket.
Då kan du bryta mot lagen. Föregivande av allmän ställning kan ge upp till 2 års fängelse.
Skulle tippa på att det bara blir böter om man kör omkring med en bil som liknar en polisbil.
Tänk på att man inte ska kunna lura någon (inte ens turister) att bilen är en äkta polisbil.
Blåljusramper osv får inte vara fast monterade, men kan tillåtas på tex. takräcke, om de inte är funktionella.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Nysladd
2 februari 2009 ·

Phaetoon skrev:
Tänk på att den inte får likna en modern polisbil alltför mycket.
Då kan du bryta mot lagen. Föregivande av allmän ställning kan ge upp till 2 års fängelse.
Skulle tippa på att det bara blir böter om man kör omkring med en bil som liknar en polisbil.
Tänk på att man inte ska kunna lura någon (inte ens turister) att bilen är en äkta polisbil.
Blåljusramper osv får inte vara fast monterade, men kan tillåtas på tex. takräcke, om de inte är funktionella.

Jo jag ska ta och höra av mig till polisen så att man får något slags hum om vars gränsen går.
Det där med riktiga blåljus är nog inte aktuellt utan det blir nog mer nån slags attrapp typ blåttfärgat glas endast.



Sen alla som klagar så tycker jag att dom sluta sitta vid datorerna och ut och skruva istället, jag gör såhär för att det ska vara en kul grej! inte för att jag har något speciellt polisbehov som måste uppfyllas.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 februari 2009 · 5 650 Inlägg

Nysladd skrev:

Phaetoon skrev:
Tänk på att den inte får likna en modern polisbil alltför mycket.
Då kan du bryta mot lagen. Föregivande av allmän ställning kan ge upp till 2 års fängelse.
Skulle tippa på att det bara blir böter om man kör omkring med en bil som liknar en polisbil.
Tänk på att man inte ska kunna lura någon (inte ens turister) att bilen är en äkta polisbil.
Blåljusramper osv får inte vara fast monterade, men kan tillåtas på tex. takräcke, om de inte är funktionella.

Jo jag ska ta och höra av mig till polisen så att man får något slags hum om vars gränsen går.
Det där med riktiga blåljus är nog inte aktuellt utan det blir nog mer nån slags attrapp typ blåttfärgat glas endast.



Sen alla som klagar så tycker jag att dom sluta sitta vid datorerna och ut och skruva istället, jag gör såhär för att det ska vara en kul grej! inte för att jag har något speciellt polisbehov som måste uppfyllas.

varför inte köpa en riktig polis bil från början och återställa den nästan till orginal skick??? lite tuffare då

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
bmx
2 februari 2009 · 7 100 Inlägg

eller gö som jag smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/499131_1t4zgy.jpg

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Nysladd
2 februari 2009 ·

För att den 850 jag har fått tag i är faktiskt den enda i min prisklass, ska byta den mot mercan.

calle- Hijo de puta
2 februari 2009 · 113 Inlägg

poIis

RobinBjolin
2 februari 2009 · 356 Inlägg

Om du nu säger att du inte har nå "polisbehov", varför då göra om 850:in?
O varför har du i såna fall slängt in massa blåljus i mazdan?

master_lars
2 februari 2009 · 1 159 Inlägg

Jag tycker på fullaste allvar att du skall göra om din bil till FD. polisbil. Du är helt rätt tidsmässigt, bara att kolla på gamla utskrotade snut850is och kolla hur de ser ut. Lättast hade väl varit att köpa en redan "klar" 850 polisbil.

Om du gör det hela seriöst så kommer det nog vara ett udda element på svenska vägar om en 20 år.

Nysladd
2 februari 2009 ·

Men alltså en FD är ju bara en vit 850 eller hur?

Nysladd
2 februari 2009 ·

MrRefinement skrev:
Om du nu säger att du inte har nå "polisbehov", varför då göra om 850:in?
O varför har du i såna fall slängt in massa blåljus i mazdan?

Blåljusen i Mazdan var mest till för att kolla hur dom fungerade
Och en Polis 850 är ju mycket roligare än en vanlig eller hur?
Kan ju lika gärna göra en dukes of hazzard 850  men jag tyckte att det skulle bli roligare med en polis-850 för att det är lite mer speciellt.

Larsson_Power Saabvilde!
2 februari 2009 · 1 708 Inlägg

Gulmun skrev:
Skriv POLISH och vaxa den ofta. smile
Eller POLISONGER...

Eller FISK roll

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 februari 2009 · 5 650 Inlägg

Nysladd skrev:
Men alltså en FD är ju bara en vit 850 eller hur?

behöver inte va vit kan va vilken färg som hälst om den vart civil de som är vita har oftast vart blåvita från början... och fd snut bilarna är turbo modellerna i lite värre utförande än vanliga för att va orginal

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
bjoorniiee
2 februari 2009 · 356 Inlägg

volvo_dude skrev:

Nysladd skrev:
Men alltså en FD är ju bara en vit 850 eller hur?

behöver inte va vit kan va vilken färg som hälst om den vart civil de som är vita har oftast vart blåvita från början... och fd snut bilarna är turbo modellerna i lite värre utförande än vanliga för att va orginal

På vilket sätt är dom värre ?

bmx
2 februari 2009 · 7 100 Inlägg

volvo_dude skrev:

Nysladd skrev:
Men alltså en FD är ju bara en vit 850 eller hur?

behöver inte va vit kan va vilken färg som hälst om den vart civil de som är vita har oftast vart blåvita från början... och fd snut bilarna är turbo modellerna i lite värre utförande än vanliga för att va orginal

öhhh min 745-86 är en gammal polisbil,och den har inge turbo och inte så mkt värre än orginala!
de ända är att de finns AC och bensinvärmare i den!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
RobinBjolin
2 februari 2009 · 356 Inlägg

Nysladd skrev:

MrRefinement skrev:
Om du nu säger att du inte har nå "polisbehov", varför då göra om 850:in?
O varför har du i såna fall slängt in massa blåljus i mazdan?

Blåljusen i Mazdan var mest till för att kolla hur dom fungerade
Och en Polis 850 är ju mycket roligare än en vanlig eller hur?
Kan ju lika gärna göra en dukes of hazzard 850  men jag tyckte att det skulle bli roligare med en polis-850 för att det är lite mer speciellt.

Ja din bil, ditt liv. Gör va du vill

Nysladd
2 februari 2009 ·

MrRefinement skrev:

Nysladd skrev:

MrRefinement skrev:
Om du nu säger att du inte har nå "polisbehov", varför då göra om 850:in?
O varför har du i såna fall slängt in massa blåljus i mazdan?

Blåljusen i Mazdan var mest till för att kolla hur dom fungerade
Och en Polis 850 är ju mycket roligare än en vanlig eller hur?
Kan ju lika gärna göra en dukes of hazzard 850  men jag tyckte att det skulle bli roligare med en polis-850 för att det är lite mer speciellt.

Ja din bil, ditt liv. Gör va du vill

Ja kom inte och kommentera massa skit här då.



Alltså det är ju bara en Sur 850 så det kommer ju inte bli världens mest seriösa styling heller.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang