6828
Sök

Vanlig eller röd kylarvätska till ford probe?

rycket
9 februari 2009
Trådstartare
har köpt mej en ford probe -96 4cyl.jag undrar om det är den vanliga eller den röda kylarvätskan man ska använda till denna bil.någon som vet? snälla hjälp mej.

982 Inlägg
9 februari 2009
va spelar de för roll

4 586 Inlägg
9 februari 2009
vad var det för färg på den som var tidigare?

den röda har längre livslängd men dom ska ej blandas så har du haft blå innan så kör på det

Ifall du haft blå innan så kan du hälla i den ifrån biltema inga fel alls på den
Senast redigerat av jorre83 (9 februari 2009)

Smålänning
7 887 Inlägg
9 februari 2009
Beeenny skrev:
va spelar de för roll

Det spelar rätt stor roll tongue Blir gelé om man blandar dem...

Bara att häla i det som vart i innan. Är du osäker så finns det en bärnstensfärgad som är blandbar med båda versionerna. Finns på MECA bl.a.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Rapidoz
688 Inlägg
9 februari 2009
Beeenny skrev:
va spelar de för roll

Det spelr väl roll om det är tex Propylene, Ethylene?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

rycket
9 februari 2009
Trådstartare
tack för svaren

rycket
9 februari 2009
Trådstartare
jo glömde säga det.när jag köpte den var behållaren helt tom,så jag hällde i lite vatten och blå kylarvätska,den enda ja hade hemma.hoppas inte det knasar nu då:(

4 586 Inlägg
9 februari 2009
köpa en bil med tom behållare hoppas det inte är någon fel på bilen

Smålänning
7 887 Inlägg
9 februari 2009
rycket skrev:
jo glömde säga det.när jag köpte den var behållaren helt tom,så jag hällde i lite vatten och blå kylarvätska,den enda ja hade hemma.hoppas inte det knasar nu då:(

Du har inte funderat på att kolla varför den va tom wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

85 Inlägg
9 februari 2009
Det spelar roll eftersom nyare aluminium motorer inte kan ha blå kylarvätska eftersom det bildas nå lager eller nått sånt. Jag vet att jag fick den förklaringen hos min audi verkstad iaf.

Sök